2018-01-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sopbilen skulle komma 4:e el 5:e jan, tors el fred, och sopkärlen var utställda. Men de stod fortf kvar på måndagen enl min källa. Vilket antyder att familjen kan ha avlidit redan på torsdagen.
Att inte sopgubbarna fattade några misstankar och gjorde en "orosanmälan", skandal.
Citera
2018-01-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Det säger inget. På gatan där jag bor är det mer regel än undantag att kärlen alltid står ute vid gatan.

OM de brukar ta in kärlen så är det ju kanske inte det första man tänker på att göra om man sitter i huset och känner att livet är komplett meningslöst....
Jag ska försöka kolla hur familjens rutiner var där.
Citera
2018-01-18, 10:15
Medlem
JohnDonovans avatar
Citat:
Det är vanligt att människor väljer partner som liknar dem i något avseende som utbildning eller inkomst men även fysiska attribut som längd, vikt eller personlighet. Nu visar en svensk studie att personer med någon form av psykisk ohälsa sannolikt blir tillsammans med någon med liknande diagnos.

Citat:
Studien kan ge svar på två viktiga frågor som länge varit obesvarade inom forskningen på psykiska sjukdomar. Nämligen varför psykiska sjukdomar är så ärftliga och varför det är vanligt att en person drabbas av flera ärftliga, psykiska sjukdomar samtidigt.

Kan det ha varit 4 deprimerade individer? Måste ju vara sjukt deprimerande att ha 3 andra deprimerade familjemedlemmar när man själv är deprimerad. Kanske upplevde de just den veckan en "peak depression"?

Många bäckar små gör en stor å.
Citera
2018-01-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Att inte sopgubbarna fattade några misstankar och gjorde en "orosanmälan", skandal.
De åker ju efter tömning. Och kommer tillbaka efter 14 dagar för ny tömning. Hur skulle de sett detta?
Citera
2018-01-18, 10:17
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Skolan har ju bland annat uttryckt ”en familj i djup kris” och det är väl det som borde ha anmälts. Såvitt jag vet är det inte klarlagt om skolan har gjort en anmälan eller inte, i media har det stått att ”socialtjänst inte varit inkopplad”.

Det kan ju - och det är kanske det troligaste och rimligaste - vara så att Soc varit inkopplade tidigare, fått veta vad skolan och föräldrarna gör för barnen och sedan tyckt att det inte är nåt som Soc ska lägga sig i. Alltså är de inte inkopplade, utan har gjort en bedömning av situationen som utmynnade i att de inte behövde kopplas in.
Citera
2018-01-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfried
Nu har jag inte följt tråden på ett tag, men jag hade tänkt skriva detta tidigare, redan i början av tråden. Knappast har väl ny info dykt upp? så jag skriver vad jag anser.

Jo, denna spekulation om att pappan ser snäll ut hit o dit o flashbackare tror sig kunna avgöra på ett fotografi om en okänd persons personlighet, det är ren galenskap! Under ytan på den trevligaste o snällaste mannen kan dölja sig fruktansvärda mörka hemligheter. du kan inte avgöra på utseendet om nån är god eller ond eller pedofil eller ej. men detta är helt galet hur folk tycker sig kunna SE på en bild eller hur han framträder på inspelning- om han var en bra pappa eller ej! snälla nån..! De galnaste psykopater KAN föra sig ypperligt i sociala sammanhang, de är "trevliga o sociala" och underbara familjemän utåt. Ingen kan ana att de är helt känslokalla psykopater o kanske mördare.

Jag får magkänslan av att dessa två tjejer hade ett mkt värre liv än vi kan tro. De har isolerats från omvärlden, haft två kontrollerande kanske manipulativa föräldrar. Avsaknaden av vänner (tydligen) då ingen tjej i deras ålder verkar ha haft nån aning om att de ens var sjuka eller hur de mådde, ingen verkar ha hälsat på! vilket jag tycker är mysko om någon från klassen i en liten stad bara ligger hemma o är så dödssjuk...kanske de inte fick hälsa på, eller ha kontakt? vad som än är fallet så är det nåt här som inte stämmer. Någon försökte dölja något, det är uppenbart. Det behöver man inte vara detektiv för att fatta.

Min teori är också att mamman (o såväl pappan) i form av sina höga positioner har kunnat lura i skolan o andra i omgivningen vad som helst, ingen ifrågasätter en jurist som direkt kan dra lagparagrafer o ingen vill börja säga emot!
Det är ju solklart att de nu i efterhand, skola o kommun, är rädda att få skulden på sig då de kanske enbart gått på föräldrarnas ord och inte ens samarbetat med eventuella läkare i detta fall.

