2018-01-18, 12:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Förmodligen Polisen som tog bort dom när dom insåg vad som hänt.
Allt för att dölja identitet mm innan media och nyfikna kom till platsen.
Ren Gissning, men sannolikt.
Och förhindra stöld, ja så skulle det kunna vara.
Citera
2018-01-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, vid sidan av att en av föräldrarna (mest sannolikt pappan) tog livet av alla är det ett scenario som känns "rimligt" - att ungarna tagit livet av sig och föräldrarna följt efter.

Det är säkert uttömt redan men varför saknade de två bilarna reg-skyltar?
Polisen plockade bort reg.skyltarna om jag minns rätt.
Citera
2018-01-18, 12:06
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beror på vilken sorts människa man är. Själv hade jag aldrig valt video. Jag tänker bättre om jag skriver på datorn. Och där kan man formulera sig, ändra, tänka osv. Men man kan ju inte förutsätta att de skulle göra som jag. OH var ju en van föreläsare så han kanske uttrycker sig bättre i tal än i skrift. Fan vet.

Själv hade jag valt att inte mörda mina barn. Men visst, är man verkligen helt sjuk i hela huvudet kanske man klurar kring om man gör sig bäst i tal eller skrift när man skall förklara för eftervärlden varför man blev tvungen att avliva sina döttrar...
Citera
2018-01-18, 12:09
Medlem
Citat:
Min källa säger:

XX hade noterat att soptunnan stod kvar ute flera dagar efter hämtning men XX kunde inte ta in den för de två bilarna stod i vägen. Först trodde han att de kanske var bortresta, men bilarna stod ju kvar.

Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer.

Bara för att få klarhet: XX omnämns ovan som såväl "han" som "hon", eller handlar det om två olika personer? Varför skulle XX ta in någon annans soptunna? Det låter väldigt märkligt. Det är inte kutym att flytta på andras soptunnor.
Citera
2018-01-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Själv hade jag valt att inte mörda mina barn. Men visst, är man verkligen helt sjuk i hela huvudet kanske man klurar kring om man gör sig bäst i tal eller skrift när man skall förklara för eftervärlden varför man blev tvungen att avliva sina döttrar...

Nej, jag begriper inte heller. Har själv två barn. Bara tanken på att göra dom illa, får mig att bryta ihop. Det finns inte. Men vi vet ju att barn dödas av föräldrar. Men oftast föregås det av långvarig misär, missbruk i familjen eller annat. I efterhand kan både grannar och arbetskamrater säga att "vi hade våra aningar", "vi såg att barnen inte mådde riktigt bra" osv osv. Men här finns inte en antydan till sånt. Därför tror jag att detta är ett väl avvägt beslut av två föräldrar som inte såg nån annan utväg. Men vad det skulle vara har jag ingen aning om.
Citera
2018-01-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En galnings verk så till vida att viljan att leva hos en eller flera har tagits över av längtan att dö och att någon troligen också har tagit sig makten att besluta om andras liv och död. Vi får hoppas att det på ett hyfsat trovärdigt sätt går att fastställa vad som har hänt. Det är mycket som avgörs av i vilken ordning saker och ting har skett. I tråden är det "fastställt" att en hängning är slutet på en händelsekedja, men det finns en liten möjlighet att det inte behöver vara så. Allt som finns än så länge är tyvärr spekulationer byggda på tidningsartiklar och vittnesmål via PM. Vi får hoppas att det går att fastställa vad som verkligen hände och att frågorna går att besvara. Om inte annat så för de anhörigas skull, det vore tragiskt om dom fick leva vidare med en miljon frågor.

Det finns väl en liten möjlighet att mamman avlidit i sömnen och det därefter utbrutit kaos i familjen. Gick mamman på cellgifter? Alla sjukdomsbilder är så luddiga, för att folk ska få sinnesro bör utredarna presentera medicinska fakta.

Alla sjuka och krassliga därute är nu av begripliga skäl oroliga för galna copycats.
Citera
2018-01-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Bara för att få klarhet: XX omnämns ovan som såväl "han" som "hon", eller handlar det om två olika personer? Varför skulle XX ta in någon annans soptunna? Det låter väldigt märkligt. Det är inte kutym att flytta på andras soptunnor.
Ja, det är två olika.
Om man känner varandra och en person ser att "va fan, bridgepolarens kärl står ute fortfarande, jag rullar in dom", så är det inte alls konstigt.
Citera
2018-01-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Mina tankar går förutom till familjen också till dem som behövt gå in i den troligen ganska tjocka atmosfären i huset för att finna en hel familj död.

Så illa det här berör mig.

