2018-01-17, 17:11
Medlem
frdks avatar
Tittar man historiskt tillbaka så borde väll kurvan plana ut nånstans runt 4-6, var där shockrusningen började om det bara handlar om att återställa november yran. Är det förtroendekris i sån mån att folk börjar stanna upp och fundera vad allt detta handlar om, så är det nog 0 enda egentliga lägre gräns.
Finns ju som sagt inte några fundament att prata om, tillgångar, revenue så går inte säga vad man äger egentligen.
2018-01-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Mycket fint gjort det där med medicinen, men varför ska en bitcoin kosta 10k $?
För att alla altcoins handlas i bitcoin. Folk vet vad bitcoin är och det är lättaste sättet för oss att komma vidare i utvecklingen. Tycker dock också att man skulle kunna ha en bättre valuta som bas men det finns inte tillgängligt på samma sätt och har inte samma kraft i namnet. Man måste börja någonstans.
2018-01-17, 17:12
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Jao jag känner att jag kanske har gått over the top. Men nu har robeeto lovat mig stöd i form av extra privata PM så ska sluta skriva här.

Ni får gärna komma tillbaka med kunskaper och insikter efter era privata argument, vi potentiella investerare i tråden skulle uppskatta det helt klart.
2018-01-17, 17:23
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Tittar man historiskt tillbaka så borde väll kurvan plana ut nånstans runt 4-6, var där shockrusningen började om det bara handlar om att återställa november yran.
Går rätt bra i linje med min ursprungliga gissning på 250b marketcap. Då har vi en bra bit kvar att falla.
2018-01-17, 17:52
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Bra att du fortfarande ligger på plus då, men det lär ju fortfarande svida lite? Jag är inte med i bitcoin härvan, jag blankade vid 19 000 och har gått ur. men intressant att höra av andra. Kan tänka mig att det är många som mår skit just nu. ^^
Och du mår bra av det för att?
2018-01-17, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Går rätt bra i linje med min ursprungliga gissning på 250b marketcap. Då har vi en bra bit kvar att falla.

2024 kommer det totala raset, dvs totala bottennivåer. Allt däremellan är anpassningar och marknadsjusteringar beroende på omvärldspsykologiska faktorer. Bitcoinen kommer bli utsatt för diverse prövningar som kryptovaluta och samtidigt vara den mest stabila jämfört med övriga valutor.
Senast redigerad av Din farsas tand 2018-01-17 kl. 17:57. Anledning: ..
2018-01-17, 17:56
Medlem
sappys avatar
Sitter man här och hodl'ar. Kommer ju absolut inte sälja nu... Frågan är man man kanske ska växla till sig nån krypto som dykt ännu mer, borde ju vara lönsamt? Nån som har något tips?
2018-01-17, 18:02
Medlem
För tre månader sedan kostade en BC 5500 Dollar

För sex månader sedan kostade en BC 2500 Dollar

Prisökningen innan dess behöver jag inte påminna om...

Idag i skrivande stund kostar den 10280 Dollar

Visst för all del... den hade en topp runt 19000 Dollar. Ser man det med de ögonen så har den ju i det närmaste halverats. Men tittar man på det med sunda ögon så tjurrusar den.

Vad som händer i framtiden vågar jag mig inte ens gissa på. Som att spela tärning där udda siffror är nedgång och jämna är uppgång. Det kan gå hur som helst.
2018-01-17, 18:04
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngjibber
För att alla altcoins handlas i bitcoin. Folk vet vad bitcoin är och det är lättaste sättet för oss att komma vidare i utvecklingen. Tycker dock också att man skulle kunna ha en bättre valuta som bas men det finns inte tillgängligt på samma sätt och har inte samma kraft i namnet. Man måste börja någonstans.
Hur använder jag detta svar för att få fram 10k USD?
2018-01-17, 18:13
Medlem
Jag köpte ethereum certifikat idag 30 min innan stängning, känns mer värt med certifikat tycker jag när det kommer till ethereum för att slippa skatten då jag köpte via isk konto, och kommer fylla på mer på fredag om det sjunker vidare.

Har läst typ hela tråden nu, och jävlar vad vissa personer ha skämt ut sig själva med sina vendettor. Förstår inte hur vissa orkar svara om och om igen på dom som är här inne och hatar på btc och andra coins.

Det kommer alltid finns massvis med personer som inte kan förstå potentialen i nya tekniker. Tycker vi borde låta dom grina ur sig ifred, så blir det mindre spam och skit i tråden för oss andra.

Tiden får avgöra vem som har rätt.
2018-01-17, 18:13
Medlem
bokskog54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vad steemit (och faktiskt även guld) lär oss är att värdet vid fundamental efterfrågan inte nödvändigtvis är extremt högt.

Har dock lite svårt att förstå att diamanter kan ha så högt värde när det går att tillverka i labb.

Det är som att man skulle kunna tillverka guld som bara skiljer sig lite grann, typ en extra neutron i kärnan.

It is very hard even for an experienced jeweler to tell a synthetic diamond from a natural one. Usually, one needs special equipment to establish with certainty whether a stone is lab-grown.

It is highly unlikely for someone to be able to tell that a synthetic diamond is artificial just by looking at it with the naked eye, or even with a loupe.

http://www.jewelrynotes.com/what-is-the-difference-between-natural-and-synthetic-diamonds/
2018-01-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HigherAim
Jag är en äkta long time holder.
Jag köpte Ethereum 2014, idag sålde jag av en liten del av mitt innehav för första gången.
10 % av mina tillgångar plockade jag ut i fiat.
Det har varit trissade priser på senaste tiden (det kan jag erkänna trots att jag fortfarande håller på Ethereum värt drygt 6 miljoner).
Långsiktigt tror jag dock det än finns mycket god potential, köp på er när det blir lugna gatan igen och alla med "gambling-mentalitet" drar sig ur marknaden, de är dessa spelare som rör till det för oss andra som håller långsiktigt.
Tror också det kommer att funka långsiktigt. Nya investerare som såg sin chans att hämta enkla slantar men dom flesta gick nog bet. Får väl se vad som händer under hösten för våren räknar jag nog som förlorad. Chockat förr btc så spekulationerna lär fortsätta. Många nya kunder spred den sig alla fall till så borde kunna komma tillbaka inom något år. Först ska det bara bottenplana och kan ju vara några tusen dollar bort fortfarande det? Den som lever får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in