Citat:
Ursprungligen postat av
Grem84
Ja det är mycket som hopas kring tidpunkten. Men det finns nog lite säsongstendens att ta hänsyn till också. Perioden efter nyår är tuff för somliga. Det lär också alltid finnas "jubileum" eller årsdagar att föra fram.
Det har sagts tidigare att vi inte haft mycket på mamman, men det slår mig att vi inte har så fasligt mycket på pappan heller, utöver kollegers uppskattning. Jag tänker på motgångstålighet och social och emotionell intelligens, odyl., hur det nu graderas eller uttrycks. Jag minns människor som jag har stött på som omgivningen uppskattat av för mig lite okända anledningar. Men som varit (elelr förefallit vara) "sociopater" eller emotionellt vingklippta individer, med förvisso ofta hög prestationsförmåga på ganska smala områden. Jag skulle kunna tro att en sådan person skulle kunna visa sig ha väldigt svårt att acceptera vissa typer av avvisanden eller motgångar – jag tänker då exv. på hustruns vilja till skilsmässa under lite uppslitande former. Nu har det väl konstaterats att ingen juridisk process inletts mellan makarna här, men det kan ju vara ngt som skulle "läggas fram" för familjen under julen, tänkte hustrun.
Det skulle väl teoretiskt sett kunna räcka. Det rimmar lite illa med bilden som förmedlas rörande maken, men vad vet man som sagt.