2018-01-15, 20:34
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Blizzard kommer ha många diskussioner med wow communityn angående upplevelsen både med pve, och pvp och blizzard kommer nog lyssna på vad som fungerade i wow vanilla! Dem vill väl skapa de ultimata WoW Classic och vill inte göra om samma misstag som de gjorde med första versionen, med buggar och exploit.

Jag hoppas blizzard inte stressar ut den här produkten utan tar sin tid med det och gör spelet riktigt jäkla bra och om de släpps 2021 så är de inte hela världen. Hellre spela WoW classic på riktigt bra server och inge buggar och klassbalanseringar är näst intill perfektionism.

jag tolkar det som att du vill balansera klasserna inför releasen ?

du vet väl att om man säger A så får man säga B. låt oss säga att dom gör det möjligt för warriors att ta frost mages i pvp, then what ? att ändra på saker kommer göra så stor skillnad för communityn. Majoriteten vill inte ha några ändringar alls, jag är med på den kakan. uppgraderar du druider så att dom blir bättre tanks i Feral och större dmg i balance kommer det få sina följder. Blir Paladins starkare tanks blir det konsekvenser för warriors..

jag tror inte att det finns något mellan läge med det talent tree vanilla har om dom inte ska ändra det förstås.

jag kan ha missförstås dig.
Citera
2018-01-15, 23:47
Medlem
stonetemplepetes avatar
Citat:

Jag hoppas blizzard inte stressar ut den här produkten utan tar sin tid med det och gör spelet riktigt jäkla bra och om de släpps 2021 så är de inte hela världen. Hellre spela WoW classic på riktigt bra server och inge buggar och klassbalanseringar är näst intill perfektionism.

Du vill ju inte spela Vanilla, du vill ju ha WoD där alla klasser är precis likadana, en ärlig fråga, spelade du ens WoW innan BC?
Citera
2018-01-16, 08:40
Medlem
Neroxxs avatar
En sak som jag dock önskar att de inför är möjligheten till dualspec. Så sjukt drygt att respecca hela tiden som druid. Är nästan omöjligt att farma som resto. Dualspec är inget som direkt förstör spelet heller, möjligen att man skulle kunna mena att ekonomin förstörs till viss del, som det är nu så är det en goldsink .
Citera
2018-01-16, 08:41
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En sak som jag dock önskar att de inför är möjligheten till dualspec. Så sjukt drygt att respecca hela tiden spm druid. Är nästan omöjligt att farma som resto.

Är väl lite det som är halva grejen med vanilla, att hitta en guild som VILL hjälpas åt och hjälpa de klasserna som inte klarar det själv. Den communityn jag vill åt imo! så inga ändringar alls föredrar jag.

(jäklar vilket snabbt svar du fick, inte alls creepy!)
Citera
2018-01-16, 08:44
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Är väl lite det som är halva grejen med vanilla, att hitta en guild som VILL hjälpas åt och hjälpa de klasserna som inte klarar det själv. Den communityn jag vill åt imo! så inga ändringar alls föredrar jag.

(jäklar vilket snabbt svar du fick, inte alls creepy!)

Absolut kan till viss del hålla med dig, men ser inte att dualspec skulle minska en community.

Edit: Du hann svara mig innan jag han edita mitt meddelande.
Citera
2018-01-16, 08:47
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Absolut kan till viss del hålla med dig, men ser inte att dualspec skulle minska en community.

Edit: Du hann svara mig innan jag han edita mitt meddelande.

Jag förstår dig, men allt jag tänker är om vi ändrar något litet så blir det nästa sak "då kan vi lika gärna ändra detta lite också" , "sen har vi ju det här som vi kan pilla lite på" och så bara rullar det på å då blir det tillslut inte vanilla på det sätt man kom ihåg det är jag rädd för?
Citera
2018-01-16, 08:53
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Jag förstår dig, men allt jag tänker är om vi ändrar något litet så blir det nästa sak "då kan vi lika gärna ändra detta lite också" , "sen har vi ju det här som vi kan pilla lite på" och så bara rullar det på å då blir det tillslut inte vanilla på det sätt man kom ihåg det är jag rädd för?

Det är förstås sant och jag är fullt med på vad du menar. Detta drabbar inte alla klasser lika hårt, priest,druider, shamaner och paladins är klasser som är helt låsta till sina healing specs och inte kan göra ett skit solo. Likaså tanks har det svårt att farma solo. Detta har jag stört mig på sedan release, aldrig förståt den ökande guldkostnaden.

