2018-01-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu har det mest varit skador på backlinjen och där har inte city någon bra bredd, om du inte tittar på matcherna eller följer lite i media så varför skriver du ens?

Mendy är självklar, nu har han varit skadad så har man gjort om delph till en VB, och när han varit skadad? zinchenko är inte heller en vänster back och inte redo inte tillräcklig.

Kompany och Stones har varit/är skadade och då har man kört med mangala som är tokdålig så där är det inte heller någon bredd. Ferna har fått spela MB vilket han absolut inte ska göra. Man har Danilo som kan spela HB men är inte i närheten av Walkers nivå. Man slänger även Danilo som VB ibland men helt fel för honom.

Att man har bredd där fram är en helt annan sak.

En åsikt har alla rätt att ha, då detta är ett diskussionsforum.
Jag ser många matcher och följer med i media.

Ditt inlägg #745. Kommer du ihåg vad du skrev?
Van Dijk hade inte platsat i City!!!. Det var som jag skrev innan, det stack i ögonen att han skrev på för Liverpool.
Stones agerande när Firmino trycker undan honom och gör 2-1 säger det mesta. Kommentatorer som tycker det är frispark. Så vitt jag vet är det tillåtet med kroppskontakt i fotboll.

Liverpool har också skador i backlinjen. Clyne, Moreno och Van Dijk spelade inte. Att skylla på skador är bara löjligt. Är inte Pep nöjd med sitt lag får han väl be sheiken om några extra miljarder att köpa spelare för.
Citera
2018-01-17, 14:12
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Om jag inte minns fel så kör både Midtjylland och Brentford efter den sk moneyball-modellen i alla sina rekryteringar. Intressant!
Tack för länken! Vore roligt ifall moneyball-strategin visar sig hållbar i längden i engelsk fotboll och att Brentford kan ta sig upp till PL någon dag. Kanske t.o.m. anställa någon som t.ex. Graham Potter?

Här är en artikel från juli 2017 om just Brentford: http://bleacherreport.com/articles/2718752-brentfords-moneyball-way-to-beat-football-teams-with-huge-budgets
Citera
2018-01-17, 14:58
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
En åsikt har alla rätt att ha, då detta är ett diskussionsforum.
Jag ser många matcher och följer med i media.

Ditt inlägg #745. Kommer du ihåg vad du skrev?
Van Dijk hade inte platsat i City!!!. Det var som jag skrev innan, det stack i ögonen att han skrev på för Liverpool.
Stones agerande när Firmino trycker undan honom och gör 2-1 säger det mesta. Kommentatorer som tycker det är frispark. Så vitt jag vet är det tillåtet med kroppskontakt i fotboll.

Liverpool har också skador i backlinjen. Clyne, Moreno och Van Dijk spelade inte. Att skylla på skador är bara löjligt. Är inte Pep nöjd med sitt lag får han väl be sheiken om några extra miljarder att köpa spelare för.

Vänta va? Jag har inte skyllt något på skador 😅 Jag förklarade för dig vilken "bredd" vi har på backlinjen eftersom du skrev tidigare att city har en sån bredd...
Citera
2018-01-17, 23:14
Medlem
Imbazs avatar
Stor komedi när det bästa championship-laget någonsin åker ur mot PL jumbon.

CL om 3 år
Citera
2018-01-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Stor komedi när det bästa championship-laget någonsin åker ur mot PL jumbon.

CL om 3 år

...och förra året slog vi ut illaluktande scousers från samma cup,på Anfield dessutom och med en reservuppställning.
Liverpöl mittenlag i Chumpionship om tre säsonger?
Ingetdera resultat säger naturligtvis någonting om vad startelvan om tre till fem år kan vara mäktig i seriespel.
Sådant här skall man inte behöva förklara.
Senast redigerad av Lookalike 2018-01-18 kl. 15:08.
Citera
2018-01-18, 16:27
Medlem
used66s avatar
lite underhållande här att flera Liverpool supportrar verkar så intresserade av hur det kommer att gå för City, dels i premier League men även i CL. dessutom, man kan nästan tro att Liverpool är bättre än city som lag betraktat. skön läsning. fakta är ju inte alltid kul men city är långt före ett lag som pool, och de övriga också. därmed inte sagt att City kommer att vinna champions League. hårt motstånd i form av speciellt Barca och PSG.

tänk att man skulle få uppleva att United fans höll stenhårt på Liverpool i matchen som pool vann. säger ju allt faktiskt om hur stora City är i England nuförtiden. det ni bevittnar nu kommer inte att upprepas närmaste årtionden, City kör över ligan!

angående Sanchez, så är det bara att konstatera att han valde pengarna. och det säger jag inget om. trodde kanske att han ville vinna något innan han la ned karriären. t.o.m. Ferdinand rekommenderade Sanchez att välja City före United. men kul för Maureen att äntligen kunna se ett ljus i tunneln.
Citera
2018-01-18, 17:00
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
tänk att man skulle få uppleva att United fans höll stenhårt på Liverpool i matchen som pool vann. säger ju allt faktiskt om hur stora City är i England nuförtiden. det ni bevittnar nu kommer inte att upprepas närmaste årtionden, City kör över ligan!

