2018-01-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Min vän, alla jordens och himmelens och avgrundens hypoteser luftas här om du tittar efter, inte bara övertygelsen att de gjort det gemensamt. Det är väl i så fall ett statistiskt betydligt säkrare område att människor spontant vill tro att "godast" möjliga scenario är det som hänt, att "rationalitet" och en form av omtanke ligger bakom. Ska man vara ödmjuk så är det kanske åt det hållet...

För min egen del ser det här ut som en tilldragelse som bara inträffar någon eller en handfull gånger per sekel på våra breddgrader. Liknelsen med familjen som väljer att ta bilen över i vänsterfilen framför en långtradare (sannolikt en gråzon i din statistik) är inte heller riktigt tillämplig här eftersom "tillfället gör tjuven", och tröskeln till att handgripligen och med förberedelse döda familjen annars är avsevärt högre. Nu har det eventuellt funnits tillgång till mediciner som kunnat överdoseras (vilket skulle indikera allvarliga sjukdomar...) och där kommer man kanske som närmast ett sådant, av omständigheterna framlockat, "tillfälle".

Men jag håller med om att det är försåtligt att förutsätta och idealisera en rationell tankeprocess, även hos rationella människor. Även sådana människor har sina svaga punkter, just därigenom.

Men där vi är kan man inte utesluta att en sån ägt rum heller.

En bra liknelse förutom att det aldrig är "familjen" som sitter bakom ratten även om en hel familj dör. Så vad vet man om vilken sida passagerarna ville fortsätta på? (De som frontar är enligt vad jag hört, nästan alltid ensamma män.)
Citera
2018-01-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Har blivit godkänd att göra inlägg nu, och vill därför dela med mig från säker källa som befann sig på platsen:
Barnen och mamman låg nerbäddade i sina respektive sängar, och pappan var hängd.

Tack för info. Stämmer detta kan vi nog glömma att morden skett i samförstånd o av kärleksfull barmhärtighet. Isf skulle högst troligt pappan legat bredvid mamman. En stor schism av något slag har förevarit, om ngt så högexplosivt att det så förnuftiga momsgeniet förstått att spelet var över.
Citera
2018-01-18, 18:22
Medlem
TACK för info. Till skillnad från många andra, ser jag ingen anledning att du skulle komma med oriktig information.

Nämnde din källa något om samförstånd?

Citat:
Har blivit godkänd att göra inlägg nu, och vill därför dela med mig från säker källa som befann sig på platsen:
Barnen och mamman låg nerbäddade i sina respektive sängar, och pappan var hängd.
Citera
2018-01-18, 18:23
Medlem
Ja herregud. hittills finns inga bevis på att dessa stackars barn var dödsjuka eller ens sjuka! bara föräldrarnas påståenden! tycker det är sjukt att spekulera i detta, det har INGEN relevans...! det handlar om två oskyldiga barn som bragts om livet av sina egna/sin egen föräldrar/förälder, och det är vidrigt! man kan ta bort sig själv men man har ingen rätt att döda sina barn! Att vissa här kan sitta o tycka att det fanns orsaker att döda barnen...får mig att må illa.

En normal förälder dödar INTE sitt barn, jag kan INTE tycka synd om dessa föräldrar, hade de överlevt hade de straffats! det är inget som är OKEJ att göra ÄVEN om barnen hade varit sjuka. Fast vissa här verkar ju tycka det?!

Och jag lovar när detta kommer fram, slutligen, kommer säkert sanningen vara obekvämare för er än ni tror.

Jag hoppas flickorna inte LED och hade smärtor innan de dog och jag hoppas de INTE FÖRSTOD att deras egna älskade föräldrar dödade dem...! Hann de märka nåt? visste de? kämpade de för sina liv? Kanske storasyster förgäves försökte rädda lillasyster..?

Vi vet inte, men det är ju extremt obehagligt. Må BARNEN vila i frid.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, verkligen inte. Det är väldigt oklart alltihop skulle jag vilja säga. Och man skäms nästan då man ser sociala medier och poster om den här tråden. Det är sågning jäms fotknölarna.

En sak noterade jag att OH var på VAT konferens i Köpenhamn slutet av sept, så då träffade han alla kollegor och dom diskuterade sitt favoritämne moms. Dom har också fått beskedet utomlands att deras kollega är död, och pratar om hur duktig han var och hur saknad han är. Han ser allt annat än tyngd eller ledsen ut utan poserar glatt för foton. Han verkar ha arbetat hela året ut och även lämnat in sin ansökan om prof.

