Citat:
Ursprungligen postat av
Gurjon
Precis, poängen är att lillebrorsan mördar mördaren osv osv osv osv osv.
Nej räcker med att de har vetskap om vart en "motståndare" finns en gång under detta år för att kunna mörda denne. Givetvis vet det åtminstone en gång i veckan vart fiender finns. Och som du sett i flera fall här har ju även BO blivit lurad till platser så går givetvis även att gå den vägen.
Som jag förstått det så är det inte mer än 5 km från Rosengård till Malmö city vilket är ett försvinnande litet område när dessutom 5-6 olika områden finns mellan dessa två platser.
Gällande militären menar jag inte att det ska rullas in bandvagnar eller skjutas. Utan att man TEX posterar ut 2-3 militärer i lite strategiskt utvalda platser. Det tryggare upp något enormt för de boende och tro mig, inte ens dessa genier till kriminella hade vågat/velat avrätta en fiende när det inom 100-200 meter står 2 st militärer utposterade.
Jag har senaste åren sett det i Paris, Prag, Rom, Milano och flera städer i Spanien. Och nej det är inte no-go zoner. Eller tycker du det?
Sluta idiotförklara folk tack.
Ja men då har du en ny lillebrorsa som vill hämnas, och en ny, och en ny, och en ny. Det håller inte, samtidigt kommer nya släktingar in till landet.
Ja men bara för den sakens skull så betyder det inte att de kommer att mörda denne, det kanske inte är läge eller de kanske misslyckas. I USA har de på många håll bra mycket mer problem och nästan inget klaras upp. Varför minskar inte sånt här då? De borde ju någon gång gå nedåt. St Louis och Baltimore är typ värst i USA, varför minskar det inte? Någon gång borde de ju skjutit av varandra?
Ja, Malmö är en tätbebyggd stad men vad, folk står inte på gården och hänger hela dagarna, det är inte så litet att man stöter på varandra stup i kvarten. Om man dessutom har ett dödshot hängande över en ser man ju till att hålla sig från riskområden.
Jag är inte säker på att militär gör någon nytta. Det befäster bara någon slags utanförskap. De äldre grabbarna kan peka på, att kolla hur de behandlar oss, ungarna på glid kommer bara att hata samhället ännu mera. Tror inte det kommer lösa ett smack, bara göra situationen mer illa. Tycker du ger dessa personer mer cred än de förtjänar faktiskt. För det är vad du gör, de tycker om att anses som farliga gangstrar. Det är fortfarande bara ett par beväpnade blattar vi talar om.
I Sydeuropa har jag förstått att man har en mer militariserad polis. Det är väl inte fråga om soldater från armén? Ska samhället utöver det ha ett sådant system? Tycker jag verkligen inte, militären är lätt att infiltrera, mycket lättare än polisen.