Kul ändå att City får göra sitt avtryck på historian, deras egen började ju för ca 10 år sen. Tror ändå Liverpool supportrarna här har en del att glädjas över, de spelar roligast fotboll i ligan, sitter på ett bra lag och bra tränare. Men visst, att bygga ett bra lag över tid uppskattas ju inte av alla, vissa föredrar FIFA-City som pekar och köper istället.
Citera
2018-01-18, 17:13
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kul ändå att City får göra sitt avtryck på historian, deras egen började ju för ca 10 år sen. Tror ändå Liverpool supportrarna här har en del att glädjas över, de spelar roligast fotboll i ligan, sitter på ett bra lag och bra tränare. Men visst, att bygga ett bra lag över tid uppskattas ju inte av alla, vissa föredrar FIFA-City som pekar och köper istället.

vadå bygga ett bra lag? haha som med VVD för 75 miljoner pund menar du? eller Sanchez som erhåller 400.000 pund / veckan? killen från Leipzig lär väl gå på 70 miljoner också. så fortsätt ni bygga ert lag. skall ni fixa en 4e plats denna säsong så måste ni göra något. United med Sanchez lär köra över er. trodde tills nyligen att ni skulle fixa United men nu efter deras supervärvning så...

liverpool spelar den roligaste fotbollen, har du sett citys matcher? jag har sett liverpools och lagom roligt med drygt 30 instäppta p.g.a. mittfält och anfall inte hjälper till bakåt. laget har ju inte hängt ihop. en naivitet från Brendan Klopp. men visst roligt att titta på, speciellt för en utomstående. har glatt mig ofta över ert försvarsspel. kul att uniteds fans höll på er i matchen mot oss. haha.
Citera
2018-01-18, 17:38
Moderator
zanteras avatar
Ganska intressant statistik över hur många minuter speltid toppklubbarna har gett till spelare som kommit ur egna akademin i år:

6. Manchester City - 7 minuter
5. Liverpool - 710 minuter
4. Chelsea - 1325 minuter
3. Tottenham Hotspur - 2738 minuter
2. Manchester United - 3540 minuter
1. Arsenal - 4130 minuter
Citera
2018-01-18, 17:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ganska intressant statistik över hur många minuter speltid toppklubbarna har gett till spelare som kommit ur egna akademin i år:

6. Manchester City - 7 minuter
5. Liverpool - 710 minuter
4. Chelsea - 1325 minuter
3. Tottenham Hotspur - 2738 minuter
2. Manchester United - 3540 minuter
1. Arsenal - 4130 minuter

Det är rätt tydligt att för att vinna ligan har du helt enkelt inte råd att spela dina egna produkter i PL längre.
Citera
2018-01-18, 17:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är rätt tydligt att för att vinna ligan har du helt enkelt inte råd att spela dina egna produkter i PL längre.

Jo det är lite tråkigt men samtidigt hör man ju så mycket om City's ungdomssatsning och vilken akademi de ska ha, man tycker ju de borde ha någon hyfsad spelare som kan få speltid här och där när man leder bekvämt.

Kanske är lite gammeldags av mig men gillar ändå tanken att man har iaf några lokala grabbar i laget som ger någon sorts identitet. Visst att PL och kvaliteten beror mycket på utländska spelare men ändå kul när även de stora lagen kan ha plats för några egna spelare.
Citera
2018-01-18, 19:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66

Snälla, låt säsongen spelar klart. Det är 15 poäng som jag tror kommer vara mindre när säsongen är över. Finns inte en chans att City gör en lika bra andra halva av säsongen, däremot kommer nog Lfc och United fortsätta ta sina poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
...och förra året slog vi ut illaluktande scousers från samma cup,på Anfield dessutom och med en reservuppställning.
Liverpöl mittenlag i Chumpionship om tre säsonger?
Ingetdera resultat säger naturligtvis någonting om vad startelvan om tre till fem år kan vara mäktig i seriespel.
Sådant här skall man inte behöva förklara.

Och Liverpool spelade ungdomar med rotationsspelare. Woodburn var väll 17 år då. Skönt sätt att försköna eran insats, det var spel mot ett mål med 80-20 bollinnehav.

Skillnaden championship - Premier League är så mkt större än du verkar tro. Wolves kommer, som de flesta projekt bara bli en dröm, för spelarna med wolves tröja på sig drömmer om att få spela i Liverpool, United och Arsenal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in