2018-01-17, 18:19
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merku

Har läst typ hela tråden nu, och jävlar vad vissa personer ha skämt ut sig själva med sina vendettor. Förstår inte hur vissa orkar svara om och om igen på dom som är här inne och hatar på btc och andra coins.

Det kommer alltid finns massvis med personer som inte kan förstå potentialen i nya tekniker. Tycker vi borde låta dom grina ur sig ifred, så blir det mindre spam och skit i tråden för oss andra.

Tiden får avgöra vem som har rätt.

Jag håller med helt och hållet!!

on topic: kan du ge en TLDR på vad certifikat kontra ethereum är?
2018-01-17, 18:22
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ

På t.ex Avanza kan du köpa ett värdepapper som bara handlar i ETH eller BTC, detta är certifikatet, som korrelerar till stort sett 100% med cryptovalutan.
2018-01-17, 18:27
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Tror också det kommer att funka långsiktigt. Nya investerare som såg sin chans att hämta enkla slantar men dom flesta gick nog bet. Får väl se vad som händer under hösten för våren räknar jag nog som förlorad. Chockat förr btc så spekulationerna lär fortsätta. Många nya kunder spred den sig alla fall till så borde kunna komma tillbaka inom något år. Först ska det bara bottenplana och kan ju vara några tusen dollar bort fortfarande det? Den som lever får se.

Den verkar ju redan ha vänt, jag tror att runt 75k var botten. Sen 16-tiden har den ju faktiskt gått uppåt igen.

Iofs en otroligt amatörmässig spekulation från min sida, men den är säkert på 100k SEK om någon dag igen.
2018-01-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Hur använder jag detta svar för att få fram 10k USD?
Det handlar om intresset för marknaden. värdet= marketcap/Circulating Supply
Just nu : 173 830 920 935 / 16,808,575 = 10,341
Eftersom att alla altcoins handlas i bitcoin så måste man köpa bitcoin för att investera i altcoins. Alltså ökar marketcap på bitcoin.Eller det går ju att köpa altcoins med ETH och andra valutor också men inte lika många som är intresserade av dem.
Högre marketcap ger ett högre värde. jämför 1/2 och 2/2, är talet som man delar större blir svaret större. Alltså så ökar intresset för altcoins eller bitcoin så ökar värdet på dem då mer pengar är investerade i dem. Precis som med valiga pengar. Banker trycker upp mer pengar = större circulating supply = lägre värde och vice versa. Skillnaden med bitcoin är att de har en limit på 21'000'000 i supply sedan är det omöjligt att skapa fler. Så kallat Max supply. Vilket ingen av dagens vanliga valutor har.

its all about supply and demand.

Så när folk blir rädda och säljer minskar marketcappen och värdet sjunker. När folk är smarta och hodl så ökar värdet (förutsatt att fler investerar).
Senast redigerad av youngjibber 2018-01-17 kl. 18:40.
2018-01-17, 18:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngjibber
Det handlar om intresset för marknaden. värdet= marketcap/Circulating Supply
Just nu : 173 830 920 935 / 16,808,575 = 10,341
Det är en cirkeldefinition.

Vad du säger är alltså att något är värt vad det är värt.
Citat:
its all about supply and demand.
Givetvis.
2018-01-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det är en cirkeldefinition.

Vad du säger är alltså att något är värt vad det är värt.

Givetvis.
precis. Pengarna du har på ditt konto har värde för att vi har bestämt att de ska ha ett värde. Om banken inte trycker upp pengar ökar värdet på kronan (förutsatt att intresset finns). Trycker de upp mer sjunker värdet (om inte efterfrågan är lika stor ).
Stora skillnaden på "vanliga" valutor och crypto är mängden pengar involverade och antalet användare = intresset. Så banken styr supply och vi står för demand.
Så vill du att banken ska styra supply eller vill du ha ett bestämt antal som inte går att ändra på?
Senast redigerad av youngjibber 2018-01-17 kl. 18:47.
2018-01-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Har dock lite svårt att förstå att diamanter kan ha så högt värde när det går att tillverka i labb.

Det är som att man skulle kunna tillverka guld som bara skiljer sig lite grann, typ en extra neutron i kärnan.

It is very hard even for an experienced jeweler to tell a synthetic diamond from a natural one. Usually, one needs special equipment to establish with certainty whether a stone is lab-grown.

