2018-01-17, 23:10
  #601
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Nej givetvis står det inte ute på gården och hänger. Men om de gömmer sig för länge så kan de inte tjäna pengar så de är nog tillbaka inom några veckor igen ska du se.

Det kan ju inte bli sämre i dessa förorter? Det är iaf vad de själva säger. Men då börjar det klaga mer menar du?

Vi kan ju testa och utvärdera. De vi försökt senaste 20 åren har ju funkat sådär.

Ingen aning vart de kommer ifrån men de står 2-3 stycken under tält (pga väder antar jag vid behov) i militärkläder med en varsin AK-47 i handen och full mundering.

Om jag hade haft såna patrullerande i mitt område hade jag knappast känt mig mer otrygg iaf. Och hade jag bott i Rosengård eller typ Angered/Backa så hade jag varit överlycklig att kunna känna en störta trygghet men alla är vi ju olika.

Ja det är klart att en och annan fler skulle ryka men vad betyder det i slutändan? Inte speciellt mycket faktiskt. De hade inte skjutit av varandra helt och hållet. Det hade slutat med att ett gäng tilläts bli så mäktiga de kan bli och sen hade ett annat i sinom tid dykt upp och gett sig på dessa och så fortsätter det.

Klart som fan det kan bli sämre och det kommer att bli sämre om man fortsätter bedriva denna jävla skitpolitik framöver. Men det verkar ju vara påväg bort så med tiden kommer det kanske lösa sig.

Det handlar väl inte om dig som vuxen tänkande person utan om smågrabbarna som redan är påväg utför. Som jag lade till i mitt inlägg men som du inte fick med i din citering. Tycker du ger dessa personer för mycket cred, för det är faktiskt vad du gör. Det är beväpnade araber och somalier som skjuter varandra och tycker om sina rykten. Vi talar inte om syndikat med förgreningar in i statsapparaten.
Citera
2018-01-17, 23:28
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja det är klart att en och annan fler skulle ryka men vad betyder det i slutändan? Inte speciellt mycket faktiskt. De hade inte skjutit av varandra helt och hållet. Det hade slutat med att ett gäng tilläts bli så mäktiga de kan bli och sen hade ett annat i sinom tid dykt upp och gett sig på dessa och så fortsätter det.

Klart som fan det kan bli sämre och det kommer att bli sämre om man fortsätter bedriva denna jävla skitpolitik framöver. Men det verkar ju vara påväg bort så med tiden kommer det kanske lösa sig.

Det handlar väl inte om dig som vuxen tänkande person utan om smågrabbarna som redan är påväg utför. Som jag lade till i mitt inlägg men som du inte fick med i din citering. Tycker du ger dessa personer för mycket cred, för det är faktiskt vad du gör. Det är beväpnade araber och somalier som skjuter varandra och tycker om sina rykten. Vi talar inte om syndikat med förgreningar in i statsapparaten.

De skiter väl i om Thomas från Göteborg ger dessa cred? Dock va inte det min mening eller något jag tycker.

Vad menar du verkar vara påväg bort? Politiken?

Om jag hade varit ung på glid och det började synas militärer lite överallt (inte patrullerande utan bara utposterade, enligt mig stor skillnad) så hade jag känt att mina möjligheter att lära mig sälja droger och "bli kriminell" begränsades något enormt precis som det var problem att dricka alkohol då föräldrarna samtalade och rapporterade till varandra vart vi höll hus.

Det gick att lösa men allt blev så jävla mycket krångligare om du förstår min något harmlösare jämförelse haha.
Citera
2018-01-18, 00:18
  #603
Medlem
Haha Omar Gomor#a har tagit bort sin fb , undrar varför,
Vill han inte stå för sin bild med Mekky?
Citera
2018-01-18, 00:28
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purjo123
Massa nya hårdare EU-direktiv.
Hittar inget. Finns det länk?
Citera
2018-01-18, 00:54
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Haha Omar Gomor#a har tagit bort sin fb , undrar varför,
Vill han inte stå för sin bild med Mekky?

Varför tror du att han gjort det?
Citera
2018-01-18, 02:13
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-17/polisen-vet-vilka-som-ligger-bakom-flertalet-mord-kommer-anda-inte-vidare

Polisen säger sig veta att dvärgen Amir Mekky och hans kuksugande bögpojkvän Omar som gett sig själv namnet Gomorra ligger bakom alla morden men dom kan inte bevisa det...
Inkompetenta jävla snutar. BURA IN DOM TVÅ.
Varje jävla mord senaste 3 åren har dessa två homodvärgar stått bakom.

