2018-01-17, 19:59
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Vore inte det bästa om även MGM i detta fall blev släppt så har vi åtminstone en skjutning till innan veckan är över?

Fortsätter allt i samma takt kommer ju i princip alla gängkriminella vara döda innan år 2018 är till enda. Visst det hinner ju rekryteras ett gäng nya namn men inte alls i samma takt som skjutningarna.

Nog enda sättet att få ett slut. De fåtal som överlever lugnar nog ned sig eller flyr landet. Det rör sig ändå "bara" om 50-100 personer med ytterligare 200 st i ytterkanten av dessa gäng som inte utgör samma problem eller har samma våldskapital.
Många som skjuts är pundiga smågangster. Varför skulle ett samhälle tjäna på att tonåringar skjuter varandra för småsummor? Det här är ju bara tragiskt. Varför får Amir Mekky förstöra Malmö för alla andra? Det är ju helt sjukt !
__________________
Senast redigerad av Mint100 2018-01-17 kl. 20:02.
Citera
2018-01-17, 20:26
  #590
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Vore inte det bästa om även MGM i detta fall blev släppt så har vi åtminstone en skjutning till innan veckan är över?

Fortsätter allt i samma takt kommer ju i princip alla gängkriminella vara döda innan år 2018 är till enda. Visst det hinner ju rekryteras ett gäng nya namn men inte alls i samma takt som skjutningarna.

Nog enda sättet att få ett slut. De fåtal som överlever lugnar nog ned sig eller flyr landet. Det rör sig ändå "bara" om 50-100 personer med ytterligare 200 st i ytterkanten av dessa gäng som inte utgör samma problem eller har samma våldskapital.
När katten är borta dansar råttorna på bordet. Skulle alla dö så finns där tusentals till som ser chansen att tjäna pengar. Det här kommer inte sluta
Citera
2018-01-17, 21:21
  #591
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Alltid dessa anhållanden för medhjälp som inte bådar gott för själva utredningen. Är väl bara någon som kan kopplas till platsen och kan tänkas ha motiv men ingenting annat finns på honom och han kommer inte säga något till 100% och släpps sedermera. Polisen har nog redan en aning om vilka som ligger bakom detta men kommer aldrig kunna binda dem till det och så rullar det på.

Jag tror man måste ha klart för sig att de som springer runt och skjuter i den här utsträckningen inte drar sig för att döda någon, även om deras primära mål är rivaler. Även om nu denna lillebrorsan är kriminell och så. Ponera att de skulle vara väldigt arga på någon kriminell men inte kan få tag i denne, jag tror inte dessa drar sig för att ge sig på skötsamma föräldrar och syskon.

Det spelar ingen roll för dem för de planerar sina brott ganska noga vad det verkar. Det måste ju finnas bestämda flyktvägar och alibin. Det där med självsanering håller inte, de har ingen respekt för någon och kan alltså vända vapnet mot dig om det skiter sig. Finns ganska många som säger sig kunna försvara sig osv. Dessa mord på bröderna verkar grunda sig i ett vanligt slagsmål. Det finns många Svenssons som kan försvara sig med nävar, men dessa mördare kan inte ta en förlust. Om man trampar på en sån här människas heder då blir man dödad om tillfälle ges, spelar ingen roll om du är kriminell eller inte. Så att det skulle vara bra med självsanering är skitsnack, det är absolut inte bra att dessa människor får hållas.

Inga vittnen, inga direkta spår och en GM som tiger.. Något slags misstanke måste polisen ha eftersom man anhöll personen, men i många fall räcker det inte ända fram Kanske ett sms som hintat om något.. Kompisar lämnar alibi, planerade flyktvägar mm som du skriver. Inte en slump att ett BO dyker upp där eller där runt det klockslaget. Det är en gillrad fälla för att få BO just där och blir "raderad".
Citera
2018-01-17, 22:10
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Många som skjuts är pundiga smågangster. Varför skulle ett samhälle tjäna på att tonåringar skjuter varandra för småsummor? Det här är ju bara tragiskt. Varför får Amir Mekky förstöra Malmö för alla andra? Det är ju helt sjukt !

Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
När katten är borta dansar råttorna på bordet. Skulle alla dö så finns där tusentals till som ser chansen att tjäna pengar. Det här kommer inte sluta

Nej risken finns väl men tro mig. Om de 50-200 mest brottsaktiva och våldsamma i gängmiljö försvinner på ett år. Tomrummet hinner absolut inte fyllas upp sålänge polisen fortsätter att vara aktiv, dock behöver de inte ens vara lika aktiva som idag då heller.

