2018-01-17, 22:59
Medlem
Men snälla. Vad är det du inte förstår?

Scheele kan inte lämna alla detaljer. Om hen "glömmer" om det står video eller avskedsbrev i tidigare inlägg, så är väl det fullständigt oväsentligt. Scheele har bidragit med den mest trovärdiga infon i tråden hittills så förstör inte för oss andra nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Åhh ja en video var det ja. Det sa du först inledningsvis och igår brev för att återgå till video. Ja, men då är saken biff. Vodkan lär vänta på dig nära fakta ligger på bordet. Du kanske ska bestämma om det är ett brev eller en video nu då?
Citera
2018-01-17, 23:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Som jag redan sagt flera gånger.
Jag har bara återgett det jag fått mig berättat, och jag har två olika uppgifter. Ena personen säger video, andra sa brev. Personen som sa brev sa sedan att det kunde lika gärna varit en video, flera andra säger därefter; video inget annat.
Men som jag redan sagt, allt ska förklaras i detalj för dig, varför vet jag inte riktigt. Eget tänkande är verkligen inte din paradgren.

Fantastiska uppgifter oavsett att man också i sina avskedsvideo brev berättar hur man tänkt göra. Och sedan ska teknikerna då se att detta stämmer inte, så därför dog inte mamman, så pappan måste hjälpa henne. Bara ett brev efter sig är stort och dessutom ett med utförlig förklaring om hur man tänkt göra det här är superduperfantastiskt. Nej, jag tror inte på det och det av enkla skäl det går inte ihop.
Citera
2018-01-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Varifrån har det kommit att O var utmattad, svår depression med ev. medicinering? Även sömnproblem har kommit fram som sanning. Blir lite nyfiken var den infon kommit ifrån

Hej!
Jag kan bekräfta att Oskar var deprimerad på grund av sin familjesituation därhemma. Detta vet jag till 100%. Ingen spekulation eller egna funderingar eller något jag läst!
Och detta måste vara utgångspunkten i diskussionen/tråden eftersom uppgiften stämmer.

Det jag har läst mig till är expressens uttalande om att döttrarna var kroniskt trötta, därav min egen koppling till Gardasil med tanke på den kunskap jag besitter.

Huruvida mamman hade cancer eller ej är för närvarande en spekulation. Men mycket tyder på att mamman kan ha lidit av dödsångest mer eller mindre, ty cancer kommer ALLTID tillbaka förr eller senare fast i ny skepnad...
Citera
2018-01-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Till er som säger att ni har säkra källor.

Är era källor sådana med förstahandsuppgifter eller har de fått informationen i andra eller tredje hand? Jag tänker mig att även poliser kan spela varandra spratt, liksom vanliga människor kan. Om någon polis misstänker att en annan läcker info till fb, eller till någon som i sin tur läcker till fb, kan den tanken uppstå, att förmedla falsk info till läckan. Kanske för att få arbetsro eller bara av ren djävulskap.

Jag tänker främst på polisens talesperson Westford som härom dagen uttryckte, med udden klart mot fb, sin förvåning över att personer verkade så säkra på vad som hänt. Och i samma mening tyckte jag mig kunna utläsa, att hon också menade att antagandena var helt fel. Eller åtminstone att osäkerhet råder kring vad som har hänt, men på fb visste man bestämt.

Dagens intervju med rättsmedicinaren pekar, i mitt tycke, mot att polisen inte heller vet så mycket om vad som verkligen har hänt. Vem som har mördat vem och vem som har begått självmord samt i vilken ordning.
Det verkade också oklart om pappan (eller någon alls) verkligen har hittats hängd. I intervjun framstår det nästan som att alla har hittats döda på olika platser, eller kanske i samma säng, och att rättsmedicinarna har ett himla pussel att lägga.
Men samtidigt är det oklart om den intervjuade är direkt delaktig i denna utredning eller om hon bara uttalar sig generellt om hur man arbetar på rättsmedicin.

Jag skulle inte alls bli förvånad om den förklaring vi alla väntar på kommer att bli en stor överraskning.

Det tror jag med, när vi slår upp tidningen och läser svaret så kommer alla på fb säga vaaaa aaa?? Tror jag, det är säkert på något helt annat sätt än vad vi tror. 😳
Citera
2018-01-17, 23:03
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Konstigt att bildade människor går med i scientologerna? Det är sannerligen inte en hop WT-människor som shoppar loss på Ullared som är medlemmar där. Det är ofta stora summor set handlar om. L Ron Hubbard har skrattat många gånger på väg till banken.

