2018-01-17, 20:19
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nedanstående har jag fått via PM. Jag har, på postarens begäran, redigerat en hel del då det annars blir lätt med identifieringen av postaren för lokala användare, men andemeningen är kvar. Take it or leave it.
Blir det snaskiga kommentarer, eller dåliga kommentarer ang postaren så kommer jag, såsom seriös användare, att inte delge forumet fler PM. Jag är så jävla trött på troll.

Min kollega är uppvuxen i Bjärred. Hennes föräldrar bor kvar men hon flyttade hemifrån i samma veva mer eller mindre som Oskar med familj flyttade dit.
(-----Raderade rader pga min egen sekretess----).
Min kollega spenderade julen i sitt familjehem och reste hem till sin nuvarande bostadsort den 30 december. Hon bekräftar att hon såg mamman i trädgården under tiden hon besökte sitt föräldrahem. Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer. Hon bekräftar också att barnen var sjuka men vet inte exakt vad. Hon nämnde problem med enzymer. Inget jag begriper något om.
Hon berättade att föräldrarna efterforskat/letat hjälp för barnens åkommor utanför Sveriges gränser, hon sa ”hela världen”. Kanske kan vara lönt att gräva lite i internationella forum och plattformar
.

Det är så här det ska se ut! Inte outa källan.
Bra jobbat!
Citera
2018-01-17, 20:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag behöver inte beskriva det. Det heter dråp. Det handlar om olika straffskalor. Det finns några rättsfall där väldigt sjuka personer dödats av anhörig, eller annan, som hade kunnat ha relevans om gärningspersonen/personerna varit vid liv och kunnat ställas inför rätta. Men av förklarliga skäl kommer det inte att ske, så vi kommer aldrig att få veta om det handlar om mord eller dråp även om det skulle ha varit planerat.

Utan uppsåt är dråp, med uppsåt är mord. Herre gud.
Citera
2018-01-17, 20:20
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Jag har fått ett pm från en användare. Vi har i samråd redigerat pga att hen annars blev för lätt att identifiera. Dagens internet.... Ni får själva avgöra sanningen, men min konversation med hen gör att postaren är trovärdig. Får jag en massa skit, och/eller användaren som delgav mig detta, så kan jag garantera att jag inte kommer dela med mig av något mer i den här tråden. Varken från Sydsvenskan, PM eller annat.

Min kollega är uppvuxen (......) i Bjärred . Hennes föräldrar bor kvar men hon flyttade hemifrån i samma veva mer eller mindre som Oskar med familj flyttade dit.
Min kollega märkte en del som var märkligt.(----) Min kollega spenderade julen i sitt familjehem och reste hem till sin nuvarande bostadsort den 30 december. Hon bekräftar att hon såg mamman i trädgården under tiden hon besökte sitt föräldrahem. Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer. Hon bekräftar också att barnen var sjuka men vet inte exakt vad. Hon nämnde problem med enzymer. Inget jag begriper något om.
Hon berättade att föräldrarna efterforskat/letat hjälp för barnens åkommor utanför Sveriges gränser, hon sa ”hela världen”. Kanske kan vara lönt att gräva lite i internationella forum och plattformar.

Tack att du och pm skribenten delar med er! Har det med enzymer att göra kan det som jag var inne på tidigt, handla om allergi av någon sort. Det finns en rad olika allergier som begränsar möjligheterna till ett normalt leverne och det saknas kompetens inom svensk sjukvård på de mest ovanliga allergierna. Då söker man ju givetvis hjälp internationellt! Detta var intressant och något jag kommer forska kring nu på forum etc.. 💪
Citera
2018-01-17, 20:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag behöver inte beskriva det. Det heter dråp. Det handlar om olika straffskalor. Det finns några rättsfall där väldigt sjuka personer dödats av anhörig, eller annan, som hade kunnat ha relevans om gärningspersonen/personerna varit vid liv och kunnat ställas inför rätta. Men av förklarliga skäl kommer det inte att ske, så vi kommer aldrig att få veta om det handlar om mord eller dråp även om det skulle ha varit planerat.

Utan uppsåt är dråp, med uppsåt är mord. Herre gud. Det kan däremot finnas omständigheter som påverkar påföljden. Ugh.
Citera
2018-01-17, 20:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.

Detta inlägg låter intressant hittar inget mer som "dreba" skrivit.