Det tar lååång tid att bli riktigt störd, känslokall och kapabel till att avrätta folk för skitsaker.

Likväl som det tar lååång tid att utbilda sig till civilingenjör eller annan likvärdig utbildning för att fylla tomrummet om tex merparten av alla ingenjörer försvann över en natt.

Nu kommer min tanke aldrig ske då antalet mördade är alldeles för få men teoretiskt måste detta vara mest effektiva metoden.

För att inte nämna militären som jag till och från flaggat för i drygt ett år nu. Det är (enda?) sista vägen att gå om man vill försöka återta kontrollen i vissa kommuner/stadsdelar/områden.
Citera
2018-01-17, 22:14
  #593
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-17/polisen-vet-vilka-som-ligger-bakom-flertalet-mord-kommer-anda-inte-vidare

Polisen säger sig veta att dvärgen Amir Mekky och hans kuksugande bögpojkvän Omar som gett sig själv namnet Gomorra ligger bakom alla morden men dom kan inte bevisa det...
Inkompetenta jävla snutar. BURA IN DOM TVÅ.
Varje jävla mord senaste 3 åren har dessa två homodvärgar stått bakom.
Citera
2018-01-17, 22:20
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-17/polisen-vet-vilka-som-ligger-bakom-flertalet-mord-kommer-anda-inte-vidare

Polisen säger sig veta att dvärgen Amir Mekky och hans kuksugande bögpojkvän Omar som gett sig själv namnet Gomorra ligger bakom alla morden men dom kan inte bevisa det...
Inkompetenta jävla snutar. BURA IN DOM TVÅ.
Varje jävla mord senaste 3 åren har dessa två homodvärgar stått bakom.

Omar El eller omar gamorra? Meysem har ju nämnt i fup om att omar gamårra inte ska va någon ”grov” kriminell. Venne
Citera
2018-01-17, 22:25
  #595
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Nej risken finns väl men tro mig. Om de 50-200 mest brottsaktiva och våldsamma i gängmiljö försvinner på ett år. Tomrummet hinner absolut inte fyllas upp sålänge polisen fortsätter att vara aktiv, dock behöver de inte ens vara lika aktiva som idag då heller.

Det tar lååång tid att bli riktigt störd, känslokall och kapabel till att avrätta folk för skitsaker.

Likväl som det tar lååång tid att utbilda sig till civilingenjör eller annan likvärdig utbildning för att fylla tomrummet om tex merparten av alla ingenjörer försvann över en natt.

Nu kommer min tanke aldrig ske då antalet mördade är alldeles för få men teoretiskt måste detta vara mest effektiva metoden.

För att inte nämna militären som jag till och från flaggat för i drygt ett år nu. Det är (enda?) sista vägen att gå om man vill försöka återta kontrollen i vissa kommuner/stadsdelar/områden.

Vad lever du i för värld egentligen?

Du tror alltså att bara för att han släpps kommer han dödas? Tror du dessa personer har möjlighet att döda varandra 24/7. De håller sig ju undan från varandra så gott det går. Din teori kräver att alla gängmedlemmar har kunskaper om var deras fiender befinner sig hela tiden, så är ju inte fallet. De bor inte var de är skrivna i många fall.

Sen är det sjukvårdskostnader, utryckningskostnader, risk för förlupna kulor och ännu mer skador utöver måltavlorna. Att det inte hinner rekryteras, var får du det ifrån? Det är araber, de har släktingar och hederstänk. En lillebrorsa kommer försöka hämnas, mer kostnader.

Militären in i våra förorter, haha, sånt man ser i, om jag får citera Donald Trump, "Shithole countries". (Om han nu sa det.). Visst är situationen i landet ansträngd men det är ingen favela. Skulle nog räcka med att tillsvidare ge poliser högre betalt för att jobba i dessa områden, skicka flera stycken från mindre utsatta län och ha dem i hasorna på dessa personer man vet håller på med skit 24/7. För ingen flyger under radarn, det är bara läsa en rapport för att förstå det. Lagföra dem för vad som helst.

Att skicka in militären mot små G:s i Malmö är inte bara överdrivet, tror det också är bakåtsträvande och kommer skapa än mer kaos i dessa kvarter. Då kommer vi på riktigt se krig och no go zoner. Men visst, något måste göras innan det är försent.
Citera
2018-01-17, 22:36
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Vad lever du i för värld egentligen?

Du tror alltså att bara för att han släpps kommer han dödas? Tror du dessa personer har möjlighet att döda varandra 24/7. De håller sig ju undan från varandra så gott det går. Din teori kräver att alla gängmedlemmar har kunskaper om var deras fiender befinner sig hela tiden, så är ju inte fallet. De bor inte var de är skrivna i många fall.

