2018-01-18, 14:14
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Teoretisk sett.
skulle dom inte ha kunnat avlida när som helst från den 30/12 och framåt, va ?
Har vi nått livstecken mellan den 30/12 - 8/1 ?
mamman kan ju trotts allt varit inloggad på Skype även om dom dött.....
En fundering bara.
Jo, soptunnorna var utställda t 4+5 Jan, DETTA kan ha gjorts redan 2/1 tex dom var iaf inte intagna efter soptömningen 4+5/1.
Så kanske mest troligast att det skett däromkring om det varit helgledigt/långledigt... hans chef kanske hade kontakt m honom runt 6/1 vad vet vi...oavsett ej intagna soptunnor. Vissa saker glöms ibland.
Citera
2018-01-18, 14:20
Medlem
Citat:
Känns som att någon, vem som helst, en släkting, nåns vän, borde ha misstänkt nått.
5 dagar utan kontakt, och ingen reagerar, det känns ju skit-konstig.
Söker man någon på mobilen och personen inte svarar på ett par dagar, eller svarar på sms, mail, eller Facebook, så borde "i alla fall någon" reagera.
Detta är i så fall mycket märkligt.

Ja det anser jag mycket märkligt också. Att ingen släkt, syskon föräldrar, på båda sidor reagerat.
Citera
2018-01-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Finns det överhuvudtaget några indikationer eller uppgifter på att någon i familjen har setts förutom momspappan och ena dottern då, i affären. När sågs någon av familjemedlemmarna senast. Finns dom, jag menar fanns..... allt är ju som ett vitt mörker, höljt i dunkel

Usch ja, finns väl en liten risk att övriga två kan ha varit döda långt innan. Tänker på miljardären i London som faktiskt inte stod ut med att frun dog och lät henne ligga under ett klädberg...
Citera
2018-01-18, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jo, soptunnorna var utställda t 4+5 Jan, DETTA kan ha gjorts redan 2/1 tex dom var iaf inte intagna efter soptömningen 4+5/1.
Så kanske mest troligast att det skett däromkring om det varit helgledigt/långledigt... hans chef kanske hade kontakt m honom runt 6/1 vad vet vi...oavsett ej intagna soptunnor. Vissa saker glöms ibland.

Sop-gubbarna kan ju såklart själva ha hämtat sop-kärl på tomten, och sen ställt den där vi ser den på bilden.
Så teoretiskt sett kan dom ha dött redan runt den 30/1. --->
Spekulerar såklart bara.

En annan sak....
Om pappan nu skall hålla i en konferens, som är en av årets stora höjdpunkter.... tillsammans med en kollega, så borde väll Pappan och kollegan haft någon kontakt innan den 9/1 (konferens-dag)
Små detaljer att planera, små saker som skall styras upp.
Nån kontakt "borde" ju han ha haft med kollegan efter nyår, kan jag tycka.
Va fan, det är ju årets största händelse.
Citera
2018-01-18, 14:25
Medlem
Citat:
Sop-gubbarna kan ju såklart själva ha hämtat sop-kärl på tomten, och sen ställt den där vi ser den på bilden.
Spekulerar såklart bara.

En annan sak....
Om pappan nu skall hålla i en konferens, som är en av årets stora höjdpunkter.... tillsammans med en kollega, så borde väll Pappan och kollegan haft någon kontakt innan den 9/1 (konferens-dag)

Absolut borde de haft kontakt kan man tycka... den kollegan borde ha en del svar på hur beteendet var.
Citera
2018-01-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Någon som vet om pappan ägde bitcoins? Med tanke på hans bakgrund är det inte osannolikt.

