2018-01-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack !!
Håll fast vid den källan, han/hon (vägrar skriva hen..jävla skit-ord) kanske kommer ihåg fler detaljer allt eftersom.
Superbra info !!
Citaten ni postar ser ngt annorlunda ut. Det blev dubbelpost och jag redigerade emellan. Men det verkar som om ingen skada är skedd i alla fall.
Citera
2018-01-17, 20:45
Medlem
TACK, TACK, TACK, Scheele. Har ju egentligen full förståelse för att du inte kan dela alla detaljer du känner till om detta.

Men går ju inte att låta bli att undra över om det var "förväntat" att mamman förmodligen inte skulle dö av första åtgärden enbart? Om hon, som vi nu har mycket som talar för, hade cancer, så var hon möjligen morfintolerant och krävde högre doser? Och om man nu på plats kunde anta att hon delvis använt sig av samma metod som döttrarna, då skulle jag gissa på fentanylplåster?

Kan verkligen tänka mig att ingen inblandad polis är oberörd av detta.

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

Visst kan detta vara helt fel, precis som det övriga vi hört, men som helhet fungerar även detta scenario för mig även betraktat med ockhams rakkniv. Däremot är alltid fäder förstahandsvalet, om man ska gissa, men jag har inte gissat utan bara skrivit det jag hört, då får man vackert acceptera det och värdera det.

Om vi nu bara försöker sammanställa vad flera har hört från källor de anser vara mycket säkra jag tror vi är ca 5 personer på forumet som har för oss tillförlitliga källor, så är det sådant som vi redan en gång försökte sammanställa, så är det dessa detaljer:
Barnen i sina respektive sängar, mamman inte i föräldrarnas säng. (Just eftersom så många hört ”annan plats”, blir rimligen annan än hennes säng)
Föräldrar i samtycke om barnens frånfälle, avskedsbrev lämnat. (I endera form)
Pappan hittad avskiljt från de andra, ”enbart hängd” eller hur man säger.

Till de som tror att detta är en barnlek för poliser att betrakta IRL utan att behöva debrifas, du är dum i huvudet eller bara en omåttligt retarderad imbecill.
Senast redigerad av Hakefjorden 2018-01-17 kl. 20:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Nej!

Se studie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10859701

Finns teorier om att brist på vissa enzymer kan vara en faktor i sjukdomsbilden (kronisk trötthet/ME)

Finns inga belägg för det dock. Hoppet är ju det sista som överger en...

Det verkar som att föräldrarna mot slutet har antagit ett holistiskt synsätt och försökt med alternativa metoder för att rädda döttrarna; vanligt fenomen när inget konventionellt botemedel hittas!

Tror fortfarande att Gardasil som ges i 5:an kan ha triggat igång sjukdomen! Undra om de själva misstänkt samband? I Danmark har det trillat in massa stämningar av unga tjejer som ansett att deras skador är vaccinrelaterade (HPV-vaccinet). Dokumentär om detta har visats på statlig dansk TV.
Citera
Medlem
Skogsberghs avatar
Bara en grej jag kommer ihåg att jag läste tidigare..
När A**es spelade fotboll 2013 så gjorde hon tydligen det med
yngre tjejer för att hon var mindre än de i hennes egen ålder.
(om det ska börja diskuteras tillväxt och enzymer å sånt så kanske det är av intresse?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Många tror på att man träffas efter döden med nära och kära. Detta kan ligga i planeringen av ett s k utvidgat självmord (eller hur vi nu väljer att uttrycka det). Det KAN vara så att även tjejerna var med på det. Jag tror inte det, de var så unga, men vem vet? I livet efter detta är man frisk, inga problem, allt är ljust och vackert och några problem finns aldrig i sikte. Vet att det låter som humbug för många, men ändå finns den tron hos många fler än man tror. Detta kan ha triggat att slippa detta helvete.

Precis så tror jag med. Det är jävligt lätt för oss utomstående att sitta och dömma andra hit och dit. Men vi har inte befunnit oss i deras situation. Och just därför vägrar jag prata massa skit om föräldrarna som vissa gör.

Jag har många gånger genom livet fått höra att jag är naiv och det är jag kanske men jag VILL tro gott om alla tills motsats bevisas.

Jag tror att föräldrarna var just precis så fina som vi har hört och läst att de var.

Men deras livssituation blev för tuff. Varför vet vi inte med säkerhet men förmodligen pga sjukdomar.

Vad som sen hände vet ingen av oss med säkerhet än men JAG tror att morden/självmorden kom sig av ren desperation.

Och även jag tror att de nu är tillsammans i en bättre värld.
Citera
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Utifrån Expressen-artikeln från ikväll, länkad i tidigare inlägg, tycker jag det tydligt verkar som att poliserna och rättsmedicinarna på plats inte kunnat avgöra av vad de - alla fyra - dött av och när de dött.