Sen är det sjukvårdskostnader, utryckningskostnader, risk för förlupna kulor och ännu mer skador utöver måltavlorna. Att det inte hinner rekryteras, var får du det ifrån? Det är araber, de har släktingar och hederstänk. En lillebrorsa kommer försöka hämnas, mer kostnader.

Militären in i våra förorter, haha, sånt man ser i, om jag får citera Donald Trump, "Shithole countries". (Om han nu sa det.). Visst är situationen i landet ansträngd men det är ingen favela. Skulle nog räcka med att tillsvidare ge poliser högre betalt för att jobba i dessa områden, skicka flera stycken från mindre utsatta län och ha dem i hasorna på dessa personer man vet håller på med skit 24/7. För ingen flyger under radarn, det är bara läsa en rapport för att förstå det. Lagföra dem för vad som helst.

Att skicka in militären mot små G:s i Malmö är inte bara överdrivet, tror det också är bakåtsträvande och kommer skapa än mer kaos i dessa kvarter. Då kommer vi på riktigt se krig och no go zoner. Men visst, något måste göras innan det är försent.

Precis, poängen är att lillebrorsan mördar mördaren osv osv osv osv osv.

Nej räcker med att de har vetskap om vart en "motståndare" finns en gång under detta år för att kunna mörda denne. Givetvis vet det åtminstone en gång i veckan vart fiender finns. Och som du sett i flera fall här har ju även BO blivit lurad till platser så går givetvis även att gå den vägen.

Som jag förstått det så är det inte mer än 5 km från Rosengård till Malmö city vilket är ett försvinnande litet område när dessutom 5-6 olika områden finns mellan dessa två platser.

Gällande militären menar jag inte att det ska rullas in bandvagnar eller skjutas. Utan att man TEX posterar ut 2-3 militärer i lite strategiskt utvalda platser. Det tryggare upp något enormt för de boende och tro mig, inte ens dessa genier till kriminella hade vågat/velat avrätta en fiende när det inom 100-200 meter står 2 st militärer utposterade.

Jag har senaste åren sett det i Paris, Prag, Rom, Milano och flera städer i Spanien. Och nej det är inte no-go zoner. Eller tycker du det?

Sluta idiotförklara folk tack.
Citera
2018-01-17, 22:48
  #597
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Nej risken finns väl men tro mig. Om de 50-200 mest brottsaktiva och våldsamma i gängmiljö försvinner på ett år. Tomrummet hinner absolut inte fyllas upp sålänge polisen fortsätter att vara aktiv, dock behöver de inte ens vara lika aktiva som idag då heller.

Det tar lååång tid att bli riktigt störd, känslokall och kapabel till att avrätta folk för skitsaker.

Likväl som det tar lååång tid att utbilda sig till civilingenjör eller annan likvärdig utbildning för att fylla tomrummet om tex merparten av alla ingenjörer försvann över en natt.

Nu kommer min tanke aldrig ske då antalet mördade är alldeles för få men teoretiskt måste detta vara mest effektiva metoden.

För att inte nämna militären som jag till och från flaggat för i drygt ett år nu. Det är (enda?) sista vägen att gå om man vill försöka återta kontrollen i vissa kommuner/stadsdelar/områden.
Behöver nödvändigtvis inte alls ta lååång tid att utveckla sådana egenskaper vad pratar du om
Citera
2018-01-17, 22:49
  #598
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Precis, poängen är att lillebrorsan mördar mördaren osv osv osv osv osv.

Nej räcker med att de har vetskap om vart en "motståndare" finns en gång under detta år för att kunna mörda denne. Givetvis vet det åtminstone en gång i veckan vart fiender finns. Och som du sett i flera fall här har ju även BO blivit lurad till platser så går givetvis även att gå den vägen.

Som jag förstått det så är det inte mer än 5 km från Rosengård till Malmö city vilket är ett försvinnande litet område när dessutom 5-6 olika områden finns mellan dessa två platser.

Gällande militären menar jag inte att det ska rullas in bandvagnar eller skjutas. Utan att man TEX posterar ut 2-3 militärer i lite strategiskt utvalda platser. Det tryggare upp något enormt för de boende och tro mig, inte ens dessa genier till kriminella hade vågat/velat avrätta en fiende när det inom 100-200 meter står 2 st militärer utposterade.

Jag har senaste åren sett det i Paris, Prag, Rom, Milano och flera städer i Spanien. Och nej det är inte no-go zoner. Eller tycker du det?

