2018-01-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej.

Scientologer skulle inte begå självmord. Det är för dem totalt oacceptabelt.

De kan ju bara sökt hjälp i kyrkan? Kanske inte varit så aktiva.
Citera
2018-01-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Ja. Det måste ha slagit runt ordentligt i roten på en av de vuxna, eller båda.

Och med tanke på hur medias rapportering såg ut den 9 och 11 januari så ser det ut att ha slagit slint rätt rejält, också:
Enligt de första, obekräftade, uppgifterna skulle det röra sig om ett misstänkt våldsbrott med personskador.
---
Jag ser flera poliser, det är ett stort pådrag men jag vet inte vad de gör, säger den boende.
Den polispatrull som var först på platsen har haft ett så kallat avslutningssamtal efter sitt arbetspass.
Vi har alltid det innan man får gå hem, för att säkerställa vår personal. Det gör vi när det har varit något speciellt, som till exempel detta. Sådana ärenden lämnar ingen opåverkad
https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-efter-misstankt-valdsbrott-i-bjarred/

I tisdags gjorde polisen den fasansfulla upptäckten...
---
Poliserna som anträffade de döda har erbjudits samtalsstöd för att bearbeta den traumatiska upplevelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E49e6/sa-ska-polisen-losa-gatan-med-dodsfallen-i-bjarred

Det som de första poliserna och som bara skulle kolla läget med familjemedlemmarna i huset möttes av gjorde att deras upptäckt följdes av ett stort polispådrag.
En våldsam död för först och främst två barn är vad medias rapportering vittnar om:-(
Senast redigerad av manot 2018-01-17 kl. 22:43.
Citera
2018-01-17, 22:40
Medlem
Jag bor i närheten (+- nga km) och det känns nära. Det blir ofta extra nära när de verkligen är i ens egna trakter. Det tar lite på en... Min badort, mitt mjukglass-ställe, boccia-kvällar. Bjärred är väldigt mysigt!!!! Lite "rikemans-stämpel" o många fina hus men en del områden är "vanliga". Spelar ingen roll. Mysigt ställe.

Oavsett vad. Har läst mycket av det som skrivits och samtidigt som jag vill få svar jag med så förfäras jag lite av de spekulationer som härjar här. Jag tänker hemska saker jag med och försöker hitta logiska förklarningar... men hur många hundra sidor har det inte roddats i barnens sjukdomar bland annat.

Spelar det någon roll vilken sjukdom de hade?

Nu väntar vi till fredag o hör vad polisen har att säga. Rättmedicinska har tydligen lämnat in en för-rapport idag o jag läste någonstans att det är fredag som gäller om vi ska få höra något.

Ett par lugna dygn här för familjens skull... vi blir inte klokare ändå!!

Live well!
Citera
2018-01-17, 22:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du har varit mycket kontraproduktiv och oförskämd i otaliga inlägg, men att du kastar med smileysar och garvar inför det som beskrivs är bortanför makabert. Du är så djävla korkad att allt måste förklaras.
Om nu föräldrarna gör en video där de förklarar vad de gjort med barnen och varför, samt vad de nu ska göra med sina egna liv, och polisen finner dem på ett annat sätt, där fadern dött på ett sätt och mamman på ett sätt hon inte fysiskt kan ha gjort mot sig själv? Jag tror inte du förstår den kriminaltekniska slutledningen.
Gå och ta en flaska vodka och lek skrubbleken med dig själv.

Åhh ja en video var det ja. Det sa du först inledningsvis och igår brev för att återgå till video. Ja, men då är saken biff. Vodkan lär vänta på dig nära fakta ligger på bordet. Du kanske ska bestämma om det är ett brev eller en video nu då?
Citera
2018-01-17, 22:42
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske HB bara hade en tjänst för att vara sysselsatt. Ett "jobb" som OH fixat - i all välmening - genom sina kontakter.
Så kan också fallet ha varit när paret samkörde på E & Y. Fast där var nog HB mera av en kaffeflicka kanske...
Frugan tycks ju ha varit både labil och sjuklig under lång tid, låt vara med avbrott för bättre stunder givetvis. Då är en sysselsättning av godo till skillnad mot det motsatta som oftast resulterar i inåtvändhet, avoghet och självskadebeteende.
Ännu mycket mera har ju stått att läsa i tråden i en veckas tid nu.
Konstigt nog tycks människan inte ha fastnat på bild

Oerhört dyrt att ha en skattejurist som "kaffeflicka" så det tror jag inte på för fem öre. Dessutom en kompetent, social och omtyckt medarbetare enligt tidigare inlägg i tråden som verkar ha känt till henne, vilket du med största tydlighet visat bevis på att du inte gjort.
Citera
2018-01-17, 22:43
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Och med tanke på hur medias rapportering såg ut den 9 och 11 januari så ser det ut att ha slagit slint rätt rejält, också:
Enligt de första, obekräftade, uppgifterna skulle det röra sig om ett misstänkt våldsbrott med personskador.
---
Jag ser flera poliser, det är ett stort pådrag men jag vet inte vad de gör, säger den boende.
Den polispatrull som var först på platsen har haft ett så kallat avslutningssamtal efter sitt arbetspass.
Vi har alltid det innan man får gå hem, för att säkerställa vår personal. Det gör vi när det har varit något speciellt, som till exempel detta. Sådana ärenden lämnar ingen opåverkad
https://www.expressen.se/kvallsposten/stor-polisinsats-efter-misstankt-valdsbrott-i-bjarred/