Fast även om man hittar en person strypt eller som överdos (och tydligt kan `se" det) är det ff så att kroppen måste undersökas på Rättsmedicin. Det är praxis om brott misstänks eller det är oklarheter kring hur någon dött. Man säger inte bara; jaha, den här är strypt och så är det klart. Oavsett hur de dött så ska alla genom rättsmedicinsk obduktion.
Citera
Medlem
Jag hoppas inte Hamilkar tar illa upp och att jag förstått detta åtminstone lite elementärt.
När nu frågan kom upp om enzymrelaterad och möjligen ärftlig sjukdom med två syskon drabbade, så skulle denna artikel om Werners syndrom kunna visa ett extremt exempel på hur förfärliga följderna kan bli av störningar bland enzymerna. Långt allvarligare än allergier, till exempel, som ju låter ganska banalt.
Här finns en illustrations, som kanske stämmer med var Hamilkar försökte meddela oss.
https://en.wikipedia.org/wiki/Werner_syndrome#Treatment

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det är en recessiv enlocussjukdom är det inte på något sätt omöjligt. Om vi kallar den friska allelen för A, och den sjukdomsframkallande för a, så blir de som har alleluppsättningen aa sjuka, alla andra blir friska. För att det ska kunna bli några sjuka barn alls, måste båda föräldrarna ha Aa. (De måste ha en a för att kunna överföra sjukdom, och de måste ha en A för att själva kunna vara friska.) Om båda föräldrarna har Aa, är risken för att ett givet barn ska bli sjukt 1/4, och risken för att två barn av två möjliga ska bli sjuka är 1/16. Hur stor sannolikheten sedan är att båda föräldrarna har Aa beror på vilken frekvens sjukdomsallelen a har i populationen. Om frekvensen för sjukdomen är f, så är frekvensen för sjukdomsallelen kvadratroten ur f, och om f är litet kan antalet anlagsbärare också approximeras till kvadratroten ur f. Sannolikheten att två slumpvis utvalda personer - t ex ett gift par - båda har sjukdomsallelen a, är då kvadraten på kvadratroten av f, vilket ju blir f. För en sjukdom som drabbar en person på 10 000 blir alltså sannolikheten att ett slumpmässigt utvalt par får två barn med denna sjukdom 1/160 000.

Men sannolikheten för att föräldrarna har genen är bara relevant om det inte är bevisat att någon avkomma har sjukdomen. Så fort det är det, måste föräldrarna båda vara Aa, och då är sannolikheten för att få två sjuka barn av två möjliga 1/16, och inte ett dugg mindre än så.

Hängde ni med?
Citera
2018-01-17, 20:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Tack för infon från din källa! Enzymer... Då tyder det på problem med mage & tarm?

Kanske proteiner, oförmäga att bilda vissa osv? Källan verkade inte säker på enzymer lät det som. Fast jag vet för lite förutom att det kan saknas enzymer i mag/tarm som gör att man inte kan tillgodogöra sig tex B-12 vitamin.
Citera
2018-01-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Klädsamt med självkritik. Men det är fortfarande domstolar som gör den distinktionen.
Under förutsättning att gärningsmannen ställs inför rätta. Rent utredningsmässigt kan man fortfarande kalla det mord. Du tänker inte långt va?
Citera
2018-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag har en gissning.
Smaka på den, och säg om den smakar bra.
Jag tror inte anledningen till att barnen låg i sina sängar kan bero på att dom inte visste nått.
För att inte skrämma dom, så ville kanske föräldrarna att kvällen skulle vara som vanligt.
Men skillnaden denna kväll var att dom fick i sig en cocktail innan dom gick och lade sig.
Flickorna märker inget, utan tar såklart sin "medicin" borstar tänderna, och går o lägger sig i sina sängar, som vanligt.
Barnen känner sig som vanligt, och trygga, och
när barnen sakta somnar in så är föräldrarna med dom.
Det skulle kunna vara anledningen till att dom låg i sina sängar.
Trygghet att kvällen var som vanligt.

Hur smakar den ?
En teori, bara.

Ja så kan det absolut vara!
Citera
2018-01-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Detta visste jag inte att man kunde göra. Har sökt hela dagen.
Tack för din trevliga tron. Den gör ju verkligen så man vill delge den fakta man har...
Du sabbade precis för många...

Nej låt inte idioten få förstöra!
Citera
2018-01-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kanske proteiner, oförmäga att bilda vissa osv? Källan verkade inte säker på enzymer lät det som. Fast jag vet för lite förutom att det kan saknas enzymer i mag/tarm som gör att man inte kan tillgodogöra sig tex B-12 vitamin.
Grav B-12brist kan man åtgärda med infusioner - dvs dropp - en gång i veckan. Så det låter långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in