2018-01-18, 12:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Varför skulle jag ha hela inlägget med? Det var medvetet avkortat.

J-ens pratade med dig och nu kommer du kanske bli lite förvirrad men du är ingen riktig prinsessa! Tror du själv att han pratade om dig som prinsessa 😜

Jag ljuger inte om dig!

Jag kände PR flyktigt och jag lärde känna honom i samband med en händelse på Lockerud omkring ett år innan Helena försvann.

Han kom i sällskap med J-erker L-arsson men där var även fler av omnämnda i tråden.

Du, "Prinzezzan", som känner honom, låter det otroligt? Du vet ju vilka han umgicks med som ej kopplats till honom i tråden!?

Både "Prinzezzan" och Ugglan borde bli mer frikostiga med info och inte bara vänta på att själva få till sin egna lilla privata utredning.

Ang. det jag fetmarkerat först: "nu kommer du kanske bli lite förvirrad men du är ingen riktig prinsessa! Tror du själv att han pratade om dig som prinsessa 😜" Här förstår jag inte riktigt vad du menar. (Jag hade kunnat skriva något sarkastiskt här, men jag hoppar det...)

Ang. det andra jag fetmarkerat: "Jag ljuger inte om dig!" Jo du har ljugit om mig, då du i ett tidigare inlägg skrivit:
"Hen är en skojare som missleder gällande sina uppgiftslämnare och hur hen kommit över informationen. Hen drar bara en vals till, det har funkat länge!" Inte ett enda ord av detta är sant! Och tror du på vad du själv skriver här, så är du enbart ignorant och dum.

Ang. det jag fetmarkerat sist: "Han kom i sällskap med J-erker L-arsson". Det stämmer att PR kände en person med det namnet. Jag tror att det var i samband med att han umgicks med BW, medan han bodde kvar i M-stad. Jag visste inte att denne JL tillhörde missbrukarkretsar; det var ingen uppfattning jag fick.
Citera
2018-01-18, 12:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Ja, åtminstone officiellt...

Och inofficiellt.
Citera
2018-01-18, 12:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Allvarliga anklagelser ? Jag förmodar att du läser i tidningar där det dagligen står att människor blivit lurad av folk , falska sms , falska telefon samtal och mail ! att då sedan lita blint på en flashback skribent som varit tydligen väldigt pigg på att skicka privata PM ? Förstår du inte det själv då vad jag menar? annars ber jag dig vara uppmärksam på allt som florerar i bedrägeri syften. Och vad menar du med rädda mig själv ? Skulle jag på något sett vara inblandad i Helenas försvinnande tror du ? Isåfall eftersom du tror" på allt som skrivs här ? eller ska jag skicka ett privat OM ? Nej behöver inte rädda mig själv . Bor i Jämtland och var tyvärr bara 13 år när detta skedde , är kvinna och har fem barn varav ett är allvarligt hjärtsjuk . Nu har du lite bakgrundsfakta om mig . Om du syftar på Prinzezzans PM kontakt med " någon så är det inte en allvarlig anklagelse jag gjort ! Har inte skrivit något namn och de finns fler som fått PM . Du verkar helt enkelt inte fattat vad jag menade med min fundering ? Stavar till dig på en enkel nivå ...... Om man får massa PM från en person som varit nämnd här många ggr
då är man säker att denne person är / var oskyldig , för den var så trevlig ?

Och nej tyvärr har inga idéer vem som mördat Helena ... har du ?

Ang. det jag fetmarkerat. Naturligtvis bildar man sig inte åsikter om folk enbart genom att de har varit "trevliga" i PM. Som fembarnsmamma borde du väl ha så pass mycket mognad och förstånd, att det vore självklart?
Citera
2018-01-18, 13:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Du har så rätt. Detta privata pm:ande som några håller på med och lägger ut i tråden, är löjeväckande. Ok att man kan göra det NÅGON gång. Men alla namn som kommit genom p.m från "säker" källa... Herregud. Jag tror inte hälften är sant. Ugglan och Prinzezzan har ju vart de som sysslat med detta mest. Jag tycker det är mycket märkligt. Jag ger inte ett piss för mänskligheten tyvärr. JAG bedömer själv vad jag ska tro på. Jag har inget behov av att lägga ut p.m- konversation i tråden. Jag lever efter konceptet att tro alla om ont, tills dom bevisar motsatsen. Det funkar rätt bra. Man ska ALLTID vara misstänksam. Hellre det än blåögd och naiv.

Jag tycker att det är utomordentligt sorgligt att du "lever efter konceptet att tro alla om ont, tills dom bevisar motsatsen". Själv lever jag efter devisen, att jag tror alla om gott tills motsatsen bevisas. Det innebär inte att jag köper allt, men att jag lyssnar till vad folk har att säga, analyserar detta och kommer till en slutsats.