I tisdags gjorde polisen den fasansfulla upptäckten
---
Poliserna som anträffade de döda har erbjudits samtalsstöd för att bearbeta den traumatiska upplevelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E49e6/sa-ska-polisen-losa-gatan-med-dodsfallen-i-bjarred

Det som de första poliserna och som bara skulle kolla läget med familjemedlemmarna i huset möttes av gjorde att deras upptäckt följdes av ett stort polispådrag.
En våldsam död för först och främst två barn är vad medias rapportering kan vittna om:-(

Absolut. Det man dock bör komma ihåg är att polisen har som rutin att erbjuda samtalsstöd till sin personal i situationer där döda människor påtträffas.
Citera
2018-01-17, 22:44
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Jo det är nog sant. Är nog inte riktigt samma summor i Sverige. Känns lite konstigt att bildade människor skulle gå med där. Men ja...man vet aldrig hur folk tänker.
Konstigt att bildade människor går med i scientologerna? Det är sannerligen inte en hop WT-människor som shoppar loss på Ullared som är medlemmar där. Det är ofta stora summor set handlar om. L Ron Hubbard har skrattat många gånger på väg till banken.

De har en mängd namnkunniga medlemmar över hela världen.

Jag hoppas att morden är begångna ur en galen virvelstorm av gallimatias från scientologerna och påverkan av mediciner de eller hen har fått utskrivna.
Citera
2018-01-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kanske HB bara hade en tjänst för att vara sysselsatt. Ett "jobb" som OH fixat - i all välmening - genom sina kontakter.
Så kan också fallet ha varit när paret samkörde på E & Y. Fast där var nog HB mera av en kaffeflicka kanske...
Frugan tycks ju ha varit både labil och sjuklig under lång tid, låt vara med avbrott för bättre stunder givetvis. Då är en sysselsättning av godo till skillnad mot det motsatta som oftast resulterar i inåtvändhet, avoghet och självskadebeteende.
Ännu mycket mera har ju stått att läsa i tråden i en veckas tid nu.
Konstigt nog tycks människan inte ha fastnat på bild

Vad jag kan se av LinkedIn så hade HB ganska seniora poster, ex Senior Manager Tax på E&Y
Citera
2018-01-17, 22:47
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Gissar att din man gör "jobbet"

Eh? Det var inget uttalande av personlig erfarenhet, det är vetenskapligt bevisat. Utmattad som i trött och orkeslös blir i regel alla småbarnsföräldrar mer eller mindre, men utmattning som i utmattningssyndrom är extremt ovanligt och utmattningen har då inte sin grund ”i barnen”
Citera
2018-01-17, 22:47
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Konstigt att bildade människor går med i scientologerna? Det är sannerligen inte en hop WT-människor som shoppar loss på Ullared som är medlemmar där. Det är ofta stora summor set handlar om. L Ron Hubbard har skrattat många gånger på väg till banken.

De har en mängd namnkunniga medlemmar över hela världen.

Jag hoppas att morden är begångna ur en galen virvelstorm av gallimatias från scientologerna och påverkan av mediciner de eller hen har fått utskrivna.
Okej...Ja det är väl bara jag som har svårt att fatta hur bildade människor kan tro på än det ena än det andra år 2018. Men det är väl så..
Citera
2018-01-17, 22:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Mamman jobbade deltid för att ta hand om sina barn.

Citat:
En mycket skicklig medarbetare"
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.

– Hon var mycket skicklig medarbetare och fungerade ofta som stöd åt andra i utredningar som rörde hennes område. Väldigt omtyckt och kompetent.

Såg ni varningssignaler?

– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det. Men vi har flexibla arbetstider och man har möjlighet att jobba hemma om arbetsuppgifterna möjliggör det. Det hade även hon möjlighet att använda.
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/

Ska det tolkas som en halvtid?
Citera
2018-01-17, 22:50
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
---

I tisdags gjorde polisen den fasansfulla upptäckten...
---

En våldsam död för först och främst två barn är vad medias rapportering vittnar om:-(

Hur ofta har man inte fått höra att genialitet ligger nära vansinnet och endast en tunn gräns skiljer dem åt. Oskar var ju allmänt omvittnat ordningsam, intelligent och noggrann. Det kan ha tippat runt i roten ordentligt på honom genom att han också var sömnlös och deprimerad. Han kan mycket väl också ha fått en psykos. Den sidan höll han i schack offentligt om man ser till omdömena. Han kan ha släppt litet på kontrollen under ledigheten. Mer behövdes inte.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-01-17 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in