2018-01-17, 19:48
Medlem
Det hon gör är samma som Tino Sanandaji som skrev boken Massutmaningen om invandring och dess konsekvenser. Hans bok har fått ganska stor uppmärksamhet inte bara här hemma utan även utomlands.

Tidskriften Politico gav honom 25:e platsen på listan över de personer ”som formar, skakar om och livar upp Europa", en lista över Europas viktigaste röster.
Han håller nu på med ett nytt bokprojekt, crowdfunded, som garanterat blir ännu en allvarlig kritik mot våra politiker.

Varje sådan här person med kunskap och kompetens som blottlägger viktiga fakta i samhället är otroligt viktigt, vad som händer om vi inte har det syns ju idag.

Heberlein är en begåvad och påläst person med framförallt stor portion av sunt förnuft, dessutom ett stort driv. Hon är en väldigt duktig debattör och kan argumentera för sig. Hon har ju den fördelen, framför sin motståndare, att hon bara behöver säga sanningen.

Vilket genomslag hon kommer få i media eller kanske bättre, i folks medvetande, lär vi ju få se men man kan nog tänka sig liknande som Tino fick och det är definitivt ett värdefullt,viktigt och uppskattat inslag desto mer när dessa kritiker också blir fler som gör det. Värdet kommer vida överstiga insatsen.

Angående pengarna till boken så löser det sig säkert, hon är så pass känd och folk så förbannade att det blir nog inget problem.

Angående partitillhörigheten; jag har hellre en moderat som Heberlein än en Löfven som sd. Det avgörande är om de arbetar för Sveriges medborgares bästa eller ej. Men att lägga en röst på M är lika bortkastat som på S så hennes mål är nog inte att dra röster till M utan att försöka tvinga till förändring inom M, hoppas jag i vart fall
Citera
2018-01-17, 19:51
Medlem
Bongomans avatar
Det kommer snart nya lagar som förbjuder sådan forskning. Innan de är på plats kör man med de gamla vanliga sakerna; utfrysning, förtal, rasiststämpel.

När sanningen drar ner brallorna på makten ser makten till att sanningen inte kan komma ut. En statlig tidning, en TV-kanal och en radiokanal. Tidningen kan döpas till Sanningen för att få extra genomslagskraft. Internet måste för övrigt strypas ner ordentligt så medborgarna inte får tillgång till otillåtna åsikter. Där kan vi starta ett projekt, Gyllene Väggen.
Citera
2018-01-17, 20:02
Medlem
Snopphanens avatar
Ett ganska säkert kort att granska gruppvåldtäkter, invandrare är klart överrepresenterade och särskilt från nordafrika. Jag tror inte nån förnekar det. Sen vilka slutsatser man drar (socioekonomiska, kulturkrock + hårdporr + invandrare anmäls oftare än svennar - o.s.v blabla) beror på. Jag tror hon får svårt att leda i bevis att det är accepterat att gruppvåldta i vissa länder/kulturer. Om man inte tänker sig "subkulturer" typ raggare, kriminella miljöer o.s.v.

Men om det stämmer att invandrare och vänstermän är överrepresenterade kan det kanske handla om att normen förut var att kvinnan skulle hålla på sig, ju längre bort från den normen en kvinna glider iväg desto mer metoo, våldtäkter osv. Rätt intressanta resonemang av Heberleins man:

https://ledarsidorna.se/2018/01/oonskad-uppvaktning-en-gammal-historia/
Citera
2018-01-17, 20:37
Medlem
BushwickBills avatar
Jag har läst Heberleins senaste bok och det var som att läsa en sammanfattning över Flashback mellan 2015-2017 ungefär. Jag ser inte hur hon vänt kappan efter vinden? Har jag missat något i hennes förflutna?
Citera
2018-01-17, 20:38
Medlem
Åå hon kommer skriva om det som alla med iq över 80 och inte lever som en struts redan vet? Och det ska vi betala för?
Citera
2018-01-17, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag har läst Heberleins senaste bok och det var som att läsa en sammanfattning över Flashback mellan 2015-2017 ungefär. Jag ser inte hur hon vänt kappan efter vinden? Har jag missat något i hennes förflutna?

Hon har stått på samma sida som Jackie Antjelen. Mer PK än så blir man inte.
Hon har också i radio försvarat vänsterextremt våld.
Citera
2018-01-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Det kommer väl att få den effekten att Ann "fiskar i grumliga vatten, har bruna avsikter, uppträder som att hon är rasistisk med fascistiska grundtoner".
Heja Ann, sanningen segrar alltid!