De har en mängd namnkunniga medlemmar över hela världen.

Jag hoppas att morden är begångna ur en galen virvelstorm av gallimatias från scientologerna och påverkan av mediciner de eller hen har fått utskrivna.

Det har osat sekt alltsedan nyhetsdag 1 för mig. Många bäckar som pekat i samma riktning. Kontakter med S-kyrkan verkar bekräftade, därav redan en hög sannolikhet för att ideologin funnits med i familjens liv trots att de inte exakt varit medlemmar i just denna kyrka.
Om de nu sökt hjälp utomlands för flickornas sjukdomar och ev mammans cancer kan det ha rört sig om S-kyrkan öven där.

Vad jag ville ha sagt är att med kyrkans syn på idealmänniskan som du ska sträva efter att bli för att kunna gå stegen, ”clearing” och flytta upp i nivåer närmare och närmare de ansra dimensionerna, så blev ju denna familj med alla sjukdomar istället som något degenererat ont som aldrig skulle kunna öka i värde i detta jordiska liv och man kan ha tänkt och trott att genom döden skulle de kunna börja om tillsammans som pånyttfödda nån annan stans.
Citera
2018-01-17, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Som jag redan sagt flera gånger.
Jag har bara återgett det jag fått mig berättat, och jag har två olika uppgifter. Ena personen säger video, andra sa brev. Personen som sa brev sa sedan att det kunde lika gärna varit en video, flera andra säger därefter; video inget annat.
Men som jag redan sagt, allt ska förklaras i detalj för dig, varför vet jag inte riktigt. Eget tänkande är verkligen inte din paradgren.

Jag fick uppgift om att mor o far lämnat info/förklaring till den som hittade dom.
Min automatiska reaktion blev...
-Aha ett avskedsbrev.
För 5 min pratade jag med "nån" som nämnde att dom spelat in video, så det kör JAG på fortsättningsvis.. skitsamma.
Det viktiga var att dom tillsammans lämnat nått efter sig, kan jag tycka
Citera
2018-01-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Kan du hänvisa till någon artikel där media eller polis gått ut med den informationen?
Ja, gärna resten också i ditt första stycke som även det är framställt av dig som fakta.

Började med sertralin o blev en mördare?? Jag har själv ätit sertralin och jag blev inte förändrad, det där låter som bullshit.. , det är en väldigt mild medicin.
Citera
2018-01-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Och med tanke på hur medias rapportering såg ut den 9 och 11 januari så ser det ut att ha slagit slint rätt rejält, också:
Enligt de första, obekräftade, uppgifterna skulle det röra sig om ett misstänkt våldsbrott med personskador.
---
Jag ser flera poliser, det är ett stort pådrag men jag vet inte vad de gör, säger den boende.
Den polispatrull som var först på platsen har haft ett så kallat avslutningssamtal efter sitt arbetspass.
Vi har alltid det innan man får gå hem, för att säkerställa vår personal. Det gör vi när det har varit något speciellt, som till exempel detta. Sådana ärenden lämnar ingen opåverkad
https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-efter-misstankt-valdsbrott-i-bjarred/

I tisdags gjorde polisen den fasansfulla upptäckten...
---
Poliserna som anträffade de döda har erbjudits samtalsstöd för att bearbeta den traumatiska upplevelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E49e6/sa-ska-polisen-losa-gatan-med-dodsfallen-i-bjarred

Det som de första poliserna och som bara skulle kolla läget med familjemedlemmarna i huset möttes av gjorde att deras upptäckt följdes av ett stort polispådrag.
En våldsam död för först och främst två barn är vad medias rapportering vittnar om:-(

Misstänkt våldsbrott är inte alls samma sak som din skrivning våldsam död. Det är din personliga tolkning.
Citera
2018-01-17, 23:07
Medlem
Kan tillägga att villaidyllen Bjärred är inte så idyllisk som många mindre bemedlade kan tro. Psykisk ohälsa är mycket vanligt förekommande. Höga prestationskrav, stress, karriär, barnlöshet, otrohet. Dolt alkoholmissbruk mycket vanligt. Det tar på krafterna att plugga i 5 år, disputera, göra karriär, skaffa villan och sportbilen och barnet (högst 2).
Senast redigerad av dreba 2018-01-17 kl. 23:10.
Citera
2018-01-17, 23:15
Medlem
Det beror väl på vem du frågar. Jag är åtminstone väldigt intresserad av att veta det. Central fråga avseende gärningen hur prognosen och symtombilden såg ut, enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av glaca
(...)
Oavsett vad. Har läst mycket av det som skrivits och samtidigt som jag vill få svar jag med så förfäras jag lite av de spekulationer som härjar här. Jag tänker hemska saker jag med och försöker hitta logiska förklarningar... men hur många hundra sidor har det inte roddats i barnens sjukdomar bland annat.

