Citat:
Nej givetvis står det inte ute på gården och hänger. Men om de gömmer sig för länge så kan de inte tjäna pengar så de är nog tillbaka inom några veckor igen ska du se.
Det kan ju inte bli sämre i dessa förorter? Det är iaf vad de själva säger. Men då börjar det klaga mer menar du?
Vi kan ju testa och utvärdera. De vi försökt senaste 20 åren har ju funkat sådär.
Ingen aning vart de kommer ifrån men de står 2-3 stycken under tält (pga väder antar jag vid behov) i militärkläder med en varsin AK-47 i handen och full mundering.
Om jag hade haft såna patrullerande i mitt område hade jag knappast känt mig mer otrygg iaf. Och hade jag bott i Rosengård eller typ Angered/Backa så hade jag varit överlycklig att kunna känna en störta trygghet men alla är vi ju olika.
Det kan ju inte bli sämre i dessa förorter? Det är iaf vad de själva säger. Men då börjar det klaga mer menar du?
Vi kan ju testa och utvärdera. De vi försökt senaste 20 åren har ju funkat sådär.
Ingen aning vart de kommer ifrån men de står 2-3 stycken under tält (pga väder antar jag vid behov) i militärkläder med en varsin AK-47 i handen och full mundering.
Om jag hade haft såna patrullerande i mitt område hade jag knappast känt mig mer otrygg iaf. Och hade jag bott i Rosengård eller typ Angered/Backa så hade jag varit överlycklig att kunna känna en störta trygghet men alla är vi ju olika.
Ja det är klart att en och annan fler skulle ryka men vad betyder det i slutändan? Inte speciellt mycket faktiskt. De hade inte skjutit av varandra helt och hållet. Det hade slutat med att ett gäng tilläts bli så mäktiga de kan bli och sen hade ett annat i sinom tid dykt upp och gett sig på dessa och så fortsätter det.
Klart som fan det kan bli sämre och det kommer att bli sämre om man fortsätter bedriva denna jävla skitpolitik framöver. Men det verkar ju vara påväg bort så med tiden kommer det kanske lösa sig.
Det handlar väl inte om dig som vuxen tänkande person utan om smågrabbarna som redan är påväg utför. Som jag lade till i mitt inlägg men som du inte fick med i din citering. Tycker du ger dessa personer för mycket cred, för det är faktiskt vad du gör. Det är beväpnade araber och somalier som skjuter varandra och tycker om sina rykten. Vi talar inte om syndikat med förgreningar in i statsapparaten.