Men som du säger så finns risken att ändras en grej så blir det en snöbollseffekt av det hela. Det bästa är kanske att låta det vara som det är.
Citera
2018-01-16, 13:43
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
jag tolkar det som att du vill balansera klasserna inför releasen ?

du vet väl att om man säger A så får man säga B. låt oss säga att dom gör det möjligt för warriors att ta frost mages i pvp, then what ? att ändra på saker kommer göra så stor skillnad för communityn. Majoriteten vill inte ha några ändringar alls, jag är med på den kakan. uppgraderar du druider så att dom blir bättre tanks i Feral och större dmg i balance kommer det få sina följder. Blir Paladins starkare tanks blir det konsekvenser för warriors.

jag tror inte att det finns något mellan läge med det talent tree vanilla har om dom inte ska ändra det förstås.

jag kan ha missförstås dig.

Självklart?? hur tänker du annars? blizzard har facit hand?

Spelade du vanilla wow? Warrior som hade bästa gearet plockade varenda klass i pvp första patcharna. Därför hoppas jag att dem balanserar klasserna, spelar man bra och har bra gear skall alla kunna plocka alla, annars blir förutsägbart. Vad meningen välja subklass som suger i pvp?

Citat:
Ursprungligen postat av stonetemplepete
Du vill ju inte spela Vanilla, du vill ju ha WoD där alla klasser är precis likadana, en ärlig fråga, spelade du ens WoW innan BC?

Jag vill ha ett balanserat spel? varför ska vi spela något som obalanserat? Jag spelade wow classic redan innan eu releasen, så jo du jag har sett allting i spelet. Jag kan inte riktigt förstå er som vill ha "obalaserade Vanilla tillbaks? är för att ni fick springa runt för ett ögonblick känna att ni var bra i spelet? tills era klasser nerfades fullständigt? jag vill ha tillbaks svårighetsgraden, jag vill tillbaks pve, pvp men inte obalanserade klasserna. Nu när blizzard har facit, varför göra om samma misstag igen? Vilka kommer såfall välja de sämre klass?? Jag skulle inte absolute inte välja någon skräp klass igen, om vi nu vet att dem kommer inte förbättras i spelet.
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-16 kl. 13:56.
Citera
2018-01-16, 14:21
Medlem
Citat:
Warrior som hade bästa gearet plockade varenda klass i pvp första patcharna.

Warriors i MC-gear vinner mot alla i motsvarande gear, är du dum eller? Och i öppna ytor i 1v1 på absolut högsta nivån med alla CDs redo så är warriors den sämsta klassen.

Citat:
Därför hoppas jag att dem balanserar klasserna, spelar man bra och har bra gear skall alla kunna plocka alla, annars blir förutsägbart. Vad meningen välja subklass som suger i pvp?

Alla kan ta alla, vissa har en fördel mot andra dock.

Citat:
Jag vill ha ett balanserat spel? varför ska vi spela något som obalanserat? Jag spelade wow classic redan innan eu releasen, så jo du jag har sett allting i spelet.

Du har jävligt dålig koll i så fall, men du verkar ju rätt korkad så inte konstigt att du inte lyckas dra korrekta slutsatser.

Citat:
Jag kan inte riktigt förstå er som vill ha "obalaserade Vanilla tillbaks? är för att ni fick springa runt för ett ögonblick känna att ni var bra i spelet? tills era klasser nerfades fullständigt? jag vill ha tillbaks svårighetsgraden, jag vill tillbaks pve, pvp men inte obalanserade klasserna.

Kan du inte spela Legion så att vi andra slipper stöta på mongon i Classic?

Citat:
Nu när blizzard har facit, varför göra om samma misstag igen? Vilka kommer såfall välja de sämre klass?? Jag skulle inte absolute inte välja någon skräp klass igen, om vi nu vet att dem kommer inte förbättras i spelet.

Jag finner tröst i att Blizzard har sagt att de inte ska lyssna på personer som dig.
Citera
2018-01-16, 15:50
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Warriors i MC-gear vinner mot alla i motsvarande gear, är du dum eller? Och i öppna ytor i 1v1 på absolut högsta nivån med alla CDs redo så är warriors den sämsta klassen.

Alla kan ta alla, vissa har en fördel mot andra dock.

Du har jävligt dålig koll i så fall, men du verkar ju rätt korkad så inte konstigt att du inte lyckas dra korrekta slutsatser.

Kan du inte spela Legion så att vi andra slipper stöta på mongon i Classic?

Jag finner tröst i att Blizzard har sagt att de inte ska lyssna på personer som dig.

Du tycker alltså de bra att släppa spelet i denna obalans? trots att vi har facit hand?? Jag förstår inte hur ni tänker ni som vill ha tillbaks de här?? Varför inte fixa spelet, så kommer man vilja spendera massor av timmar i det, kanske till och med år i det om verkligen är bra. De klart att inte går får de perfektionism som jag skrev förut, de går omöjligt. Subklasserna exempel druids, och paladins, båda klasser, sög ju i både pve och pvp om skall jämföra ibland övriga? varför inte fixa dem? Bara för att de heter vanilla så kan man väl gå utöver det?? eller??
Samma sak med content, lägg in lite mer instancer också, hur kul är spela gamla instancer man redan har clearat? Karazhan finns ju vanilla? varför inte öppna det? nu när vi sett de i både TBC och legion?

