Citat:
Ursprungligen postat av
svensk0kina
Tack for en bra inlagg och artikel.
Yepp fatso the third borjar se mycket sliten ut. Kines koreaner pratar oxa om vikten och gikt. Koreaner, Mongolar och Manchu gillar spriten mycket mer an den vanlige risbonden i Kina. Det ligger nagot i vodka baltet.
Jag undrar om jag inte nämnt något om detta tidigare, att det förefaller som att Lill-Kim har gikt
vilket kan förklara varför han var tvungen att använda käppar eller kryckor för en tid sedan. En annan möjlighet är ju förstås tex diabetes, men ibland kan de ju följas åt.
Reumatism en annan tänkbar förklaring,
eller en krånglande lever och/eller njurar.
Gikt och njursten brukar följas åt. Bägge åkommorna åstadkommer ju störd nattsömn och ilsket humör...
Njursten kan i regel inte smärtlindras helt utan att patienten samtidigt blir helt vimsig i skallen.
Mao Zedong tros också ha haft diverse kroniska krämpor, som sänkt livskvaliteten avsevärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
senhackaren
DEN bomben hinner aldrig fram ändå. Bomben sprängs sönder i stilla havet, och sen är det färdiglek för kommunisthoran Kim.
Bomben kan ju ramla ner i skallen på Lill-Kim eller sprängs direkt vid avfyrning. Kommer ihåg någon gammal militär manual om ifall kärnvapenolyckor händer att man kan inte rädda de drabbade.
Man kan inte skicka in sjukvårdare i en strålningssmittad zon. Sjukvårdarna kan inte skyddas tillräckligt väl ifrån strålningen utan de man skickar in i zonen kommer själva att dö. Och det ganska snabbt.
Därför anses det bättre att "låta naturen ha sin gång". De drabbade får helt enkelt dö undan av sig själva. Det är ingen mening att riskera 1000-tals sjukvårdares liv för att rädda ett fåtal, som kan tillfälligtvis ha befunnit sig i "strålningsskugga" just när bomben small.
Problemet är ju att allt blir kontaminerat, och i synnerhet vattnet blir ju en egen strålningskälla
Men det kommer ändå att heta enligt svensk PK-Vänster att det är Trumps och USAs fel ändå, oavsett om NK sprängt sig själva i luften eller inte. Ifrån ena hållet så kommer det att låta att Trump skulle agerat aggressivare och mera förebyggande. Ifrån det andra hållet så kommer det att låta att sanktionerna var alltför drakoniska och att det var "synd om NK" och att det är Västs fel ändå..., typ...
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Nordkoreanska flyktingar i Sydkorea, sänder flaskpost med ris till sina svältande bröder och systrar i Norr!
I artikeln nedan, beskrivs hur flaskpost sänds till de svältande i Nordkorea, av flyktingar,
som själva vet och upplevt hur dom har det i "Paradiset" i norr!
Man kan bara hoppas att det kommer någon behövande till hjälp!
Vi ser fram emot, att regimen i Nordkorea snart är till enda, och att vi skall slippa se liknande bilder i framtiden.
www.express.co.uk/news/world/906024/north-korea-kim-jong-un-defectors-south-korea-bottles-messages-starving-citizens
Jag vet inte om detta kan stämma till 100 %. Det ser ut som att flaskorna är för fulla av ris för att de ska kunna flyta, men jag vet inte, svårt att säga. Om de inte kan flyta så är ju artikeln alltså fejk
Här finns en rolig kommentar till artikeln:
Citat:
I bet the soldiers patrol those areas for the food.