2018-01-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vi provar en gång till, eftersom du antingen är extra trög för dagen, eller bara kände för att trolla, eller kanske deltar i en helt annan diskussion i en parallell dimension och av misstag skickar svaren på den diskussionen till fel universum:

Den här diskussionen handlar INTE om beräkna storleken på den muslimska andelen av befolkningen, och än mindre om att uppskatta dess framtida tillväxt.

OK? Den handlar om SD:s potential att locka väljare med utländsk bakgrund i valet om 9 månader. Så vad svamlar du om? Mitt "resonemang faller" för att SCB och Pew har data som skiljer några procent hit eller dit? Varför det? Om MENA/muslimer/whatever är 5-10% fler, innebär det att antalet europeer och övriga icke-MENA automatiskt avrundas till 0,00? Och varför skulle just islam vara den utslagsgivande parametern, som att det var en absolut on-off-switch för SD-sympatier? Tror du att sekulära muslimer från Bosnien vill ha öppna spjäll för islamister för att det blir sådär härligt jihadmysigt då? Det är ungefär som att tro att alla kristna svenskar skriver under på alla vänsterdynga som Antje Jackelen spyr ut.
Ditt nöt.

Detta:

Citat:
Forskarna Jonatan Bäckelie och Göran Larsson[5] kommer fram till att drygt 90 procent av tillfrågade unga muslimer sympatiserar med antingen S, Mp eller V.

https://timbro.se/integration/varfor-rostar-sveriges-muslimer-inte-borgerligt/

Alltså, så att du får in det i det tröga huvud. Om SD någonsin få chansen att påverka (som det förefaller) så måste man förmodligen verka för en etnisk/religiös röstning, eftersom den andra sidan redan praktiserar detta.

Sen kan du få drömma hur mycket du vill, som andra moderatnötter.
2018-01-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om man jämför dessa tre (1 europeiska invandrare, 2 Norrland, 3 Gbg+Mmö+Uppsala+V-ås) skulle jag gissa att potentialen för SD är störst i grupp 1.

Visst är det så.
Utlandsfödda totalt och norrlänningar har ungefär lika stor SDsympati, strax under rikssnittet.
Det är självklart att de europeiska utlandsfödda drar upp snittet och därmed ligger på rikssnitt eller över.

Västerås och Malmö kommun ligger på rikssnittet medan Uppsala under och Göteborgs kommun långt under rikssnittet. Vilket ger en sannolikhet att grupp 3 ligger ungefär lika som utlandsfödda totalt och norrlänningar.

Källa: SCBs PSU och val.se
2018-01-17, 02:03
Medlem
Tycker Jimmie varit helt osynlig november-decenber-janauri
2018-01-17, 06:45
Medlem
Novachss avatar
Men idag dyker Jimmie upp för då blir det partipolitisk debatt i riksdagen börjar kl. 09:00.
2018-01-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag skulle gissa att ha villade upp sig förra året. Sen på senaste tiden funderar han och partiet nog på vilken väg för vart partiet ska gå.
2018-01-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag skulle gissa att ha villade upp sig förra året. Sen på senaste tiden funderar han och partiet nog på vilken väg för vart partiet ska gå.
Han är på SVT forum nu (riksdagsdebatt).
2018-01-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Ja och MSM, när det behöver en "regimkritiker" bjuder numera in UK (som ju är ett skämt som opposition, som vi alla vet). SD är helt osynliga. Men det blir bättre i valrörelsen, där finns det regler.
2018-01-17, 11:16
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novachs
Men idag dyker Jimmie upp för då blir det partipolitisk debatt i riksdagen börjar kl. 09:00.

Åkesson skötte sig utomordentlig bra i dagens debatt!

Bör ge ytterligare bra stöd i opinionen för SD.

Och därför egendomligt om inte SD blir största parti inför valet...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-01-17 kl. 11:19.
2018-01-17, 12:33
Medlem
Nån som vethur SD ligger till i opinionsmätningarna?
2018-01-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är vädligt många i partiet och folk som kan tänka sig att rösta SD som vill det. Jag såg en vädligt läsvärdig från samtiden artikel om varför vi ens har barnbidrag som vad tänkt att få etniskasvenksar att växa när vem som helst får det. Med du har rätt att den politiksa viljan inte finns.Men folkviljan finns där emot. SD kommer nog inte ta upp detta om de behåller eller forsätter med utvecklingen som skett i partiet. SD kan inte laga detta jag undrar om dom ens kan stoppa utvecklingen av invandringen de kan nog bara sakta ner utvecklingen rejält. Så som jag ser det är SD inte lösningen på detta i alla fall hur det är idag de skulle behöva gå tillbacks 2000-2009års politik för att fixa de här porblemen. Jag ska nog kannse rösta på AFS om inte SD skärper sig. Jag tror att det kommer bli mycket värre 2020 och uppåt så dåligt så att det nästan blir inbördeskrig och om S då ska forsätta behålla makten så kommer de deoprtera massa. Sverige är inte försent att rädda men tiden rinner fortare och fortare.