Förresten vill ni ha tillbaks skräp grafiken?? Jag vill ha bättre grafik om jag ska spela de här spelet igen? dessutom betala för det? för de vill väl blizzard, om de lagt tid på skapa det? De känns som man blivit äldre och inte lika trogen längre till att rövslicka allt blizzard gör hahaha.
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-16 kl. 16:01.
Citera
2018-01-16, 16:00
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Blizzard kommer ha många diskussioner med wow communityn angående upplevelsen både med pve, och pvp och blizzard kommer nog lyssna på vad som fungerade i wow vanilla! Dem vill väl skapa de ultimata WoW Classic och vill inte göra om samma misstag som de gjorde med första versionen, med buggar och exploit.

Sen när har Blizzard någonsin lyssnat på sina spelare? Beta efter beta får dom massor av konstruktiv feedback som gång på gång ignoreras. Likförbannat kör dom på sin egen linje och pissar på sina spelare. Sen har Blizzard massa nya anställda som aldrig ens sett Vanilla, då ska dom inte där och peta heller! Visst vore det trevligt med polygons istället för dit ritade ansikten men det skulle skära sig med resten av spelet. Dessutom är grafiken på WoW idag absolut inte bra jämfört med andra spel, så det skiljer sig inte särskilt mycket. Nej, även om grafiken är skrattretande dålig, kommer det underlätta lagg i 40 man raids. Jag minns att jag alltid tappade DPS i ZG pga lagg. Idag har jag en stationär gamingdator med Intel Core i9-7900X Processor och kör allt på max setting oavsett spel, så jag ser fram emot att raida när allting flyter på.

Med det sagt så kommer jag dock inte progressa på max level utan köra upp en sponsor till min 39 warlock twink! Gear fixar jag lätt med polarna som boostar, jag minns till och med vart varje twink pryl finns. Men, enchantsen är vad som kostar, betala 40g för en enchant på min gröna dolk från Zul'Farrak. Pffff.. 40g tänker ni, men det var för endast en enchant så det blev rätt dyrt med alla. Så jag måste ha en bra main som drar in stålar. Men PvP på 60 var också skit kul, särskilt AV matcherna som aldrig tog slut, och dom stora bossarna man behövde massa folk för att få fram. Kanske går idag med men jag har inte sett det. Nu ruchar alla bara och ally svinen brukar ta hem skiten på 10 minuter.

Aja, happy twinking: Spookyspellz! Vindication.
Citera
2018-01-16, 16:04
Medlem
Citat:
Du tycker alltså de bra att släppa spelet i denna obalans?

Ta och lär dig lite: https://www.youtube.com/watch?v=Lqf8WyeJmz0

Bara för att alla inte är exakt lika bra med BiS-gear på Patchwerk i 1.12 så betyder inte det att spelet är obalanserat.

Citat:
trots att vi har facit hand??

Du har facit men du lyckas inte tyda svaren, hur illa är inte det?

Citat:
Jag förstår inte hur ni tänker ni som vill ha tillbaks de här?? Varför inte fixa spelet, så kommer man vilja spendera massor av timmar i det, kanske till och med år i det om verkligen bra.

Hur många stannar i WoD/Legion/BfA kontra Vanilla/TBC? De som spelar på privatservrar har gjort det i flera år och de vill gärna göra om allt igen när Classic kommer, så kommer töntar som du och vill spela Legion-motorn i AQ ungefär.

Citat:
De klart att inte går får de perfektionism som jag skrev förut, de går omöjligt. Subklass exempel druids, och paladins, båda klasser, sög ju i både pve och pvp om skall jämföra ibland överiga?

Driver du nu eller?

Bläddra runt lite här: http://kronos-logs.com/player_performance

Paladin är starkaste klassen i duo pvp tillsammans med en warrior. Druid är enda klassen som kan välja 100% av sina fighter eftersom att de har stealth och kan fly från alla andra klasser.

Citat:
varför inte fixa dem?

Om vi ska "fixa" allt som du tycker så kommer spelet att bli försenat 1-2 år eller något, helt i onödan.

Citat:
Bara för att de heter vanilla så kan man väl gå utöver det?? eller??

En helt ärlig fråga, varför spelar du inte bara Legion/BfA och skiter i Classic? Vad ska du göra där?

Citat:
Föresten vill ni ha tillbaks skräp grafiken?? Jag vill ha bättre grafik om jag ska spela de här spelet igen?

För att spelkvalité inte hänger ihop med grafikrunkande, ska de göra om hela spelet till uppdaterad grafik så är bara det 2 år extra eller något. Tur att man slipper grafikhoror om de behåller original-grafiken.

Citat:
dessutom betala för det? för de vill väl blizzard, om de lagt tid på skapa det?

Självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in