Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Alltså ni fåtöljkrigare är inte riktigt kloka. NK har varit utsatt för ett rejält och påtagligt invasionshot sedan 50-talet efter det att US bomba sönder all infrastruktur i landet då 20% av befolkning dog direkt och åtskilliga i svälten som orsakades av att alla bevattningsanläggningar var sönderbombade. Jag förstår att du inte känner till hur traditionell risodling går till men det var ett dråpslag mot befolkningen för flera år framöver.
Återigen visar du brist på analys- samt slutledningsförmåga
Nordkorea har inte varit utsatt för ”rejält och påtagligt invasionshot”
Däremot har NKs diktaturregim med hjälp av propaganda och krigshets fått befolkningen att tro att så är fallet.
Hade diktaturregimen satsat sina resurser på återuppbyggnad av landet istället för att bygga statyer, sprida propaganda och lägga det mesta av sina resurser militär, så hade situationen sett annorlunda ut idag.
Att dessutom Den kriminella diktaturen i Nordkorea hela tiden sedan krigsslutet haft intentionen att invadera Sydkorea har knappast gjort det lättare för befolkningen att kunna leva ett normalt liv.
Citat:
Sedan tillhör du dem som lever i villfarelsen att alla människor på vår jord vill leva som vi i väst gör, vilket gör din analysförmåga verkligen klen.
Var har jag skrivit det?
Jag anser däremot att den svält och misär som det nordkoreanska folket lider av måste åtgärdas.
Citat:
Du har kanske märkt hur Europa nu ställer sig till Trumps administration eller har du missat det totalt? Alla med sin tankeförmåga intakt förstår nog att en militär lösning och andra hot bara kan leda till katastrof för regionen. Om nu NK och SK börjar prata med varandra och Trump och Tillerson fortsätter på samma bana som förut. Hur tror du de andra parterna som skulle bli klart drabbade av en konflikt kommer att hantera det? Jag tror nog snart att vi kommer att se samma utveckling i regionen som vi nu ser i Europa, d.v.s. man kommer att börja ifrågasätta USA hållning. Och det vore en alldeles förträfflig utveckling men jag förstår att det skulle försätta sådana som dig i fullständig kognitiv dissonans.
Menar du att Europa tillhör ”de övriga i regionen” ?
Vilka tecken har du sett på att ”de övriga i regionen börjat tröttna på USA”?