När det gäller en sådan seriös och allvarlig åsikt som om jag anser att någon är skyldig eller oskyldig, så baserar jag självklart inte detta på PM-konversationer, utan på annan undersökning också. Det tar lång tid, och ibland får man ingen klar bild och därmed åsikt. Och då är det så. Ibland visar allt sammantaget att det med största sannolikhet är så att en person inte kan ha begått ett brott. Personen har inte haft möjlighet, inget motiv osv.

Man ska alltid vara misstänksam, men inte dumdryg, om uppgifter talar emot det man tidigare kommit fram till. Man måste försöka se allt utifrån, objektivt, och analysera uppgifter, utsagor osv och utgå ifrån det man har. Har man tur då kan man nå en slutsats och åsikt.

---

Tyvärr börjar även min syn och tro på mänskligheten minska. Är man ärlig och tillmötesgående mot omgivningen, väntar man sig samma bemötande tillbaka. Man offrar en hel del när man lämnar ut sig och redogör för de uppgifter man fått in. Skriver man inte här, då misstänkliggörs man och har en "konstig" agenda. När man till slut - ofta efter mycket funderande fram och tillbaka - tänker att "OK, jag skriver väl detta då", så ljuger man, drar valser osv.

Jag börjar ångra att jag lagt ut all info jag har redogjort för här under nio (?) år; jag skulle ha behållit det för mig själv och bara vidarebefordrat det vidare till "rätt instans". När allt man skriver är ärligt och sant och man till stor del bemöts med skit, misstänksamhet och rena lögner, då är det inte meningsfullt.

Sedan finns det - gudskelov - trevliga och seriösa människor här inne också, som man efter flera år av kontakt med fått förtroende för och utbyte av. Vid närmare eftertanke har nog dessa bidragit till att det varit värt engagemanget i alla fall. <3
Citera
2018-01-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och inofficiellt.

hur vet du det?
Citera
2018-01-18, 13:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
hur vet du det?

Jag har sett det med egna ögon, svart på vitt.
Citera
2018-01-18, 18:49
Medlem
Citat:
Jag håller med dig! Han valde den "tuffaste vägen" i stället för att diskutera detta med utredarna.

Detta var en av de saker som han sa sig ångrade. Jag tror att han inte tänkte på vad följden skulle/kunde bil. Du och jag skulle säkerligen inte agerat som han gjorde, men han valde att göra så - och han förstod inte vad det skulle komma att innebära för honom. Naivt och inte det smartaste att göra, men det är svårt att sätta sig in i en ung mans tankar. Han skulle dock aldrig ha agerat så "i dag", sa han. Men då, tidigare, ledde detta förfarande enbart till problem för honom.
Fast det finns en indikator på att han fortsatte att anonymt ange sig själv. Om det var för att ta reda på vilka som han hade emot sig här eller varför han gjorde så det kan man undra. En användare som berättade en del om PR och som "dog" i tråden puts väck samtidigt som PR dog. En användare som ställde sig emot PR liiite väl mycket för att kolla om vi andra höll med eller inte i pm... Ett sätt för PR att ta reda på vad man visste och om han kunde lita på en... Känns kanske igen? Tycker det var ett väldigt skumt beteende.
Citera
2018-01-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vända ut och in är bra men det vore väl ändå en polisiär total katastrof om man inte hade lyckats avslöja 2 unga grannar i en bil bredvid förmodad brottsplats.

Om dessa 2 var vittne till en bil på skogstigen visste de med 99% vilken ägaren måste varit. I den åldern hade man koll på alla motorfordon.
Citera
2018-01-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Om dessa 2 var vittne till en bil på skogstigen visste de med 99% vilken ägaren måste varit. I den åldern hade man koll på alla motorfordon.

Nja, en bil t.ex. i KMs bekantskap? Jag vet inte, själv hade jag inte den kollen på alla bilar i stan.
Citera
2018-01-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fast det finns en indikator på att han fortsatte att anonymt ange sig själv. Om det var för att ta reda på vilka som han hade emot sig här eller varför han gjorde så det kan man undra. En användare som berättade en del om PR och som "dog" i tråden puts väck samtidigt som PR dog. En användare som ställde sig emot PR liiite väl mycket för att kolla om vi andra höll med eller inte i pm... Ett sätt för PR att ta reda på vad man visste och om han kunde lita på en... Känns kanske igen? Tycker det var ett väldigt skumt beteende.

Jag har också tänkt lite på detta. Vet inte om vi har samma användarnamn i åtanke, men det spelar kanske mindre roll...
Citera
2018-01-18, 19:25
Medlem
Citat:
Jag har sett det med egna ögon, svart på vitt.

Okej, jag har själv bara sett LGWP säga detta i efterlyst, men man kanske får anta at det är sant då? Själv hade jag en tanke om att det bara var något han sa, men i själva verket fortfarande hade honom på radarn, men att man inte kommer vidare i brist på bevis etc. och då blev detta den officiella hållningen
Citera
2018-01-18, 20:31
Medlem
Någon som funderat på om det är de två killarna i bilen som Leif GW misstänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in