Begriper inte varför ni SD-are här i tråden är så uppgivna beträffande kretsloppmigrationen. Krigen i Mellanöstern håller på att ebba ut. Ta istället till er det glada budkapet att:

- Snart kan Ahmed åka hem igen och hälpa till att jämna ut kvinnoöverskottet i Syrien

- Snart får Ahmeds mamma och systerar hjälp från Ahmed att bygga upp föräldrahemmet som förstörts av kriget grymma skövling

- Snart minskar Sveriges klimatavtryck när Ahmed åker hem till när och kära. En syrier har ett avsevärt mindre klimatavtryck än en svensk

- Ett liv i Hjulsta på socialbidrag är inte ett värdigt liv för en människa. Ahmed kan göra en verklig skillnad hemma i Syrien

Det behöver inte vara frågan om tvångsutvisningar. Det kommer inte att behövas. Vi svenskar har gjort stordåd tidigare med mjukhård politik. Det handlar bara om att involvera alla sakområden inom politiken för att genomdriva en politisk inriktning.

Exempelvis så skulle en minskning av tolkhjälp minska behovet av mångkulturella tolkar och arbetstillfällen med tusentals årsarbetskrafter. Ta bort kulturella lotsar och mångfaldsprojekt så försvinner ett antal till, stenhårda hygienkrav på restauranger, ständiga skatterevisioner, minskad assistans, tvångupplösning av de mångkulturella enklaverna och så vidare.

Krydda det med ett anständigt bidrag som gör att Mustafa kan bekosta ett brudköp och en flock getter hemma i Somalia.

Herregud - Vi vet ju inte ens hur många som de facto finns i landet. Skulle någon säga till mig att 20 % av muslimerna som rapporteras finnas i landet är fejk eller dubbelidentiteter skulle jag inte kunna motbevisa det.

Upp med hakan - vi svenskar har gjort storverk tidigare. Vi kan inte låta danskarna vinna den nordiska tävligen om att vara mest effektiva att låta muslimerna komma hem under värdiga former.
2018-01-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Begriper inte varför ni SD-are här i tråden är så uppgivna beträffande kretsloppmigrationen. Krigen i Mellanöstern håller på att ebba ut. Ta istället till er det glada budkapet att:

- Snart kan Ahmed åka hem igen och hälpa till att jämna ut kvinnoöverskottet i Syrien

- Snart får Ahmeds mamma och systerar hjälp från Ahmed att bygga upp föräldrahemmet som förstörts av kriget grymma skövling

- Snart minskar Sveriges klimatavtryck när Ahmed åker hem till när och kära. En syrier har ett avsevärt mindre klimatavtryck än en svensk

- Ett liv i Hjulsta på socialbidrag är inte ett värdigt liv för en människa. Ahmed kan göra en verklig skillnad hemma i Syrien

Det behöver inte vara frågan om tvångsutvisningar. Det kommer inte att behövas. Vi svenskar har gjort stordåd tidigare med mjukhård politik. Det handlar bara om att involvera alla sakområden inom politiken för att genomdriva en politisk inriktning.

Exempelvis så skulle en minskning av tolkhjälp minska behovet av mångkulturella tolkar och arbetstillfällen med tusentals årsarbetskrafter. Ta bort kulturella lotsar och mångfaldsprojekt så försvinner ett antal till, stenhårda hygienkrav på restauranger, ständiga skatterevisioner, minskad assistans, tvångupplösning av de mångkulturella enklaverna och så vidare.

Krydda det med ett anständigt bidrag som gör att Mustafa kan bekosta ett brudköp och en flock getter hemma i Somalia.

Herregud - Vi vet ju inte ens hur många som de facto finns i landet. Skulle någon säga till mig att 20 % av muslimerna som rapporteras finnas i landet är fejk eller dubbelidentiteter skulle jag inte kunna motbevisa det.

Upp med hakan - vi svenskar har gjort storverk tidigare. Vi kan inte låta danskarna vinna den nordiska tävligen om att vara mest effektiva att låta muslimerna komma hem under värdiga former.

Du har helt missat det centrala i kritiken av kretsloppsmigrationen. Ingen återvänder till Somalia eller Afghanistan för att de får ett bidrag. Och måste tvångsutvisningar till å så finns det ingen anledning att skicka med ett bidrag.
Och om du mot förmodan skulle få folk att åka iväg frivilligt m.h.a ett återvändarbidrag så finns det ingenting som hindrar dem från att komma tillbaka efter några månader.
2018-01-17, 13:25
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Nån som vethur SD ligger till i opinionsmätningarna?

http://status.st/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in