It is highly unlikely for someone to be able to tell that a synthetic diamond is artificial just by looking at it with the naked eye, or even with a loupe.

http://www.jewelrynotes.com/what-is-the-difference-between-natural-and-synthetic-diamonds/
Det finns bara en stabil isotop av guld.
Senast redigerad av Psychophant 2018-01-17 kl. 18:49.
2018-01-17, 18:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Många här verkar dra ett likhetstecken mellan bitcoin och alla de andra tusen cryptovalutorna som finns.
Naturligtvis kommer dem alla inte överleva om fem år. Precis som IT-bubblan. Alla företag gick ju faktiskt inte under. Sen om det blir bitcoin eller någon annan valuta som kommer stå som vinnare låter jag vara osagt.
Bitcoin öppnade bara dörren. Det finns redan idag valutor som är bättre, snabbare och billigare att producera. Ja, producera!
Ni som verkar veta något kan väl förklara för en dumfan som mig hur något som kostar pengar att producera inte är värt något?

Blockchain tekniken behöver vi inte ens prata om. Den är här för att stanna.
Eller? https://www.cnbc.com/2018/01/09/jamie-dimon-says-he-regrets-calling-bitcoin-a-fraud.html

Lägger till att de exchanges som tidigare funnits i Kina så har de flesta (alla?) numera flyttat till Hongkong.
https://hackernoon.com/bitcoin-is-outdated-tech-these-3-alternatives-should-be-on-your-radar-57cf806d34df
2018-01-17, 18:59
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag har stor erfarenhet av kryptovalutor och kan säga att om Bitcoin kommer under den psykologiska gränsen på 10.000 dolalr så kommer den dyka ner till 3000 dollar redan denna månad, stop-loss kommer aktiveras automatiskt hos många, dessutom spelar många på börsen på ytterligare sänkningar.

Lägg därtill att Sydkorea hotar stänga kryptobörser och att Kina gör kanske samma sak, deras centralbanker är oroliga för kryptovalutor.

Men kanske det viktigaste orsaken till raset är att Bitcoin är en föråldrad teknologi, opraktisk, kan inte användas till transaktioner, det skulle vara värdebevarande likt en guldtacka, men nu har den visat sig vara osäker,

Men lugn... det finns andra mycket bättre kryptovalutor som kommer ta Bitcoins plats,
tex. Etherium, Litecoin, Ripple, Neo, Wave, etc.

Vi hade en liknande spekulationsbubbla vad gäller IT företag på 1990-talet, då räckte det att bolaget hette .com på slutet för att folk och fondbolag skulle köpa deras aktier som galningar.

Men efter kraschen fick vi fram Google..., Facebook, You Tube, så bolag/kryptovalutor med med substans kommer överleva, det gäller bara att hitta de bland 1400... olika valutor

Tillåt mig att citera mig själv, 10.000 dollar är en psykologisk gräns, ej baserad på teknisk analys,
samtidigt vet vi att över 90% av Bitcoins ägs av 4% , då kan vi kalla det en centraliserad valuta framöver, dessa miljardärer kommer troligen motverka ett större ras, men har de köpt sina Bitcoins för ett par dollar styck så har har ingen cash att pumpa in för att få priset att gå upp,
Bitcoin är en rollercoster, troligen kommer det bli en uppgång till när den fallit till 3000 dolalr eller lägre, det är många som tror nästan religiöst på att Bitcoin kommer kosta 100.000 dollar eller en miljon dollar, det är ett starkt varumärke men föråldrad och opraktisk
2018-01-17, 19:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Snackar du om? Gör en överföring till en amerikansk bank från din svenska bank, samtidigt som jag gör en överföring via BTC eller LTC, så ska vi se vilken som går snabbast och är billigast.
Vilket beror på att Mastercard, Visa och banker kan ta mycket mer betalt för tjänsten. Det pga ett tusenfalt större förtroendekapital.
2018-01-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ

Du sitter alltså här och håller med om att ingen ska baissa cryptovalutor, samtidigt som du inte har en susning om vad certifikat är? Tillåt mig att fnittra lite åt dig.

Det är ingen rea på Bitcoin utan det är marknaden som styr priset. Just nu så verkar 10 000 vara en bärande vägg innan en kort rekyl upp kommer innan en nedgång igen. Mitt råd är att avstå från all handel av cryptovalutor så länge tills marknaden är stabil.
2018-01-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Tillåt mig att citera mig själv, 10.000 dollar är en psykologisk gräns, ej baserad på teknisk analys,
samtidigt vet vi att över 90% av Bitcoins ägs av 4% , då kan vi kalla det en centraliserad valuta framöver, dessa miljardärer kommer troligen motverka ett större ras, men har de köpt sina Bitcoins för ett par dollar styck så har har ingen cash att pumpa in för att få priset att gå upp,
Bitcoin är en rollercoster, troligen kommer det bli en uppgång till när den fallit till 3000 dolalr eller lägre, det är många som tror nästan religiöst på att Bitcoin kommer kosta 100.000 dollar eller en miljon dollar, det är ett starkt varumärke men föråldrad och opraktisk

Källa på den? "samtidigt vet vi att över 90% av Bitcoins ägs av 4%"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in