Är det så? Eller är det hur snacket går? Finns väl få grupper där det glappas så mycket som bland kriminella. Och kryddas varenda gång det återberättas. Alla vill spela insatta. Och alla wannabe småglin som sväljer vartenda ord på det som vill spänna sig bland de andra i plugget. Som i sin tur rusar in på FB med senaste nytt från säkra källor.
Om jag ville ha ryktet om att mörda och beställa mord till höger och vänster skulle jag inte tacka nej till att småbuset spred skiten direkt. Samtidigt sitter de riktiga GM och flinar för att de flyger under radarn.
Samma bull i varenda tråd.
Citera
2018-01-18, 02:25
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Haha Omar Gomor#a har tagit bort sin fb , undrar varför,
Vill han inte stå för sin bild med Mekky?

Omar har kvar sin facebook...

Vilken bild?
Citera
2018-01-18, 03:41
  #608
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Läs inlägg 577

Jo, men du skriver en massa och har ingen koll alls på det mer elementära som andra kan räkna ut med arslet...


Citat:
Ursprungligen postat av Tit-tut
Så tråkigt med alla
Dessa mord

Ja, håller med. Deras liv kunde blivit så mycket bättre!! Personen i fråga som blev skjuten denna gången hade skottsäker väst, men blev skjuten i huvudet. Den kvarvarande brodern hade också skottsäker väst och överlevde mordförsöket då skotten inte träffade "rätt" i skallen. Bara en tidsfråga när även denne kvarvarande får ett skott i pannan och då hjälper inga västar i världen..?

Kopplingen till den kapade butiken känns lite relevant i detta fallet. Kanske han blåst någon i gänget som utförde detta?
__________________
Senast redigerad av Hummm.. 2018-01-18 kl. 03:45.
Citera
2018-01-18, 04:58
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Vore inte det bästa om även MGM i detta fall blev släppt så har vi åtminstone en skjutning till innan veckan är över?
Som isåfall kommer leda till ännu en skjutning, som kommer leda till ännu en. Man kan inte stoppa våld med våld, iaf inte på det sättet, detta ger bara fler gängkriminella, fler skjutningar sker ju överallt i Sverige, detta ger bränsle åt övriga.

Citat:
Fortsätter allt i samma takt kommer ju i princip alla gängkriminella vara döda innan år 2018 är till enda. Visst det hinner ju rekryteras ett gäng nya namn men inte alls i takt som skjutningarna.
Det är så många fler än bara gängen, så fort ngn drabbas så blir dennes släkt involverad på ett eller annat sätt,du kan inte vara speciellt gammal som resonerar som ett isolerat barn.

Citat:
Nog enda sättet att få ett slut. De fåtal som överlever lugnar nog ned sig eller flyr landet. Det rör sig ändå "bara" om 50-100 personer med ytterligare 200 st i ytterkanten av dessa gäng som inte utgör samma problem eller har samma våldskapital.

Flera tusen med alla släkter och alla tentakler som alla har. I synnerhet med de folken som har hämnd i kulturen, där är släkten aldrig långt bort
Citera
2018-01-18, 10:28
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Omar har kvar sin facebook...

Vilken bild?
Haha hans fb tillbaka och bytt till ännu en bild med Fa3khry Mekky. Han är lite rolig ändå mr Gomorra!
Citera
2018-01-18, 12:41
  #611
Medlem
Mannen som anhölls misstänkt för medhjälp till ett mord utanför en livsmedelsbutik i Malmö har släppts, rapporterar Sydsvenskan. En 21-årig man sköts ihjäl på kvällen den 14 januari.

– Vi har inte kommit längre i misstankarna, säger chefsåklagare Pär Andersson till tidningen.



https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article27368520.ab

Jävlar. Polisens arbetssätt är följande, grip någon efter ett brott för att få det och se bra ut i media. Eftersom mam tar in någon på måfå så kan man ej hålla kvar denne. Han försätts på fri fot och tror att ingen läser om fallet vidare. Dem tror att folket ska känna sig trygga.
Citera
2018-01-18, 16:07
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Loreta mal*ku (på fb) var akrams tjej
Ella shahini (på fb) mommes tjej (ex)
Sistnämnda är syster till en Krenare Shahini.
En fillersbehandlare som är omtalad ii malmö.

Ella själv jobbar på bank. Så, hur fasiken hängde och levde hon med dessa människor


Hur kan ni hänga ut annan människa. Ni är ute efter Loreta T*palli inte denna Loreta som ni lagt upp.
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2018-01-22 kl. 15:08. Anledning: maskat namn (o)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in