Citat:
Ursprungligen postat av
rex144
Jag har stor erfarenhet av kryptovalutor och kan säga att om Bitcoin kommer under den psykologiska gränsen på 10.000 dolalr så kommer den dyka ner till 3000 dollar redan denna månad, stop-loss kommer aktiveras automatiskt hos många, dessutom spelar många på börsen på ytterligare sänkningar.
Lägg därtill att Sydkorea hotar stänga kryptobörser och att Kina gör kanske samma sak, deras centralbanker är oroliga för kryptovalutor.
Men kanske det viktigaste orsaken till raset är att Bitcoin är en föråldrad teknologi, opraktisk, kan inte användas till transaktioner, det skulle vara värdebevarande likt en guldtacka, men nu har den visat sig vara osäker,
Men lugn...

det finns andra mycket bättre kryptovalutor som kommer ta Bitcoins plats,
tex. Etherium, Litecoin, Ripple, Neo, Wave, etc.
Vi hade en liknande spekulationsbubbla vad gäller IT företag på 1990-talet, då räckte det att bolaget hette
.com på slutet för att folk och fondbolag skulle köpa deras aktier som galningar.
Men efter kraschen fick vi fram Google..., Facebook, You Tube, så bolag/kryptovalutor med med substans kommer överleva, det gäller bara att hitta de bland 1400... olika valutor

Tillåt mig att citera mig själv, 10.000 dollar är en psykologisk gräns, ej baserad på teknisk analys,
samtidigt vet vi att över 90% av Bitcoins ägs av 4% , då kan vi kalla det en centraliserad valuta

framöver, dessa miljardärer kommer troligen motverka ett större ras, men har de köpt sina Bitcoins för ett par dollar styck så har har ingen cash att pumpa in för att få priset att gå upp,
Bitcoin är en rollercoster, troligen kommer det bli en uppgång till när den fallit till 3000 dolalr eller lägre, det är många som tror nästan religiöst på att Bitcoin kommer kosta 100.000 dollar eller en miljon dollar, det är ett starkt varumärke men föråldrad och opraktisk