Jajjemen! Självklart fiskar Ann "i grumliga vatten"! Precis som du och jag gör, precis som våra grannar, arbetskamrater och släktingar gör! Liksom Ann Heberleins grannar, studenter och kusiner gör! Vi fiskar alla i "grumligt, dyigt, skitlortigt vatten" och vi är numera stolta över det!

2018 blir året då vi återtar våra gamla fiskevatten - grumligare och brunare än någonsin tidigare! Och precis som de homosexuella återerövrade sitt epitet "bög" för några decennier sedan, så ska vi allihopa återta skällsordet "Rasist!" - 2017 var det "Metoo!", 2018 blir det "Rasist - javisst!".

Alla jordens människor - danskar, kurder, muslimer, levitianer, fransmän, somalier, araber, judar, kineser, västgötar och jehovas vittnen - förenen eder! Var stolt över dig själv och de dina! Våga vara globalist OCH rasist! Vi är alla lika mycket värda! Vi är alla.globalistrasister! Nåt så inåt h-e dessutom.
Citera
2018-01-17, 21:23
Medlem
thegoodshepherds avatar
ÄNTLIGEN!!!!

Men vänta... har inte någon annan redan gjort detta? Och varför är det så jävla viktigt? Som att bevisa att gräset är grönt, vi alla (nästan) vet redan att gräset är grönt och om du inte redan tror det kommer du inte tro det sen heller.

Att debattera invandring och brottslighet med vänstern är som att diskutera jude konspiration med David Duke.... du kommer helt enkelt ingen vart
Citera
2018-01-17, 21:24
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det kommer snart nya lagar som förbjuder sådan forskning. Innan de är på plats kör man med de gamla vanliga sakerna; utfrysning, förtal, rasiststämpel.

När sanningen drar ner brallorna på makten ser makten till att sanningen inte kan komma ut. En statlig tidning, en TV-kanal och en radiokanal. Tidningen kan döpas till Sanningen för att få extra genomslagskraft. Internet måste för övrigt strypas ner ordentligt så medborgarna inte får tillgång till otillåtna åsikter. Där kan vi starta ett projekt, Gyllene Väggen.

Det kommer inte komma några sådana lagar, skärp dig.
Hur stor genomslagskraft hennes undersökning kommer få beror på hur den mottas i media. Men då hennes rykte är så pass bra, så kommer förmodligen ett par tidningar t ex GP och SvD ta upp det.
När det gäller undersökningen i sig så kommer motståndarna försöka sänka den med att den inte är vetenskapligt utformad.
Citera
2018-01-17, 21:24
Medlem
Vedklyvens avatar
Det gäller att sanningen matas fram från så många håll som möjligt. Förhoppningsvis kommer sanningen gå upp för en majoritet av Svenska folket så att etablissemanget inom politik, kultur o media får klart för sig att de måstte sluta sopa sanningen under mattan.

Heja Heberlein!
Citera
2018-01-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hon sätter sig själv väldigt mycket i centrum. Jag ser det som lite kränkande mot det oavlönade grovarbetet som gjorts av Affe, Jonasson och Provokatör.
Exakt min åsikt.

Dessutom, från Ann Heberleins profil på Wikipedia:
Citat:
År 2017 utgav Heberlein debattboken Den banala godheten, som bland annat handlar om Sveriges asylpolitik, integration, mångkulturalism och svenska värderingar. I boken hävdar hon ”att den svenska migrationspolitiken alltför länge styrts av en banal godhet, en naiv välvilja om man så vill – en önskan om att vara god och göra gott, där politikerna inte reflekterat över eller velat se konsekvenserna av sina handlingar och beslut”.
Att hon försöker skönmåla exempelvis Reinfeldts avsikter är direkt misskrediterande för egen trovärdighets skull. Hon framställer visserligen samtidigt "politikerna" som fårskallar, men joinar gänget. På fler sätt än ett. https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann_Heberlein
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då kan vi jämföra hennes statistik med P Jonassons statistik, som täcker samma tidsperiod:
Det är väl på P Jonassons arbete hon baserar sitt eget. Finns ju ingen anledning att dra hem alla dessa domar på nytt. Däremot har väl Jonasson uppgett att han inte fick tillgång till samtliga, så det jobb som främst återstår att göra är checka av vad som saknas och få fram dessa.
Citera
2018-01-17, 21:30
Medlem
crawlys avatar
Bra initiativ av AH. Då kan vi äntligen slippa spekulation om hur det ligger till och få lite fakta.
Den som fruktar sanningen har alltid oärliga intentioner, så låt tystnaden tala. Vi lyssnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in