2018-01-18, 10:44
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det låter rimligt om man tänker på soptömningen. Att de redan den 4 eller 5 jan inte fanns i livet längre. Då har de legat i fyra-fem dagar när polisen fann dom.

Mina tankar går förutom till familjen också till dem som behövt gå in i den troligen ganska tjocka atmosfären i huset för att finna en hel familj död.

Så illa det här berör mig.
Citera
2018-01-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tänker också mycket på vad flickorna kan ha lidit av. Det har inte kommit ut några uppgifter om att de behövde någon omfattande vård, hemma eller på sjukhus. Detta borde ha varit fallet om de led av de syndrom/sjukdomar som togs upp i tråden igår som hade ngt med "enzymer" att göra. Det verkar inte troligt att de var nära att dö i sina sjukdomar, då är man väl mest troligt inlagd om läget är så kritiskt?
Yngsta dottern hade nyligen fått samma symtom som den äldre, som varit hemma i ca 2 år.

Känner som du gör. Dessa tjejer är i tankarna hela tiden. Hur mådde de? vad gjorde de? intressen? socialt liv? Visste de att de skulle dödas? usch man blir helt knäckt att tänka på dem. Tänkte häromdan då vi satt och åt middag här hemma och mitt vuxna barn samt barnet som är något äldre än A—-s och min partner om föräldrarna tex preparerat maten med något...visste flickorna eller inte? satt o tittade på mina barn och kände bara att OM nåt sånt hänt alltså hur fan kan man? jag vet vad ångest o dåligt mående är men det jag känt är bara skrap på ytan av vad OH och HB isåfall känt.
Citera
2018-01-18, 10:49
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Tror ni att händelsen har utmynnat ur en för familjen logisk slutsats eller är detta en "galnings" verk?

Om det har varit logiskt, hur har de vuxna tänkt då, när de inte klarat av att tänka bortom någon slags
framtidshorisont för flickorna? Har inte de vuxna velat lämna flickorna föräldralösa om mamman är terminalt sjuk i cancer och pappan vill dö pga depression och att han inte orkar hålla uppe prestationen karriärmäsigt. Många frågor, kanske detta aldrig kommer att besvaras tyvärr.

EN GALNINGS VERK. UTAN TVEKAN!!!!!
Citera
2018-01-18, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det låter rimligt om man tänker på soptömningen. Att de redan den 4 eller 5 jan inte fanns i livet längre. Då har de legat i fyra-fem dagar när polisen fann dom.

Kan ju även stämma med det som kommit fram tidigare inlägg #5788
Visserligen borde det väll vara den 6/1
Men någon gång då i krokarna hände nått 4, 5, 6/1

2018-01-15, 14:29 
Hej, jag jobbar inom myndighet och kan se via Skype att Hanna vart offline sedan 9 dagar. Posta om du vill
Citera
2018-01-18, 10:59
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Den information som initialt läckt ut till Scheele var säkert tillförlitlig. T.ex att föräldrarna mördat sina barn i samförstånd. Det måste finnas en video med bägges berättelser men jag befarar att det bara finns ett brev, kanske undertecknat av dem båda, men att det i så fall skrivits av en trippel-mördare som hängt sig.

Mammans roll i vår tråd är en bakgrundsfigur. En skugga blott. Ändå en mycket kompetent och omtyckt kollega. Pappan verkar ha varit språkrör när det gäller familjen. Jag tror att han valt att manipulera sin omgivning. Spelat teater kan man kalla det, och som jag misstänker, för att dölja familjens riktiga problem som är han själv. Orsaken till döttrarnas symptom är han själv. Om jag tror rätt så är det han som briefar skolan, grannar eller vänner, med hur det står till i familjen. Berättar om mammans (påstådda) återfall i cancer. Han tar ett halvår på sig att lägga ut en dimridå innan han tar livet av sin familj. Till och med att synas i affären med en dotter i mellandagarna kan ha varit en detalj för att ge honom en bra dager. En noggrann planering gjord av en nitisk man för att dölja sin livslögn vad den nu varit. Om han utnyttjat sina barn eller något annat oförlåtligt i allmänhetens ögon.
Hur ser ett läkarintyg ut som tvingar en skola att hemundervisa? Varför dröjde det ett par månader innan han visade upp det sista. Det måste väl funnits en "medicinsk utredning" redan när önskemålet kom. Godtar skolan ett "vanligt" läkarintyg? Det kan ju i så fall bara spegla vad patienten, patientens pappa, beskrivit. Var han orolig för en riktig utredning i fall den aldrig gjorts? I tråden har nämns många allvarliga sjukdomar och som verkligen skapar mycket lidande men i detta fall, för två minderåriga barn, så tror jag inte alls de stämmer in. Jag tror alltså att pappans agerande har framkallat barnens symptom. Jag tror också att det är pappan som isolerat familjen från släkt och vänner för att inte tappa kontrollen. Jag vill hålla mamman för att vara helt oskyldig. Jag tror tyvärr också att vi aldrig får veta orsakerna bakom detta brott men viktigt att få veta vem som gjort vad.

