2018-01-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Jaha!? Den hade jag missat , att även mamman sågs ute efter Jul.
Såg att ngn sagt sig ha sett pappan iaf, och hejat tror jag. Nån granne tror jag det var?

Vad som är bekräftat utifrån media och polisrapporteringar och andra tillförlitliga källor så var det mycket riktigt pappan som tillsammans med yngsta dottern hade setts ute i affären i mellandagarna.
Det var det en granne som kunde berätta om, ja.
Jag såg pappan och den yngsta dottern i affären i mellandagarna. Då verkade allt som vanligt, säger grannen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/dottrarna-lag-doda-i-hemmet-rektorn-familj-i-djup-kris/
Citera
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Om det inte finns en gärningsman så är det inget brott.

Nu släpper vi det här. Jag tror att vi båda förstår vad den andre menar.

Jag tror att att det är en person i familjen som dödat de övriga. Och då är det med största sannolikhet pappan.
Varför inte mamman?
Citera
Bannlyst
Teoretisk sett.
skulle dom inte ha kunnat avlida när som helst från den 30/12 och framåt, va ?
Har vi nått livstecken mellan den 30/12 - 8/1 ?
mamman kan ju trotts allt varit inloggad på Skype även om dom dött.....
En fundering bara.
Citera
2018-01-18, 14:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Tänkte bara att det är praxis från Polisen att dölja regnummer, med tanke på flashbackdetektiverna. Även tjänstebilar kan leda till de berörda personerna.

Tycker det känns väldigt naivt att tro man kan dölja identitet genom att ta bort reg. plåtar, tror inte polisen är så naiv.
Citera
2018-01-18, 14:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Någon som vet om pappan ägde bitcoins? Med tanke på hans bakgrund är det inte osannolikt.

Om han ägde bitcoins, vad händer med dem i såna fall? Går det att komma åt hårddisken hans om man vore en hacker. Eller ligger hårddisken/usb minnet på polisstationen.

Det är väl den man på rättsmedicin försöker öppna - hårddisken. Mannens hjärna måste nog dissekeras och analyserats efter allt som hänt..... eller vad menar du ?
Citera
2018-01-18, 14:04
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Teoretisk sett.
skulle dom inte ha kunnat avlida när som helst från den 30/12 och framåt, va ?
Har vi nått livstecken mellan den 30/12 - 8/1 ?
mamman kan ju trotts allt varit inloggad på Skype även om dom dött.....
En fundering bara.
En anonym granne såg fadern och den yngsta dottern i mellandagarna. Någon fakta om att de setts vid ett senare tillfälle finns mig veterligen inte.

https://www.expressen.se/kvallsposten/dottrarna-lag-doda-i-hemmet-rektorn-familj-i-djup-kris/

Vore möjligen något märkligt om släkten inte hört av sig vid nyår. Man kan i och för sig skicka kort, men föreställer mig att de flesta ringer och skickar sms.
Citera
2018-01-18, 14:04
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Kanske... om du utgår från det Scheele initialt fått veta; Bara 1 hängd och övriga något annat. I vilken ordning hoppas jag framkommer.

Eftersom vi inte vet hur sanna de uppgifterna är så är det fortfarande ren spekulation.

Inte "kanske" spekulation.

Kanske var det storasyster som led av borderline och schizofreni som fick en psykos, förgiftade sig själv och sin lillasyster. Mamman hittade de två barnen döda och hängde sig själv i ren sorg. Pappan led av testikelcancer och insåg att han inte skulle kunna bilda en ny familj så han skar upp handlederna.

Snillen spekulerar.
Citera
2018-01-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Så du är av åsikten att mord kan rättfärdigas om det bara är tillräckligt tufft? Vem avgör det? Du eller den du tänker mörda? Du får nu utgå från dig själv, eftersom det är helt sjukt att du tänker tanken att andra kan tillåtas mörda sina barn!

Hur ställer du dig till att sjuka, barn om vuxna, oroas av dådet i Bjärred? Det finns definitivt minst lika sjuka barn och vuxna som lever och ska leva utan dödsfruktan. Håller du inte med?

Min kommentar var ett svar på ett annat inlägg och ska tolkas i ljuset av det.

Sen har jag aldrig sagt att jag är för aktiv dödshjälp. Jag är inte det. Men jag är heller inte emot. I mitt yrke vet jag att det är en oerhört komplex fråga. Dödshjälp är ett lagligt alternativ i flera länder, men så länge det inte är det i Sverige, ja då är det naturligtvis mord.
Citera
2018-01-18, 14:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En anonym granne såg fadern och den yngsta dottern i mellandagarna. Någon fakta om att de setts vid ett senare tillfälle finns mig veterligen inte.

Vore möjligen något märkligt om släkten inte hört av sig vid nyår. Man kan i och för sig skicka kort, men föreställer mig att de flesta ringer och skickar sms.

Finns det överhuvudtaget några indikationer eller uppgifter på att någon i familjen har setts förutom momspappan och ena dottern då, i affären. När sågs någon av familjemedlemmarna senast. Finns dom, jag menar fanns..... allt är ju som ett vitt mörker, höljt i dunkel
Citera
2018-01-18, 14:10
Medlem
PK-Korrekts avatar
"Om man har barn som är DÖDLIGT SJUKA O LIDER är de antagligen i en sjukhussäng o får vård o mediciner, inte ligger hemma o då o då vistas utomhus! Det finns barn som ligger o plågas med DÖDLIGA sjukdomar som cancer o hjärtfel och leversjukdomar som INTE blir mördade av sina föräldrar, o de är säkert på sjukhus! detta som spekulerats i oändlighet om barnens hälsa, är löjligt, det finns INGET som kan försvara nån att mörda två oskyldiga barn pga att de var "sjuka". om de nu ens var sjuka...denna märkliga "sjukdom" eller "trötthet", kan kanske bero på en hemsk uppväxt och psykopatiska föräldrar/en förälder? övergrepp kan vara en orsak!
Som sagt, teorin att de var allvarligt sjuka? knappast! då borde de inte varit hemma eller ens deltagit i skolundervisning hemma- detta är skumt som fan, något stämmer inte här!
"

Yttre faktorer som kan vara drivande. Sekt! Ingen pappa eller mamma mördar sina barn i hemmet för att de har en / allvarlig / sjukdom.
Senast redigerad av PK-Korrekt 2018-01-18 kl. 15:00.
Citera
2018-01-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Beror på. Min källa sa att mamman var ute i trädgården mellan jul och nyår. Allt sånt här har ju polisen fått vetskap om via förhör av familjens vänner i grannskapet.
Citera
2018-01-18, 14:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Varför inte mamman?

Därför att erfarenheten visar att det oftast är mannen som mördar barn inom familjen och sannolikheten för det ökar om det är äldre barn.

Söker du på inlägg av Stefan S ger han länkar till empiriskt underlag.

Nu är dessutom också mannen död och sannolikheten för att en kvinna inte bara dödar sina barn utan också mannen är mycket låg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in