2018-01-17, 15:49
Medlem
Kanske är så att den kommer gå ner till sitt "riktiga" värde och stanna där en bra tid framöver?
2018-01-17, 15:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Kan man inte hantera 40% droppen som kommer några gånger per år, så förtjänar man inte heller 1000% gainsen. Så är det.
2018-01-17, 15:53
Medlem
en teori är ju att kolappsen av ponzi/pyramidspeles poletterna bitconnect (bcc) och usi-tech begynnande kolapps (ingen coin men endå btc beronde) påverkar "värdet på btc". i sådanfall borde vi se ytteriligare tap på btc under någon vecka för att därefter se den gå mot nya höjder (kanske inte 20k som i dec, men 15-16 spannet med viss spikar upp och ner från sisådär mitten på feb och några månader frammot)
2018-01-17, 15:53
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Haha, den här korrigeringen är helt normal. Ingen fara och ingen som gråter.
Guys guys no panic in the livbåt this is totally normal.

Source: a guy on Flashback

Fråga; är det dags att bredda sin portfölj? Jag menar ta smslån från olika bolag?!
2018-01-17, 15:54
Medlem
Hexen666s avatar
Allright här har ni att titta på kids:

https://imgur.com/a/FWYio

Sitt lugnt i båten. Och till er alla som sålt just nu:
2018-01-17, 15:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Guys guys no pa ic in the livbåt this is totally normal.

Source: a guy on Flashback

För mig är det lugnt. Andra får gärna plocka ut sina pengar. Det bekommer mig inte.
2018-01-17, 15:55
Medlem
halvsvennes avatar
Det är ännu större REA på BITCONNECT (ha ha ha)
https://www.coindesk.com/bitconnect-shutters-crypto-exchange-site-regulator-warnings/

Hela krypto skiten påminner mig om Yves Klein´s lysande affärsidé (som dumskallar förstås också gladligen gick på)

"Zone de Sensibilité Picturale Immatérielle (Zones of Immaterial Pictorial Sensibility) 1959–62, he offered empty spaces in the city in exchange for gold. He wanted his buyers to experience The Void by selling them empty space. In his view this experience could only be paid for in the purest material: gold. In exchange, he gave a certificate of ownership to the buyer. As the second part of the piece, performed on the Seine with an Art critic in attendance, if the buyer agreed to set fire to the certificate"
2018-01-17, 15:55
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Inte som ett finansiellt medel. För att Ethereum ska kunna överleva som en "världsdator" för dappar måste den kunna skala med ökad efterfrågan, de kan den inte änsålänge.
Inget tyder på att scaling kommer vara ett problem för Ethereum.

Om det inte ska användas som valuta kommer det att handla om andra saker som gör något annat bättre lämpat. Ethereum kommer, per all sannolikhet, fixa scaling och privacy galant. Men om de fixar privacy till tillräckligt låga transaktionskostnader för att vara huvudvalet som valuta är nog en annan fråga, exempelvis.
2018-01-17, 15:56
Medlem
Mikessons avatar
Försöker förstå och följa vad som sker. Men märkt att Flashback inte riktigt är rätt ställe. Så många som tror dom kan saker märker jag. Men ingen fakta kommer fram
2018-01-17, 15:56
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
För mig är det lugnt. Andra får gärna plocka ut sina pengar. Det bekommer mig inte.

Luugnt.

Kam någon ge mig linan till stödlinjen?!
2018-01-17, 15:57
Medlem
Seriöst, sälj era viretuella låtsas valutor. Valuta å valuta, jag tror mina gems på mobilen har större värde än Bitcoin (med gemsen kan jag ju åtminstone spela för) och Bitcoin är definitivt inte en "store of value". 50% ner sedan ath. på mindre än en månad.

Krypto ger ingen avkastning dessutom, som en aktie gör. Det finns inget antikt värde i krypto som en tavla eller gammal bil. De kan du åtminstone visa upp för dina vänner. Ska du visa din kryptoplånbok på festen "titta nina krypto siffror häftigt va?" Noll värde. Sälj medans ni fortfarande har en vinst eller mindre förlust.
2018-01-17, 15:58
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Seriöst, sälj era viretuella låtsas valutor. Valuta å valuta, jag tror mina gems på mobilen har större värde än Bitcoin (med gemsen kan jag ju åtminstone spela för) och Bitcoin är definitivt inte en "store of value". 50% ner sedan ath. på mindre än en månad.

Krypto ger ingen avkastning dessutom, som en aktie gör. Det finns inget antikt värde i krypto som en tavla eller gammal bil. De kan du åtminstone visa upp för dina vänner. Ska du visa din kryptoplånbok på festen "titta nina krypto siffror häftigt va?" Noll värde. Sälj medans ni fortfarande har en vinst eller mindre förlust.

Märks att du verkligen har superkoll. Imponerande!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in