Har fått det förklarat för mig att majoriteten som tar självmord inte lämnar någon förklaring. (I samband med en väns självmord)

Så självmordsbrev är mer ovanliga än vanliga
Citera
2018-01-17, 20:23
Medlem
Citat:
Jag har fått ett pm från en användare. Vi har i samråd redigerat pga att hen annars blev för lätt att identifiera. Dagens internet.... Ni får själva avgöra sanningen, men min konversation med hen gör att postaren är trovärdig. Får jag en massa skit, och/eller användaren som delgav mig detta, så kan jag garantera att jag inte kommer dela med mig av något mer i den här tråden. Varken från Sydsvenskan, PM eller annat.

Min kollega är uppvuxen (......) i Bjärred . Hennes föräldrar bor kvar men hon flyttade hemifrån i samma veva mer eller mindre som Oskar med familj flyttade dit.
Min kollega märkte en del som var märkligt.(----) Min kollega spenderade julen i sitt familjehem och reste hem till sin nuvarande bostadsort den 30 december. Hon bekräftar att hon såg mamman i trädgården under tiden hon besökte sitt föräldrahem. Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer. Hon bekräftar också att barnen var sjuka men vet inte exakt vad. Hon nämnde problem med enzymer. Inget jag begriper något om.
Hon berättade att föräldrarna efterforskat/letat hjälp för barnens åkommor utanför Sveriges gränser, hon sa ”hela världen”. Kanske kan vara lönt att gräva lite i internationella forum och plattformar.

Tack för infon från din källa! Enzymer... Då tyder det på problem med mage & tarm?
Citera
2018-01-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

Visst kan detta vara helt fel, precis som det övriga vi hört, men som helhet fungerar även detta scenario för mig även betraktat med ockhams rakkniv. Däremot är alltid fäder förstahandsvalet, om man ska gissa, men jag har inte gissat utan bara skrivit det jag hört, då får man vackert acceptera det och värdera det.

Om vi nu bara försöker sammanställa vad flera har hört från källor de anser vara mycket säkra jag tror vi är ca 5 personer på forumet som har för oss tillförlitliga källor, så är det sådant som vi redan en gång försökte sammanställa, så är det dessa detaljer:
Barnen i sina respektive sängar, mamman inte i föräldrarnas säng. (Just eftersom så många hört ”annan plats”, blir rimligen annan än hennes säng)
Föräldrar i samtycke om barnens frånfälle, avskedsbrev lämnat. (I endera form)
Pappan hittad avskiljt från de andra, ”enbart hängd” eller hur man säger.

Till de som tror att detta är en barnlek för poliser att betrakta IRL utan att behöva debrifas, du är dum i huvudet eller bara en omåttligt retarderad imbecill.

Tack för ännu en detalj... vet inte vad den innebär men vi kanske får veta i slutet av veckan.
Citera
2018-01-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Tack för infon från din källa! Enzymer... Då tyder det på problem med mage & tarm?

Nej!

Se studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10859701

Finns teorier om att brist på vissa enzymer kan vara en faktor i sjukdomsbilden (kronisk trötthet/ME)

Finns inga belägg för det dock. Hoppet är ju det sista som överger en...
Citera
2018-01-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Tack att du och pm skribenten delar med er! Har det med enzymer att göra kan det som jag var inne på tidigt, handla om allergi av någon sort. Det finns en rad olika allergier som begränsar möjligheterna till ett normalt leverne och det saknas kompetens inom svensk sjukvård på de mest ovanliga allergierna. Då söker man ju givetvis hjälp internationellt! Detta var intressant och något jag kommer forska kring nu på forum etc.. 💪
Har man enzymbrist kan det ge mycket svåra skador, PKU-provet man tar på nyfödda görs för att screena för brist på en typ av enzymer som om det inte upptäcks ger svåra hjärnskador nu täcker den screeningen bara för just det enzym som bryter ned protein
Citera
2018-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har fått det förklarat för mig att majoriteten som tar självmord inte lämnar någon förklaring. (I samband med en väns självmord)

Så självmordsbrev är mer ovanliga än vanliga
Kan vara så, men när det kommer till utvidgade suicid med filicid är det långt vanligare att det finns självmordsbrev än att det inte återfinns något. Detta är vad jag har läst i informationen jag hittar, wiki säger inget om specifikt utvidgade suicid med filicid.
Citera
2018-01-17, 20:32
Medlem
Nej, kan inte tänka mig att detta handlar allergier?! Hur handikappande det än kan vara, så är allergier något man kan leva med. Jag övertygad om att detta är betydligt allvarligare än så. En mitokondriell sjukdom var det första som slog mig. Men det är en SPEKULATION, och egentligen oviktigt.

Citat:
Citera
2018-01-17, 20:32
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Om det var allergi som inte gick att hålla i skick utanför hemmet/i skolmiljö så låter det rätt konstigt att man planerade återgång till vanlig skolundervisning. Enligt tidningen arbetade man mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in