Jag tror också på principen om Ockhams rakkniv och att bara se vad som har hänt. En pappa hittas hängd, mor och tre barn hittas döda av annan orsak. Motiv?

Det fetade är ju ren spekulation. Vi vet inte dödsorsaken för någon av de 4 döda ännu.

Blir ju svårt att komma fram till motiv när vi ännu inte vet hur de dog, i vilken ordning o.s.v...

"among competing hypotheses, the one with the fewest assumptions should be selected" - det funkar ju om man har vissa fakta att utgå från.
Citera
2018-01-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kan ju även stämma med det som kommit fram tidigare inlägg #5788
Visserligen borde det väll vara den 6/1
Men någon gång då i krokarna hände nått 4, 5, 6/1

2018-01-15, 14:29 
Hej, jag jobbar inom myndighet och kan se via Skype att Hanna vart offline sedan 9 dagar. Posta om du vill
Då borde väl kärlen varit inhämtade från gatan om kärl nr 2 tömdes den 5/1.
Citera
2018-01-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Det fetade är ju ren spekulation. Vi vet inte dödsorsaken för någon av de 4 döda ännu.

Blir ju svårt att komma fram till motiv när vi ännu inte vet hur de dog, i vilken ordning o.s.v...

"among competing hypotheses, the one with the fewest assumptions should be selected" - det funkar ju om man har vissa fakta att utgå från.

Kanske... om du utgår från det Scheele initialt fått veta; Bara 1 hängd och övriga något annat. I vilken ordning hoppas jag framkommer.
Citera
2018-01-18, 11:16
Medlem
Citat:
Den information som initialt läckt ut till Scheele var säkert tillförlitlig. T.ex att föräldrarna mördat sina barn i samförstånd. Det måste finnas en video med bägges berättelser men jag befarar att det bara finns ett brev, kanske undertecknat av dem båda, men att det i så fall skrivits av en trippel-mördare som hängt sig.

Det måste finnas en video, men du befarar att den inte finns, fastän den måste finnas? Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang där. Kan du vänligen utveckla det?
Citera
2018-01-18, 11:18
Medlem
JohnDonovans avatar
Med tanke på att det skett andra mord och självmord i grannskapet... det kan ju vara något i närmiljön.

T.ex. vet man ju att vissa ämnen i dricksvattnet kan påverka detta. Mindre litium, mer elände.

Citat:
it is shown that the incidence rates of suicide, homicide, and rape are significantly higher in counties whose drinking water supplies contain little or no lithium

Citat:
the differences remain statistically significant
Citera
2018-01-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det måste finnas en video, men du befarar att den inte finns, fastän den måste finnas? Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang där. Kan du vänligen utveckla det?

Baserar mitt antagande på osäkerheten som Scheele fått höra. Film eller brev är osäkert.
Min fråga: kan man anse att t.ex en utskrift undertecknat av båda kan ute sluta att bara en undertecknat med bådas namn? För efterlevande, inte bara FB, så borde det vara viktigt att få SE sina barn, släktingar, berätta med egna ord. Med dagens enkla teknik vore det märkligt att inte välja det framför "papper o penna".
Citera
2018-01-18, 11:27
Medlem
Citat:
Baserar mitt antagande på osäkerheten som Scheele fått höra. Film eller brev är osäkert.
Min fråga: kan man anse att t.ex en utskrift undertecknat av båda kan ute sluta att bara en undertecknat med bådas namn? För efterlevande, inte bara FB, så borde det vara viktigt att få SE sina barn, släktingar, berätta med egna ord. Med dagens enkla teknik vore det märkligt att inte välja det framför "papper o penna".
Beror på vilken sorts människa man är. Själv hade jag aldrig valt video. Jag tänker bättre om jag skriver på datorn. Och där kan man formulera sig, ändra, tänka osv. Men man kan ju inte förutsätta att de skulle göra som jag. OH var ju en van föreläsare så han kanske uttrycker sig bättre i tal än i skrift. Fan vet.
Citera
2018-01-18, 11:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfried
Nu har jag inte följt tråden på ett tag, men jag hade tänkt skriva detta tidigare, redan i början av tråden. Knappast har väl ny info dykt upp? så jag skriver vad jag anser.

