2018-01-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ditt nöt.

Detta:

https://timbro.se/integration/varfor-rostar-sveriges-muslimer-inte-borgerligt/

Alltså, så att du får in det i det tröga huvud. Om SD någonsin få chansen att påverka (som det förefaller) så måste man förmodligen verka för en etnisk/religiös röstning, eftersom den andra sidan redan praktiserar detta.

Sen kan du få drömma hur mycket du vill, som andra moderatnötter.
Du har nog rätt i att SD måste för en verka för en etnisk/religiös röstning. SD borde inte inbilda sig att de ska vara något minoriteternas parti. Utan de ska försöka vara de etniskasvenskarnas parti. Självklart ska de inte skeppa iväg alla inavdrare eller behandla dem dåligt men svenskarna måste komma först. SD borde lägga förslag som atta alla oassimilerade ska hem samt att flyktingar som kommit sedan 2012 osv du har säkert läst mina förslag förut. Jimmie var väldigt bra i partiledardebbaten han skulle behöva bli hårdare men det är en väldigt bra början. SD kan inte stoppa utvecklingen med deras nuvarande politik bara sakta ner utvecklingen väldigt mycket.
Senast redigerad av J39 2018-01-17 kl. 15:42.
2018-01-17, 15:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Åkesson skötte sig utomordentlig bra i dagens debatt!

Bör ge ytterligare bra stöd i opinionen för SD.

Och därför egendomligt om inte SD blir största parti inför valet...
Jag gillade speciellt denna kommentaren i debatten om skjutningar & brottslighet:
Citat:
– Det här är det nya, spännande, mångkulturella Sverige. Det gjorde ni bra, sade Åkesson.
2018-01-17, 16:44
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Varför skulle jag rösta på SD i nästa val om jag lika gärna kan rösta på Nya Moderaterna?

Ge svensken ett hopp inför framtiden!

För att det är Nya moderaterna som har sett till att det ser ut såhär. Vad har du missat? Dem har ju verkligen visat vad dem går för och svikit folket på ett riktigt vidrigt sätt!
Reinfeldt är arkitekten bakom Nya moderaterna...har du möjligtvis glömt?
2018-01-17, 18:00
Medlem
fernebos avatar
Ja verkligen. Kristersson stod vid Reinfeldts sida i många år när grunden lades för de problem vi nu ser. Han har säkert ändrat uppfattning om en rad saker, men det spelar ingen roll. Valet i höst kommer också att handla om att utkräva ansvar för det kaos och de problem vi har åkt på i Sverige och jag kan bara konstatera att SD är det enda partiet som inte bär skuld.

Övriga partier har i åratal jobbat väldigt hårt med att förstöra Sverige i grunden. Varenda jävla partiledning inom både allianspartier och de rödgröna borde be om ursäkt till svenska folket och bara avgå.

Först då skulle jag ens överväga att rösta på nåt av dessa partier.
Senast redigerad av fernebo 2018-01-17 kl. 18:28.
2018-01-17, 18:23
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja verkligen. Kristersson stod vid Reinfeldts sida i många år när grunden lades för de problem vi nu ser. Han har säkert ändrat uppfattning om en rad saker, men det spelar ingen roll. Valet i höst kommer också att handla om att utkräva ansvar för det kaos och de problem vi har åkt på i Sverige och jag kan bara konstatera att SD är det enda partiet som inte bär skuld.

Övriga partier har i åratal jobbat väldigt hårt med att förstöra Sverige i grunden. Varenda jävla partiledning inom både allians och de rödgröna borde be om ursäkt till svenska folket och bara avgå.

Först då skulle jag ens överväga att rösta på nåt av dessa partier.

Jo ska sjuklövern bli det minsta trovärdig framöver så gäller det att erkänna sina synder och vältra sig i ursäkter,byta ut ledande personer.
Men man lär knappast ta på sig tagelskjortan ,utan det blir som vanligt att ljuga och skylla ifrån sig..
https://www.youtube.com/watch?v=JDCgNx0h5rQ
2018-01-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Dagens SIFO-undersökning visar att Sverigedemokraterna seglar upp som andra största partiet efter Socialdemokraterna bland LO:s medlemmar.