Precis, märkta för livet blir de som ska ta hand om detta praktiskt, för att inte tala om efterlevande. Men det tänkte väl inte den förhoppningsvis sjuke mördaren. Var han inte sjuk, så var han en ond djävul. Det kan inte uteslutas att han var en plågoande därhemma som gjorde alla psykosomatiskt utmattade. Var och en bör rannsaka sig hur de är mot sina nära. Tärande eller närande...
Citera
2018-01-18, 12:15
Medlem
HighFlyingBirds avatar
Vet inte om detta är utav värde, men jag blir inte riktigt klok på det, kosmetik och parfym?

http://www.vetarn.se/720207YGUU/Karl-Johan-Oskar-Henkow
Citera
2018-01-18, 12:20
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Nej, jag begriper inte heller. Har själv två barn. Bara tanken på att göra dom illa, får mig att bryta ihop. Det finns inte. Men vi vet ju att barn dödas av föräldrar. Men oftast föregås det av långvarig misär, missbruk i familjen eller annat. I efterhand kan både grannar och arbetskamrater säga att "vi hade våra aningar", "vi såg att barnen inte mådde riktigt bra" osv osv. Men här finns inte en antydan till sånt. Därför tror jag att detta är ett väl avvägt beslut av två föräldrar som inte såg nån annan utväg. Men vad det skulle vara har jag ingen aning om.

Vad menar du? Rektorn talade om en familj i kris, barnen gick inte i skolan, arbetskamrater till mannen har talat om "djup sorg i ögonen", tuff situation hemma, att han "gång på gång" varit tvungen att ställa in olika engagemang...
Citera
2018-01-18, 12:23
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Beror på vilken sorts människa man är. Själv hade jag aldrig valt video. Jag tänker bättre om jag skriver på datorn. Och där kan man formulera sig, ändra, tänka osv. Men man kan ju inte förutsätta att de skulle göra som jag. OH var ju en van föreläsare så han kanske uttrycker sig bättre i tal än i skrift. Fan vet.
Det här verkar ju vara ganska kloka och eftertänksamma människor. Om de spelade in en film hade de säkert ett manus som de läste upp. Tror inte de bara tryckte på rec och babblade på. Om de nu har filmat dvs

Har det framkommit något nytt och intressant senaste dygnet?? Tråden växer så snabbt, pallar inte hänga med..
Citera
2018-01-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Vilket fruktansvärt sorgligt fall. Jag har försökt att följa tråden från början. En del har jag säkert ändå missat ty sova och utföra dagens sysslor måste i varje fall jag göra, men för mig är det viktigt om det är mer eller mindre konstaterat att mammans cancer hade återvänt. Hennes cancer omnämnts ofta i tråden, men för mig är det inte klart om det är den cancer hon tillfrisknat från eller om det faktiskt rör sig om ett återfall till obotlig cancer. (Jepp. Jag har gjort en sökning på ordet cancer i tråden. Det klarnade ändå inte). Varför är detta viktigt? kan man undra. För att det inte räcker för mig att barnen kanske hade en medfödd kronisk sjukdom som gradvis skulle ta deras liv under svårt lidande. Det räcker inte som motiv för att två under vanliga förhållanden mycket sunt fungerande vuxna ska börja samtala om att döda sina barn. Många länkar här till artiklar om familjer med långsamt döende barn och om hur föräldrarna där gläds åt de lyckligare stunderna. I samband med länken påpekar man gärna att familjen H/B därför måste vara grundligt rubbade på något vis eftersom de var så ovilliga att kämpa för sina barn, men om mamman förväntades dö inom en inte avlägsen framtid? OH tycks ha varit kontakten utåt, familjens ”fixare”, den som såg till att problem blev lösta, men HB? Var hon den som levde närmast sina barn, som intuitivt kände till deras minsta behov, som lyssnade och skapade trygghet och lugn omkring dem? Som visste exakt hur hon skulle stötta? Var det där familjens hjärta fanns? Vad händer då om familjens hjärta inte längre kan slå?

Var det så att när fixaren och problemlösaren OH till slut stod inför något som inte gick att fixa hur engagerad och noggrann han än var, då tog depressionen över och samtidigt sa hustrun att hon inte orkade utsätta barnen för sitt eget lidande och död och att hon heller inte orkade med tanken på att lämna dem i sticket med en plågsam sjukdom som hennes egen DNA kan ha orsakat? (Om barnen verkligen hade A-T/Louis-Bar som det ryktats om i tråden – det är fullt möjligt att föräldrarna förstod att det var vad barnen hade utan att vården ännu kommit så långt – var också risken för framtida cancer hos dem mycket hög). Kanske bönföll hon honom om hjälp att avsluta sitt liv innan hennes symptom blev så svåra att barnen blev lidande pga henne? Var det så samtalen började? Man sätter sig knappast ner runt frukostbordet med en macka i näven och kläcker ”Nej, men hör du, älskling! Det här med barnen verkar ju lönlöst. Om vi skulle ta och ta livet av både dem och oss?”

Svår sjukdom hos modern skulle förklara det mesta för mig. (Och jag tror att tråden har många läsare eftersom många frågar sig just varför en till synes så lyckad familj kunde bli så alltigenom olycklig).

Tänk om den påstått sjuka modern kände på sig att hon var döende och inte ville lämna barnen ensamma med en eventuell peddo-pappa? Eller en psykopatfarsa? Tog därför med sig barnen i döden... psykfarsan tar då livet av sig, eftersom han mist kontrollen?

Andra alternativ. Modern ville skiljas, men orkade inte på grund av sjukdomen. Barnen bryts ned av farsans beteende och modern orkar inte berätta för utomstående hur det är där hemma. Farsan i sin tur skyller på allas sjukdomar... skolan förstår att allt är "ofattbart" men vågar inte fördjupa sig. Psykon har en förmåga att kunna härja ostörda eftersom de sänder ut vibbar som gör att folk gör som de säger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in