Jo, denna spekulation om att pappan ser snäll ut hit o dit o flashbackare tror sig kunna avgöra på ett fotografi om en okänd persons personlighet, det är ren galenskap! Under ytan på den trevligaste o snällaste mannen kan dölja sig fruktansvärda mörka hemligheter. du kan inte avgöra på utseendet om nån är god eller ond eller pedofil eller ej. men detta är helt galet hur folk tycker sig kunna SE på en bild eller hur han framträder på inspelning- om han var en bra pappa eller ej! snälla nån..! De galnaste psykopater KAN föra sig ypperligt i sociala sammanhang, de är "trevliga o sociala" och underbara familjemän utåt. Ingen kan ana att de är helt känslokalla psykopater o kanske mördare.

Jag får magkänslan av att dessa två tjejer hade ett mkt värre liv än vi kan tro. De har isolerats från omvärlden, haft två kontrollerande kanske manipulativa föräldrar. Avsaknaden av vänner (tydligen) då ingen tjej i deras ålder verkar ha haft nån aning om att de ens var sjuka eller hur de mådde, ingen verkar ha hälsat på! vilket jag tycker är mysko om någon från klassen i en liten stad bara ligger hemma o är så dödssjuk...kanske de inte fick hälsa på, eller ha kontakt? vad som än är fallet så är det nåt här som inte stämmer. Någon försökte dölja något, det är uppenbart. Det behöver man inte vara detektiv för att fatta.

Min teori är också att mamman (o såväl pappan) i form av sina höga positioner har kunnat lura i skolan o andra i omgivningen vad som helst, ingen ifrågasätter en jurist som direkt kan dra lagparagrafer o ingen vill börja säga emot!
Det är ju solklart att de nu i efterhand, skola o kommun, är rädda att få skulden på sig då de kanske enbart gått på föräldrarnas ord och inte ens samarbetat med eventuella läkare i detta fall.

Om man har barn som är DÖDLIGT SJUKA O LIDER är de antagligen i en sjukhussäng o får vård o mediciner, inte ligger hemma o då o då vistas utomhus! Det finns barn som ligger o plågas med DÖDLIGA sjukdomar som cancer o hjärtfel och leversjukdomar som INTE blir mördade av sina föräldrar, o de är säkert på sjukhus! detta som spekulerats i oändlighet om barnens hälsa, är löjligt, det finns INGET som kan försvara nån att mörda två oskyldiga barn pga att de var "sjuka". om de nu ens var sjuka...denna märkliga "sjukdom" eller "trötthet", kan kanske bero på en hemsk uppväxt och psykopatiska föräldrar/en förälder? övergrepp kan vara en orsak!
Som sagt, teorin att de var allvarligt sjuka? knappast! då borde de inte varit hemma eller ens deltagit i skolundervisning hemma- detta är skumt som fan, något stämmer inte här!

om man studerat ens lite psykologi kan man redan nu ana att det finns dolda mörka saker i detta fall. Sluta snacka om trötthetssyndrom- när blev DET en dödlig sjukdom man ska barmhärtighetsmördas för?!
Och kom håg att de kallaste psykopaterna är beräknerliga, noggranna, kontrollerande och ofta mkt intelligenta- vilket stämmer in på pappan. Ett litet leende o snälla ögon röjer INTE hur en person är under ytan.

Tack för ordet.

Tack ! o välkommen till tråden. Det var en nykter analys och diverse slutledningar. Jag tror för tillfället att dom stämmer och är tillräckliga - åtminstone tills vi eventuellt får andra, makabra uppgifter oss tillsända.
Familjen har alltså vistats i den hemlighetsfulla Psykobambamklubben och är nu utraderade. Deras klubbvänner lever dock fortfarande och spammar sönder tråden med diverse korkade inlägg - Right !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in