Detta bevisar att SD har sina flesta sympatisörer bland Sveriges arbetande befolkning.

http://www.tns-sifo.se/nyheter-och-press/vaeljarbarometern-oktober-2011

Länkar:
FranzLisztBlevEj75s Partimodell (ej uppdaterad sedan 2016-04-28):
https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit

Översikt över Sverigedemokraternas resultat i opinionsundersökningar:
http://status.st/
/Mod.

Inte förvånande,eftersom invandringen oftare drabbar just den arbetande befolkningen och dom ställen där dessa bor, än vad det drabbar företagare och högutbildade.
Mer förvånande är dock varför Åkesson & co tidigare valt att tigga om samarbete med moderaterna. Som dessutom med all tänkbar tydlighet visade under åtta år i regering var M och övrig allians stod för.
2018-01-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Åkesson skötte sig utomordentlig bra i dagens debatt!
Jag håller inte med.
Jag tycker han slingrade sig vid frågan om han vill beblandas med auktoritära nationella länder, eller om han ställer upp på liberal demokrati.
Han borde ha varit rakryggad och förespråkat det första alternativet.
2018-01-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Inte förvånande,eftersom invandringen oftare drabbar just den arbetande befolkningen och dom ställen där dessa bor, än vad det drabbar företagare och högutbildade.
Mer förvånande är dock varför Åkesson & co tidigare valt att tigga om samarbete med moderaterna. Som dessutom med all tänkbar tydlighet visade under åtta år i regering var M och övrig allians stod för.
De vill ha inflytande och försöka påverka M att minska invandringen samt all få upp sina opinionssifror. Det är därför de har liberaliserats så mycket. Tyvär kommer de adrig få sitt M samarbete och inflytande utan tvärtom för M vill ha sin höga invandring och inflytande får de inte genom att bli messigare för då ser de andra partierna inte behovet att bli stramare i sin invandringspolitik. I opinionen ökar de knappast då SDs väljare är och var inte muslim gullare samt att nu är poltiskkorektheten död och det svenskafolket vill inte ha invandring av en massa muslimer här längre. Det fanns en anledning varför de var så starka 2015. För att de var hårdare då samtidigt som de andra var vurmare av en massiv maddinavdring och då var SD mycket hårdare en dem. Jag tror fortfarande att SD kan nå 30% men tyvär inte med denna politik. Först så måste man tänka om vinster i vällfärden för att locka tillbaks gammelsossarna. Homoabdoptioner måste tänkas om specielt om de ska få gamlingar som är inte för det. Invandringspolitik måste bytas till utvandringspolitik. De måste inse att man inte kan assimilera muslimer. Som fnysington säger så måste man verka för en etnisk/religös röstning. De borde satsa på etniskasvenskar för många etniskasvenskar är trötta på diskrimineringen mot dem. Jag tror då att SD kan nå 30% men om inte så får de max 25%
2018-01-18, 00:08
Medlem
Yougov Januari

SD 20,5

https://www.metro.se/artikel/yougov-de-r%C3%B6dgr%C3%B6na-blocket-st%C3%B6rst-men-fortsatt-j%C3%A4mnt-mellan-blocken
2018-01-18, 00:29
Medlem
Uselt!!!!
Bara Sentio kvar vi kan förlita oss på??
2018-01-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DID63
Yougov Januari

SD 20,5
Ingen förändring sedan December alltså?
Det nog med sanningen överensstämmande.
2018-01-18, 00:54
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DID63
Yougov Januari

SD 20,5

https://www.metro.se/artikel/yougov-de-r%C3%B6dgr%C3%B6na-blocket-st%C3%B6rst-men-fortsatt-j%C3%A4mnt-mellan-blocken

Klart underkänt med tanke på situationen i samhället. Om siffrorna är korrekta och SD i nuläget bara är tredje största parti vet jag inte vad som krävs för att svensken ska inse allvaret. Dock, med både KD och L utanför riksdagen kan inte de svekfulla Moderaterna regera utan stöd av antingen Sossesvin eller SD. En regering med S och M skulle betyda slutet för båda dessa partier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in