Sluta idiotförklara folk tack.

Ja men då har du en ny lillebrorsa som vill hämnas, och en ny, och en ny, och en ny. Det håller inte, samtidigt kommer nya släktingar in till landet.

Ja men bara för den sakens skull så betyder det inte att de kommer att mörda denne, det kanske inte är läge eller de kanske misslyckas. I USA har de på många håll bra mycket mer problem och nästan inget klaras upp. Varför minskar inte sånt här då? De borde ju någon gång gå nedåt. St Louis och Baltimore är typ värst i USA, varför minskar det inte? Någon gång borde de ju skjutit av varandra?

Ja, Malmö är en tätbebyggd stad men vad, folk står inte på gården och hänger hela dagarna, det är inte så litet att man stöter på varandra stup i kvarten. Om man dessutom har ett dödshot hängande över en ser man ju till att hålla sig från riskområden.

Jag är inte säker på att militär gör någon nytta. Det befäster bara någon slags utanförskap. De äldre grabbarna kan peka på, att kolla hur de behandlar oss, ungarna på glid kommer bara att hata samhället ännu mera. Tror inte det kommer lösa ett smack, bara göra situationen mer illa. Tycker du ger dessa personer mer cred än de förtjänar faktiskt. För det är vad du gör, de tycker om att anses som farliga gangstrar. Det är fortfarande bara ett par beväpnade blattar vi talar om.

I Sydeuropa har jag förstått att man har en mer militariserad polis. Det är väl inte fråga om soldater från armén? Ska samhället utöver det ha ett sådant system? Tycker jag verkligen inte, militären är lätt att infiltrera, mycket lättare än polisen.
__________________
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2018-01-17 kl. 22:56.
Citera
2018-01-17, 22:58
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja men då har du en ny lillebrorsa som vill hämnas, och en ny, och en ny, och en ny. Det håller inte, samtidigt kommer nya släktingar in till landet.

Ja men bara för den sakens skull så betyder det inte att de kommer att mörda denne, det kanske inte är läge eller de kanske misslyckas. I USA har de på många håll bra mycket mer problem och nästan inget klaras upp. Varför minskar inte sånt här då? De borde ju någon gång gå nedåt. St Louis och Baltimore är typ värst i USA, varför minskar det inte? Någon gång borde de ju skjutit av varandra?

Ja, Malmö är en tätbebyggd stad men vad, folk står inte på gården och hänger hela dagarna, det är inte så litet att man stöter på varandra stup i kvarten. Om man dessutom har ett dödshot hängande över en ser man ju till att hålla sig från riskområden.

Jag är inte säker på att militär gör någon nytta. Det befäster bara någon slags utanförskap. De äldre grabbarna kan peka på, att kolla hur de behandlar oss, ungarna på glid kommer bara att hata samhället ännu mera. Tror inte det kommer lösa ett smack, bara göra situationen mer illa.

I Sydeuropa har jag förstått att man har en mer militariserad polis. Det är väl inte fråga om soldater från armén? Ska samhället utöver det ha ett sådant system? Tycker jag verkligen inte, militären är lätt att infiltrera, mycket lättare än polisen.

Nej givetvis står det inte ute på gården och hänger. Men om de gömmer sig för länge så kan de inte tjäna pengar så de är nog tillbaka inom några veckor igen ska du se.

Det kan ju inte bli sämre i dessa förorter? Det är iaf vad de själva säger. Men då börjar det klaga mer menar du?

Vi kan ju testa och utvärdera. De vi försökt senaste 20 åren har ju funkat sådär.

Ingen aning vart de kommer ifrån men de står 2-3 stycken under tält (pga väder antar jag vid behov) i militärkläder med en varsin AK-47 i handen och full mundering.

Om jag hade haft såna patrullerande i mitt område hade jag knappast känt mig mer otrygg iaf. Och hade jag bott i Rosengård eller typ Angered/Backa så hade jag varit överlycklig att kunna känna en störta trygghet men alla är vi ju olika.
Citera
2018-01-17, 23:01
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Behöver nödvändigtvis inte alls ta lååång tid att utveckla sådana egenskaper vad pratar du om

Nej kanske är så. Jag och de jag känner skulle nog ha problem att avrätta en människa på nära håll vad personen ens hade gjort. Hade nog fått betala någon annan att göra det om personen nödvändigtvis förtjänade att dö.

Dessa kan ju avrätta andra för att de tagit en brud eller blåst någon på 5 gram kokain för att försvara sin heder eller vad det nu handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in