Jag tror att flera negativa besked lämnades familjen under senhösten. Ev H cancern har kommit tillbaka och går inte att bota, M insjuknar i samma som sin syster börjar med hemundervisning samt att A har blivit väldigt mycket sämre senaste tiden. Alla mår psykiskt dåligt av alla dessa oerhört dystra besked som även kanske säger att det bara kommer att bli sämre och sämre..........
Citera
Medlem
Citat:
Mmm.... vi hörde det för snart en vecka sedan Tack ändå. Hört nåt mer?
Citera
2018-01-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
TACK för info. Till skillnad från många andra, ser jag ingen anledning att du skulle komma med oriktig information.

Nämnde din källa något om samförstånd?

Ingen anledning att bli medlem för några dagar sedan för att skapa osanning. Inte förrän idag som jag kunnat skriva.
Jag har inte fått någon annan information som jag kan dela i tråden med risk för att röja min källa, mer än det jag redan har skrivit.
Ingenting om samförstånd, utan att pappans sätt att avlida är skilt från övrig familj. Sen om mamma och barn avlidit på precis samma sätt är ju för alla svårt att veta utan obduktion, men sättet dom hittades på var samma.
Citera
Medlem
Håller inte med. Enligt uppgifter var han en noggrann och målmedveten person, och ville vad jag tror försäkra sig om att det hela lyckats och ingen blev ensam kvar. Själv valde han en av de mest tillförlitliga självmordsmetoder.

Citat:
Ursprungligen postat av Umberto72
Tack för info. Stämmer detta kan vi nog glömma att morden skett i samförstånd o av kärleksfull barmhärtighet. Isf skulle högst troligt pappan legat bredvid mamman. En stor schism av något slag har förevarit, om ngt så högexplosivt att det så förnuftiga momsgeniet förstått att spelet var över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfried
Ja herregud. hittills finns inga bevis på att dessa stackars barn var dödsjuka eller ens sjuka! bara föräldrarnas påståenden! tycker det är sjukt att spekulera i detta, det har INGEN relevans...! det handlar om två oskyldiga barn som bragts om livet av sina egna/sin egen föräldrar/förälder, och det är vidrigt! man kan ta bort sig själv men man har ingen rätt att döda sina barn! Att vissa här kan sitta o tycka att det fanns orsaker att döda barnen...får mig att må illa.

En normal förälder dödar INTE sitt barn, jag kan INTE tycka synd om dessa föräldrar, hade de överlevt hade de straffats! det är inget som är OKEJ att göra ÄVEN om barnen hade varit sjuka. Fast vissa här verkar ju tycka det?!

Och jag lovar när detta kommer fram, slutligen, kommer säkert sanningen vara obekvämare för er än ni tror.

Jag hoppas flickorna inte LED och hade smärtor innan de dog och jag hoppas de INTE FÖRSTOD att deras egna älskade föräldrar dödade dem...! Hann de märka nåt? visste de? kämpade de för sina liv? Kanske storasyster förgäves försökte rädda lillasyster..?

Vi vet inte, men det är ju extremt obehagligt. Må BARNEN vila i frid.

Instämmer. Man mördar inte sina barn på det här sättet. Man ser till att dom får ett så öppet o innehållsrikt som möjligt o tar hjälp av all möjlig sjukvård. Hemsjukvård o annat. Men så sjuka var dom ju inte om lärare kom dit o studierna gick bra..
Citera
2018-01-18, 18:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Hejsan och välkommen

Vet du om det fanns video eller avskedsbrev?
Citera
2018-01-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
En sak noterade jag att OH var på VAT konferens i Köpenhamn slutet av sept, så då träffade han alla kollegor och dom diskuterade sitt favoritämne moms. Dom har också fått beskedet utomlands att deras kollega är död, och pratar om hur duktig han var och hur saknad han är. Han ser allt annat än tyngd eller ledsen ut utan poserar glatt för foton. Han verkar ha arbetat hela året ut och även lämnat in sin ansökan om prof.

Var har du sett dessa foton?
Edit: hur vet du vad de diskuterade? Sättet du skriver på får det att låta som om du också var där (?)
Senast redigerad av tagmaster 2018-01-18 kl. 18:33.
Citera
2018-01-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ingen anledning att bli medlem för några dagar sedan för att skapa osanning. Inte förrän idag som jag kunnat skriva.
Jag har inte fått någon annan information som jag kan dela i tråden med risk för att röja min källa, mer än det jag redan har skrivit.
Ingenting om samförstånd, utan att pappans sätt att avlida är skilt från övrig familj. Sen om mamma och barn avlidit på precis samma sätt är ju för alla svårt att veta utan obduktion, men sättet dom hittades på var samma.
Svårt att veta ngt om samförstånd om du talar om att källan var på plats första kvällen, 9/1. Då hade man ju inte hunnit kika på dator, läst ev brev etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in