2018-01-17, 15:32
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Kanske BTCs storhetstid är över nu? Den har ju faktiskt gått på lifesupport i flera år...
Tror varken segwit eller LN kan rädda den längre, endast marginella förbättringar jämfört med konkurrenterna.

Marknaden överlag ändrar riktning från PoW till PoS/DPoS.
Kan 2018 äntligen bli Bitshares år?
KÄFTEN JUST BELIEVE. BIIITCOIN MAKE ME RIIICH
2018-01-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Skulle den här korrekturen vara att jämföra med när IT-bubblan sprack, så skulle alla världens börser också rasa. De har inte ens skrämsel-hicka. Det här är fullständigt skitsamma för ekonomin i stort verkar det som. Mao bra läge att gå in ...gissar jag.

De är inte jämförbara annat än att Bitcoin är en bubbla på samma sätt som IT-bubblan var det. Utvecklingen är likadan.

Skillnaden mellan Bitcoin och IT-bubblan var att IT-bubblan inte begränsade sig till 19-åringar som investerade veckopengen, utan där var även riktigt stora, tunga, börsnoterade bolag med och blåste upp bubblan och när den sprack störtdök även deras aktier och de drog då med sig hela börsen.

Gissar att Amazon inte investerat jättesummor i Bitcoins till exempel, så risken att det påverkar ekonomin i stort om Bitcoin kraschar känns minimal. Däremot kan det ju bli förödande för många privatpersoner vilket är trist.
2018-01-17, 15:35
Medlem
Underhållning av klass i denna tråd.
2018-01-17, 15:40
Medlem
Angående bubbla eller inte och jämnförelse med andra bubblor:
https://cdn-images-1.medium.com/max/1400/0*VgqPlwIIRqCPgb_7.

EDIT: Lägg till en "." på slutet av länken, funkar inte annars
2018-01-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Troligtvis Ethereum som kommer igång på allvar

Inte som ett finansiellt medel. För att Ethereum ska kunna överleva som en "världsdator" för dappar måste den kunna skala med ökad efterfrågan, de kan den inte änsålänge.

Men Ethereum/Bitshares i topp 2 hade vart en fin början
2018-01-17, 15:42
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Alla till livbåtarna! Kvinnor och barn först!

Jag har sålt mina BTC och Eth nu, gick iaf en tusenlapp plus.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Håller helt med, finns mängder av blåsmongon här. Får tolkas fritt.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Bahahhavahahaha under 10000 . Från 10200 till 9800 på några sekunder. Riiiktig valuta joovisst

Nu runkar jag

Ovanstående skrevs 15:19. 23 minuter senare är det nere på 9 460. När jag började skriva inlägget var det på 9 516. Det går snabbt nu.

Har många gånger ångrat att jag inte hoppade på tåget, men om jag hade gjort det så hade jag sålt av åtminstone en del av mitt innehav i det här läget. Det kan röra sig om en tillfällig dipp, men det kan också vara en total krasch.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
9700 we are going down trailer park grandma i mean HOUSTON WE are going dooooown

Haha, den här korrigeringen är helt normal. Ingen fara och ingen som gråter.
2018-01-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
De är inte jämförbara annat än att Bitcoin är en bubbla på samma sätt som IT-bubblan var det. Utvecklingen är likadan.

Skillnaden mellan Bitcoin och IT-bubblan var att IT-bubblan inte begränsade sig till 19-åringar som investerade veckopengen, utan där var även riktigt stora, tunga, börsnoterade bolag med och blåste upp bubblan och när den sprack störtdök även deras aktier och de drog då med sig hela börsen.

Gissar att Amazon inte investerat jättesummor i Bitcoins till exempel, så risken att det påverkar ekonomin i stort om Bitcoin kraschar känns minimal. Däremot kan det ju bli förödande för många privatpersoner vilket är trist.

Tror du gissar fel. Amazon satsar kanske inte på just bitcoin, men definitivt på blockchain. Skall bli intressant att veta exakt vad. Pengar från företag har knappt börjat strömma in ännu, och det är precis det som är grejen. Först när även företagen investerat för mycket, är det dags för en riktig smäll med påföljande lågkonjunktur. (Tror jag).
2018-01-17, 15:43
Bannlyst
Citat:
KÄFTEN JUST BELIEVE. BIIITCOIN MAKE ME RIIICH
Du kommer nog få mer skadegläjde eftersom att BTC kommer gå ner ännu mera :P

Alla HODLers då? Hela den där HODL grejen blev som oerfaren, outbildad sekt. Undrar hur de mår just nu?

I'm rich biiish!

Senast redigerad av Labworks 2018-01-17 kl. 15:47.
2018-01-17, 15:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Du kommer nog få mer skadegläjde eftersom att BTC kommer gå ner ännu mera :P

Alla HODLers då? Hela den där HODL grejen blev som en sekt. Undrar hur de mår just nu?

Jag mår alldeles utmärkt. Även om min portfolio står i några hundratusen kronor minus jämfört med för en vecka sen så känns det coollungt.

Detta är inte första gången och garanterat inte sista gången detta händer. För mig är det chill, chill.

Fråga om två veckor igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in