Om man har barn som är DÖDLIGT SJUKA O LIDER är de antagligen i en sjukhussäng o får vård o mediciner, inte ligger hemma o då o då vistas utomhus! Det finns barn som ligger o plågas med DÖDLIGA sjukdomar som cancer o hjärtfel och leversjukdomar som INTE blir mördade av sina föräldrar, o de är säkert på sjukhus! detta som spekulerats i oändlighet om barnens hälsa, är löjligt, det finns INGET som kan försvara nån att mörda två oskyldiga barn pga att de var "sjuka". om de nu ens var sjuka...denna märkliga "sjukdom" eller "trötthet", kan kanske bero på en hemsk uppväxt och psykopatiska föräldrar/en förälder? övergrepp kan vara en orsak!
Som sagt, teorin att de var allvarligt sjuka? knappast! då borde de inte varit hemma eller ens deltagit i skolundervisning hemma- detta är skumt som fan, något stämmer inte här!

om man studerat ens lite psykologi kan man redan nu ana att det finns dolda mörka saker i detta fall. Sluta snacka om trötthetssyndrom- när blev DET en dödlig sjukdom man ska barmhärtighetsmördas för?!
Och kom håg att de kallaste psykopaterna är beräknerliga, noggranna, kontrollerande och ofta mkt intelligenta- vilket stämmer in på pappan. Ett litet leende o snälla ögon röjer INTE hur en person är under ytan.

Tack för ordet.

Väldigt bra skrivet tycker jag. Tänker på alla andra barn som har olika sjukdomar som cancer etc etc som ändå är med kompisar mm, dessa tjejer verkar ju bara varit ensamma,
Senast redigerad av livingthing 2018-01-18 kl. 10:23. Anledning: felstav
Citera
2018-01-18, 10:24
Medlem
I tråden har det tidigare kommit fram att H.B den 15/1 varit offline på Skype och outlook i sedan 5/1 som slumpar sig för övrigt att vara H.B:s namnsdag.
Citera
2018-01-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
I tråden har det tidigare kommit fram att H.B den 15/1 varit offline på Skype och outlook i sedan 5/1 som slumpar sig för övrigt att vara H.B:s namnsdag.
Det låter rimligt om man tänker på soptömningen. Att de redan den 4 eller 5 jan inte fanns i livet längre. Då har de legat i fyra-fem dagar när polisen fann dom.
Citera
2018-01-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
Väldigt bra skrivet tycker jag. Tänker på alla andra barn som har olika sjukdomar som cancer etc etc men inte fasen dödar föräldrarna dem,

Tänker också mycket på vad flickorna kan ha lidit av. Det har inte kommit ut några uppgifter om att de behövde någon omfattande vård, hemma eller på sjukhus. Detta borde ha varit fallet om de led av de syndrom/sjukdomar som togs upp i tråden igår som hade ngt med "enzymer" att göra. Det verkar inte troligt att de var nära att dö i sina sjukdomar, då är man väl mest troligt inlagd om läget är så kritiskt?
Yngsta dottern hade nyligen fått samma symtom som den äldre, som varit hemma i ca 2 år.
Citera
2018-01-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Började med sertralin o blev en mördare?? Jag har själv ätit sertralin och jag blev inte förändrad, det där låter som bullshit.. , det är en väldigt mild medicin.

Men alla vet väl att man kan inte alltid utgå från personliga erfarenheter. Alla är vi olika. Det som gäller dig behöver inte vara det samma för OH.
Citera
2018-01-18, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla

Misstänkt många femmor och ettor i de datumen........
Citera
2018-01-18, 10:42
Medlem
Den information som initialt läckt ut till Scheele var säkert tillförlitlig. T.ex att föräldrarna mördat sina barn i samförstånd. Det måste finnas en video med bägges berättelser men jag befarar att det bara finns ett brev, kanske undertecknat av dem båda, men att det i så fall skrivits av en trippel-mördare som hängt sig.

Mammans roll i vår tråd är en bakgrundsfigur. En skugga blott. Ändå en mycket kompetent och omtyckt kollega. Pappan verkar ha varit språkrör när det gäller familjen. Jag tror att han valt att manipulera sin omgivning. Spelat teater kan man kalla det, och som jag misstänker, för att dölja familjens riktiga problem som är han själv. Orsaken till döttrarnas symptom är han själv. Om jag tror rätt så är det han som briefar skolan, grannar eller vänner, med hur det står till i familjen. Berättar om mammans (påstådda) återfall i cancer. Han tar ett halvår på sig att lägga ut en dimridå innan han tar livet av sin familj. Till och med att synas i affären med en dotter i mellandagarna kan ha varit en detalj för att ge honom en bra dager. En noggrann planering gjord av en nitisk man för att dölja sin livslögn vad den nu varit. Om han utnyttjat sina barn eller något annat oförlåtligt i allmänhetens ögon.
Hur ser ett läkarintyg ut som tvingar en skola att hemundervisa? Varför dröjde det ett par månader innan han visade upp det sista. Det måste väl funnits en "medicinsk utredning" redan när önskemålet kom. Godtar skolan ett "vanligt" läkarintyg? Det kan ju i så fall bara spegla vad patienten, patientens pappa, beskrivit. Var han orolig för en riktig utredning i fall den aldrig gjorts? I tråden har nämns många allvarliga sjukdomar och som verkligen skapar mycket lidande men i detta fall, för två minderåriga barn, så tror jag inte alls de stämmer in. Jag tror alltså att pappans agerande har framkallat barnens symptom. Jag tror också att det är pappan som isolerat familjen från släkt och vänner för att inte tappa kontrollen. Jag vill hålla mamman för att vara helt oskyldig. Jag tror tyvärr också att vi aldrig får veta orsakerna bakom detta brott men viktigt att få veta vem som gjort vad.

Jag tror också på principen om Ockhams rakkniv och att bara se vad som har hänt. En pappa hittas hängd, mor och tre barn hittas döda av annan orsak. Motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in