Om han ägde bitcoins, vad händer med dem i såna fall? Går det att komma åt hårddisken hans om man vore en hacker. Eller ligger hårddisken/usb minnet på polisstationen.
Detta måste utredas ordentligt! Fyra döda varav två barn? Skit i det, vad händer med deras bitcoins??
Citera
2018-01-18, 14:28
Medlem
En sak jag har hängt upp mig är varje gång någon tagit upp barnens eventuella dödslängtan/önskan.
Som att det spelar någon roll! De är BARN. De vet inte vad som är bäst för sig själva, deras hjärnor är inte utvecklade nog. De kan inte greppa fullt ut att det är oåterkalleligt. Om någon av barnen någon gång önskat att de velat dö för att de känt att deras situation varit övermäktig så är det fortfarande INTE en acceptabel anledning att mörda ett barn.
Citera
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tycker det känns väldigt naivt att tro man kan dölja identitet genom att ta bort reg. plåtar, tror inte polisen är så naiv.

Det handlar om att minska exponeringen, inte att försöka dölja identiteten. (För normalbegåvade räcker ju adress och fastighetsbeteckning mycket långt). Men att ta in nummerplåtarna gör det litet mindre lätt att kopplingar till andra kan göras (leasingbolag, biluthyrning etc).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Ja det anser jag mycket märkligt också. Att ingen släkt, syskon föräldrar, på båda sidor reagerat.
Men jag förstår inte varför det skulle vara så märkligt. De kanske krattade lite inför det här och ringde upp föräldrar, syskon och närmaste vännerna så att det inte skulle få nån anledning att ringa på några dagar. Folk är ju dessutom ofta bortresta över efter nyår. Storhelger och allt. Så jag begriper inte varför de skulle vara saknade efter bara några dagar. Hade det gällt en ensam människa, DÅ blir man orolig, men den här familjen förutsätts att vara tillsammans. Så länge ingen av dom hör av sig så är det lugnt. Så känner jag det inför mina vuxna barn. Hör jag inget så är det lugnt.
Citera
2018-01-18, 14:29
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Någon som vet om pappan ägde bitcoins? Med tanke på hans bakgrund är det inte osannolikt.

Om han ägde bitcoins, vad händer med dem i såna fall? Går det att komma åt hårddisken hans om man vore en hacker. Eller ligger hårddisken/usb minnet på polisstationen.
Snarare väldigt osannolikt med hans bakgrund. Ekonomer, särskilt akademiska sådana, brukar ogilla BitCoin ganska mycket.
Citera
2018-01-18, 14:29
Medlem
Citat:
Spekulerar såklart bara.

En annan sak....
Det kanske dom hade? De planerade kanske det sista dagarna efter nyår?
Citera
2018-01-18, 14:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
En annan sak....
Om pappan nu skall hålla i en konferens, tillsammans med en kollega, så borde väl pappan och kollegan haft någon kontakt innan den 9/1 (konferensdag). Små detaljer att planera, små saker som skall styras upp. Någon kontakt "borde" ju han ha haft med kollegan efter nyår, kan jag tycka.
Vafan, det är ju årets största händelse.

Svårt att säga hur den skulle ha gått till, om de la upp det var för sig o.s.v. I artikeln där det bland annat står om kollegan nämns även släkten som man tydligen inte lyckades ta kontakt med.

När mannen i familjen inte dök upp på sin arbetsplats på tisdagsmorgonen anade hans kollegor direkt oråd. Mannen, känd som plikttrogen, skulle hålla i en stor konferens tillsammans med en annan kollega och när han inte dök upp började avdelningschefen genast ringa runt.
– Jag försökte ringa och sms:a honom. Jag ringde frun och sökte även andra släktingar. När jag inte fick någon kontakt alls tänkte jag att ”detta är väldigt olikt honom”, säger chefen
.

Konferensen inleddes och genomfördes utan mannens medverkan. Under tiden steg chefens oro.
– Nåt var fel. Det är en väldigt stringent person, ordningsam och strukturerad. Även om man sitter på ett flyg som är försenat eller ett tåg som sitter fast i skogen så brukar man kunna meddela sig så småningom – på något vis.
När klockan blev 15 beslutade sig chefen för att larma polisen.
– Jag sa att jag kände oro och ville efterlysa en hel familj. De tog det på allvar och sa att man skulle skicka ut en patrull.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka3MbX/dode-pappans-chef-det-var-jag-som-slog-larm
Senast redigerad av lakritc 2018-01-18 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in