2018-01-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,

Detta trodde jag också fram till det kom fram att mamma och döttrar hittades i sina egna sängar. Om jag skulle ta livet av mig själv och mina barn så hade jag velat ligga bredvid dem. Inte ensam. Därför går inte denna teori ihop enligt mig.
Citera
2018-01-17, 14:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag kan inte spekulerar i ev sjukdomar men oavsett så har ju någon begått ett brott om det inte var en olycka(gasläcka eller liknande). Det spelar liksom ingen roll om hela familjen var i samförstånd för barnen var minderåriga och i beroendeställning till de vuxna.

Baserat på vad som står i kvällstidningar så gissar jag på någon psykisk störning hos nån eller majoriteten av familjen. Det finns ju föräldrar som "tror" att deras barn är sjuka och behandlar barnen som att de vore sjuka trots att de kanske inte är det.

Trötthet som jag tror jag läste att den äldre led av kan ju vara en depression av att inte kunna leva ett vanlig liv men förstår inte själv det utan föräldrarna behåller barnen hemma på eget bevåg trots att det kanske inte finns någon medicinsk utredning som hittar något fel. Sen gör de samma sak på de andra barnet och eftersom de inte verkar ha så mycket kontakter med andra så är väl det "normalt" för dem.

Måste erkänna att jag inte läst så mycket i tråden men vad jag läste i kvällstidningar så verkar det vara så att pappan var den enda som faktiskt var ute även om han hade gått ner i tid så det kan vara så att han var den som var mest fungerande men att påfrestningar blev för stora till slut.

Jag leker med tanken att mamman var hemma med barnen och att hon hade något fel som sen speglas på barnen som i sin tur påverkar pappan som försöker hålla god min men som tillslut inte orkar längre
Citera
2018-01-17, 14:38
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du menar den mörkhåriga leende kvinnan på ett litet foto så är det INTE hon.

Googlar man på Skatteverket Gbg plus Hennes namn på bilder får man upp en linkedin-profil med en mörkhårig tjej, när man trycker på den kommer man in på HB yrkesprofil utan bild, det är den du menar?
Citera
2018-01-17, 14:38
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilken polare? Jag är grundligt less på att läsa Geggamojas inlägg om vilket hemskt mord detta handlar om.

Så fort någon skriver nånting empatiskt eller försöker förstå vad som kan ha drivit denna familj över gränsen för vad som, åtminstone idag, är lagligt så kommer det en oneliner om att det minsann handlar om MORD!
Om det inte är MORD, vad faan är det då?????
Ringa misshandel? Det är två barn som blivit berövade på sina liv. Det är två eller tre mord det handlar om. Inga avskedskramar.
Tror att barnamordsstatistiken kommer rasa i höjden efter denna osannolika tråd.
Citera
2018-01-17, 14:39
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Googlar man på Skatteverket Gbg plus Hennes namn på bilder får man upp en linkedin-profil med en mörkhårig tjej, när man trycker på den kommer man in på HB yrkesprofil utan bild, det är den du menar?

Edit: såg nu att flera olika bilder ledde till samma profil så glöm det
Citera
2018-01-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Precis. Den bilden tillhör en tjej som heter Lynelle (om jag minns namnet rätt), men du hamnar i profilen som eg tillhör Hanna - utan bild.
Citera
2018-01-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Just det, så stod det i början och vore konstigt om det är helt helt fel (även om media kan förvränga)

Det blir ännu mer konstigt om det på vägen inte dementeras, vilket i alla fall jag inte sett att det gjorts?
Och personskador låter inte som något planerat, vilket inte heller tidpunkten för morden gör då många familjekonflikter kring juletider brukar kunna kulminera i grova våldsbrott. Om man lutar sig mot statistiken.
Och förvränga något från medias sida fanns det nog inte anledning att göra just där i början.

Men 1 ska alltså enligt det lilla vaga och som polisen nyss gått ut med ha dödat 3.
Det borde väl i sådana fall ha varit synligt från första början? Så hur uppstod då alla spekulationer?
Men jag drar mig till minnes fallet på Ekerö där en ung kille försökt döda en tjej, var inte även det fallet lite svårt att reda ut från början? Den killen hade försökt döda tjejen och sedan dödade han sig själv och som jag minns det hade allt sett lite klurigt ut(både han och hon var allvarligt skadade) och kanske är det samma här?

Och detta med att polis i Bjärred fått samtalsstöd tror jag inte alls de fått om de funnit en familj som sett ut att "sova lugnt".
Upptäckten poliserna gjorde beskrivs som "fasansfull" och då samtalsstöd för en "traumatisk upplevelse".
Det låter som värsta kriget utbrutit i den villan och att utredningen handlar om vem som skadade vem först och vem skadade just den och så vidare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E49e6/sa-ska-polisen-losa-gatan-med-dodsfallen-i-bjarred
Senast redigerad av manot 2018-01-17 kl. 14:48.
Citera
2018-01-17, 14:45
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahcg
tror ledtrådarna ligger precis:

metoo = tiden stämmer
att man inte är själv, skam, ska placeras där den hör hemma

skatt = deras arbeten
jurist kanske har anmälningsplikt, företag, anslag, ansökningar
forskare/föreläsare om miljöskatter, moms osv. Internationell nivå. Forskning/miljö, anslag i miljardklassen, storföretag.

metoo + skatt = ex. en bekant rådfrågar/avslöjar till familjen(deras yrken) om ett företag/person/förening som hämnd för att ha blivit utnyttjad, avvisad, förnärmad av någon

Under 2016 uppfattas ett indirekt hot, kanske därför de flyttar, sen håller koll på flickorna, tar bort bilder/info, nytt högt staket, cyklar ska vara inne

De kanske förmedlade för fort att de inte söker någon annan

Mmmm.... jag tror att du är nåt på spåren.... har du månne fått PM ?
Citera
2018-01-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Detta trodde jag också fram till det kom fram att mamma och döttrar hittades i sina egna sängar. Om jag skulle ta livet av mig själv och mina barn så hade jag velat ligga bredvid dem. Inte ensam. Därför går inte denna teori ihop enligt mig.
Jo, men han kollade kanske så de var borta. Och sen tog han det säkraste sättet, hängde sig. Vore katastrof om han vaknat efter en, vad han trodde skulle vara, överdos.
Citera
2018-01-17, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012

Anledningen till det kan ju såklart bara mor och far svara på.
Men det stämmer enl "säkra källor" ha ha ha
ja ja ja............skriv nått taskigt nu, jag är beredd.
Citera
2018-01-17, 14:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag har lite svårt att tro att hela familjen led av olika typer av allvarliga sjukdomar om man inte räknar med psykiska då grannar och andra borde ha gått ut och nämnt det. Även om de inte hade så mycket kontakt så bör de ha kommit fram nu men jag utesluter inte nån kan ha haft någon sjukdom men inte 3-4 stycken hade så pass allvarliga sjukdomar så att de avslutar sina liv. Det är inte omöjligt att man ärver någon sjukdom men mamman var ju så passa gammal och om hon haft sjukdomen och att barnen ärvt den från henne så borde de inte vara så allvarligt påverkade i så ung ålder. Men jag vet inget om sånt så jag bara gissar
Citera
2018-01-17, 14:52
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,
Jag tror detsamma. Välordnad bra familj som tyvärr ”lyckats” få en sådan opropertionerlig stor dos sjukdomar, först & främst ”båda” barnen dock har en person som arbetade i närheten av Hanna B berättat att cancern var flera år sedan MEN kan ju ha kommit åter...
Sett att H var med i en hjälpgrupp
som jobbade med ”självmord bland unga”. Stackars människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in