2018-01-18, 11:38
Medlem
Vilket fruktansvärt sorgligt fall. Jag har försökt att följa tråden från början. En del har jag säkert ändå missat ty sova och utföra dagens sysslor måste i varje fall jag göra, men för mig är det viktigt om det är mer eller mindre konstaterat att mammans cancer hade återvänt. Hennes cancer omnämnts ofta i tråden, men för mig är det inte klart om det är den cancer hon tillfrisknat från eller om det faktiskt rör sig om ett återfall till obotlig cancer. (Jepp. Jag har gjort en sökning på ordet cancer i tråden. Det klarnade ändå inte). Varför är detta viktigt? kan man undra. För att det inte räcker för mig att barnen kanske hade en medfödd kronisk sjukdom som gradvis skulle ta deras liv under svårt lidande. Det räcker inte som motiv för att två under vanliga förhållanden mycket sunt fungerande vuxna ska börja samtala om att döda sina barn. Många länkar här till artiklar om familjer med långsamt döende barn och om hur föräldrarna där gläds åt de lyckligare stunderna. I samband med länken påpekar man gärna att familjen H/B därför måste vara grundligt rubbade på något vis eftersom de var så ovilliga att kämpa för sina barn, men om mamman förväntades dö inom en inte avlägsen framtid? OH tycks ha varit kontakten utåt, familjens ”fixare”, den som såg till att problem blev lösta, men HB? Var hon den som levde närmast sina barn, som intuitivt kände till deras minsta behov, som lyssnade och skapade trygghet och lugn omkring dem? Som visste exakt hur hon skulle stötta? Var det där familjens hjärta fanns? Vad händer då om familjens hjärta inte längre kan slå?

Var det så att när fixaren och problemlösaren OH till slut stod inför något som inte gick att fixa hur engagerad och noggrann han än var, då tog depressionen över och samtidigt sa hustrun att hon inte orkade utsätta barnen för sitt eget lidande och död och att hon heller inte orkade med tanken på att lämna dem i sticket med en plågsam sjukdom som hennes egen DNA kan ha orsakat? (Om barnen verkligen hade A-T/Louis-Bar som det ryktats om i tråden – det är fullt möjligt att föräldrarna förstod att det var vad barnen hade utan att vården ännu kommit så långt – var också risken för framtida cancer hos dem mycket hög). Kanske bönföll hon honom om hjälp att avsluta sitt liv innan hennes symptom blev så svåra att barnen blev lidande pga henne? Var det så samtalen började? Man sätter sig knappast ner runt frukostbordet med en macka i näven och kläcker ”Nej, men hör du, älskling! Det här med barnen verkar ju lönlöst. Om vi skulle ta och ta livet av både dem och oss?”

Svår sjukdom hos modern skulle förklara det mesta för mig. (Och jag tror att tråden har många läsare eftersom många frågar sig just varför en till synes så lyckad familj kunde bli så alltigenom olycklig).
Citera
2018-01-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Med tanke på att det skett andra mord och självmord i grannskapet... det kan ju vara något i närmiljön.

T.ex. vet man ju att vissa ämnen i dricksvattnet kan påverka detta. Mindre litium, mer elände.

Att det kan ha varit något i närmiljön eller huset kan kanske inte helt uteslutas.
För det första kan man undra när döttrarnas problem debuterade. Var det efter att de hade flyttat till Bjärred? En sak som man kan se på en karta är att Bjärred ligger väldigt nära Barsebäcks kärnkraftverk, men att det skulle kunna ha något med saken att göra är osannolikt.

Om detta är något i huset eller närmiljön så tror jag det handlar om mögel. Det finns en mängd olika sjukdomar som kan orsakas av mögel och mögelgifter. Det finns definitivt mögelrelaterade sjukdomar som ger liknande symtom som flickorna hade. Bland annat onormal trötthet. Dessutom är vissa personer mer känsliga för mögelgifter än andra.

http://www.lfs-web.se/mogel_halsoeffekter.htm

http://aquademica.se/mogel/mogelutredning/
Citera
2018-01-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Men sluta nu, tror du fortfarande på det? Som Moosky skrev: 'det är ju inte ens alla som lämnar ett avskedsbrev'. Vem fan spelar in en VIDEO? "Maten är klar...", "Kommer.. ska bara redigera ljudet på våran dödsvideo!" Seriöst.

Ja det tror jag. Möjligen inte en video, men ett gemensamt brev.
Citera
2018-01-18, 11:46
Medlem
Min källa säger:

XX hade noterat att soptunnan stod kvar ute flera dagar efter hämtning men XX kunde inte ta in den för de två bilarna stod i vägen. Först trodde han att de kanske var bortresta, men bilarna stod ju kvar.

Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer.
Citera
2018-01-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenstack
Psykmediciner ska du absolut inte ta om du är scientolog, psykiatrin är ondskan i egen hög person enligt Ron den tjocke Hubbard

OK, tack.
Citera
2018-01-18, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Beror på vilken sorts människa man är. Själv hade jag aldrig valt video. Jag tänker bättre om jag skriver på datorn. Och där kan man formulera sig, ändra, tänka osv. Men man kan ju inte förutsätta att de skulle göra som jag. OH var ju en van föreläsare så han kanske uttrycker sig bättre i tal än i skrift. Fan vet.

SPEKULATION
Ett scenario skulle kunna vara att O.H & HB sätter sig i soffan med en Laptop på bordet.
Trycker på REC och börjar berätta.......
När dom är färdiga så stänger dom ner Laptopen, lägger den på köksbordet så man lätt kan hitta den.
Utför det hemska som vi alla förundras över.... runt 4-5/1
Kanske anledning till sop-kärlet.
Och när eventuellt batteri eller nått dör, i nån dator, loggas mamman automatiskt ut från Skype som då syns den 6/1
Men, .... som sagt, vad vet jag.
En spekulation bara
Citera
2018-01-18, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Min källa säger:

XX hade noterat att soptunnan stod kvar ute flera dagar efter hämtning men XX kunde inte ta in den för de två bilarna stod i vägen. Först trodde han att de kanske var bortresta, men bilarna stod ju kvar.

Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer.

Som sagt, Det händer nått vid den tidpunkten.
4,5,6
Fast det är klart, dom BORDE ju ha pratat om detta åtminstone nån dag eller två minst, och inte fan tänker man på att ta in sopkärlet om man är i sådana tankar. Rimligtvis så var det nog ganska tufft innanför väggarna.
Eller så var dom redan döda
Citera
2018-01-18, 11:53
Medlem
En tanke som återkommit till mig, apropå valet att avsluta sina barns liv. Kan det vara så att den äldre försökt ta livet av sig? Ovanpå all annan tragik i familjen så kanske det hade kunnat vara en utlösande faktor..? "AgnesIsBored" (vad jag förstår är hennes namn på Instagram)

Ren spekulation från min sida..
Citera
2018-01-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Tror ni att händelsen har utmynnat ur en för familjen logisk slutsats eller är detta en "galnings" verk?

Om det har varit logiskt, hur har de vuxna tänkt då, när de inte klarat av att tänka bortom någon slags
framtidshorisont för flickorna? Har inte de vuxna velat lämna flickorna föräldralösa om mamman är terminalt sjuk i cancer och pappan vill dö pga depression och att han inte orkar hålla uppe prestationen karriärmäsigt. Många frågor, kanske detta aldrig kommer att besvaras tyvärr.

En galnings verk så till vida att viljan att leva hos en eller flera har tagits över av längtan att dö och att någon troligen också har tagit sig makten att besluta om andras liv och död. Vi får hoppas att det på ett hyfsat trovärdigt sätt går att fastställa vad som har hänt. Det är mycket som avgörs av i vilken ordning saker och ting har skett. I tråden är det "fastställt" att en hängning är slutet på en händelsekedja, men det finns en liten möjlighet att det inte behöver vara så. Allt som finns än så länge är tyvärr spekulationer byggda på tidningsartiklar och vittnesmål via PM. Vi får hoppas att det går att fastställa vad som verkligen hände och att frågorna går att besvara. Om inte annat så för de anhörigas skull, det vore tragiskt om dom fick leva vidare med en miljon frågor.
Citera
2018-01-18, 11:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
En tanke som återkommit till mig, apropå valet att avsluta sina barns liv. Kan det vara så att den äldre försökt ta livet av sig? Ovanpå all annan tragik i familjen så kanske det hade kunnat vara en utlösande faktor..? "AgnesIsBored" (vad jag förstår är hennes namn på Instagram)

Ren spekulation från min sida..
Ja, vid sidan av att en av föräldrarna (mest sannolikt pappan) tog livet av alla är det ett scenario som känns "rimligt" - att ungarna tagit livet av sig och föräldrarna följt efter.

Det är säkert uttömt redan men varför saknade de två bilarna reg-skyltar?
Citera
2018-01-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, vid sidan av att en av föräldrarna (mest sannolikt pappan) tog livet av alla är det ett scenario som känns "rimligt" - att ungarna tagit livet av sig och föräldrarna följt efter.

Var de helt nya, bilarna? Jag har dålig koll..men vad skulle anledningen kunna vara månne?
Citera
2018-01-18, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Förmodligen Polisen som tog bort dom när dom insåg vad som hänt.
Allt för att dölja identitet mm innan media och nyfikna kom till platsen.
Ren Gissning, men sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in