Spelar det någon roll vilken sjukdom de hade?

Nu väntar vi till fredag o hör vad polisen har att säga. Rättmedicinska har tydligen lämnat in en för-rapport idag o jag läste någonstans att det är fredag som gäller om vi ska få höra något.

Ett par lugna dygn här för familjens skull... vi blir inte klokare ändå!!

Live well!
Citera
2018-01-17, 23:16
Medlem
Citat:

Jag tänker främst på polisens talesperson Westford som härom dagen uttryckte, med udden klart mot fb, sin förvåning över att personer verkade så säkra på vad som hänt. Och i samma mening tyckte jag mig kunna utläsa, att hon också menade att antagandena var helt fel. Eller åtminstone att osäkerhet råder kring vad som har hänt, men på fb visste man bestämt.

Kom i håg: ingen erkänner att han/hon läser FB. Många är vi som gör det, men desto färre som erkänner det.

Polis och utredare kanske borde överväga att kommunicera med allmänheten om dom nu
ogillar spekulationer så mycket.
Sen blir det ju en ideologisk fråga om det ska lämnas information om just det här fallet. Det är
känsligt värre.
En sen kväll förra veckan hoppade en person framför T-banan vid Odenplan. Inte ett knyst i pressen om det.
Citera
2018-01-17, 23:17
Medlem
Citat:

Är era källor sådana med förstahandsuppgifter eller har de fått informationen i andra eller tredje hand? Jag tänker mig att även poliser kan spela varandra spratt, liksom vanliga människor kan. Om någon polis misstänker att en annan läcker info till fb, eller till någon som i sin tur läcker till fb, kan den tanken uppstå, att förmedla falsk info till läckan. Kanske för att få arbetsro eller bara av ren djävulskap.

Dagens intervju med rättsmedicinaren pekar, i mitt tycke, mot att polisen inte heller vet så mycket om vad som verkligen har hänt. Vem som har mördat vem och vem som har begått självmord samt i vilken ordning.
Det verkade också oklart om pappan (eller någon alls) verkligen har hittats hängd. I intervjun framstår det nästan som att alla har hittats döda på olika platser, eller kanske i samma säng, och att rättsmedicinarna har ett himla pussel att lägga.
Men samtidigt är det oklart om den intervjuade är direkt delaktig i denna utredning eller om hon bara uttalar sig generellt om hur man arbetar på rättsmedicin.

Jag skulle inte alls bli förvånad om den förklaring vi alla väntar på kommer att bli en stor överraskning.
min huvudsakliga källa har en position där det blir knepigt att reda ut varför jag tror det är en person som ska räknas som förstahandskälla eller sekundärkälla. Problemet ligger i polisens nuvarande organisation, ambulansverksamheten och ärendets unika natur samt informationsstrukturer. Nyckelperson osv behöver inte jobba inom en grupp för att veta många detaljer och jag konstaterar bara att följande har varit viktigt när jag bedömde informationen.
Personen är ofta mycket välunderrättad, personen har inte delgett mig någon information som sedan visat sig vara fel. Har personen lite att berätta, är det han berättar korrekt, samma när det varit mycket info (jag pratar nu om alla saker jag fått höra genom åren, nästan inget av det övriga har jag skrivit om, jag gjorde bara misstaget att skriva nu då jag trodde FB ändrat sig)
Samt att personen har hög rang, kan inte deras gradbeteckningar, men det är en person långt över PA om man säger.

Jag orkar inte redogöra närmare för de andra som gett mig info.

Angående om att de på djävulskap skulle läcka: nej inte en chans, piskan i huset går istället ut över alla, typ håll nu truten för fan. Det jag fick veta är info som läckte initialt i ärendet, nu är kretsen på personer med viss kunskap begränsad så nu är jag tyst om det jag får veta. Mest för att så många uppenbart inte vill att jag skriver, samt är oförskämda och tror det på nåt sätt är förbjudet att skriva det som läcker från en myndighet, och att man bara måste gissa allt man skriver.
De vet inte FB innersta själ eller på vilket sätt de ”gräv” FB gjort historiskt som fått SVT och övriga media att stå i skamvrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in