Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Det verkar råda en hel del oklarheter här i tråden, varför jag känner mig nödgad att berätta hur saker och ting faktiskt ligger till.

Ja, AfS kommer att ställa upp inför valet i år. Man har ännu inte officiellt lanserat partiet, vilket har fått vissa att helt felaktigt tro att man antingen tigs ihjäl av median eller fullständigt misslyckats med att marknadsföra sig. Detta stämmer givetvis inte. Oroa er inte, lanseringen kommer snart.

Ja, AfS kommer att förespråka återvandring.

Det ideologiska fundamentet kommer att utgöras av en nationell och konservativ grundsyn med en frihetlig ådra. Det blir inte bara vass kritik visavi massinvandringen, utan etablissemanget och den socialdemokratiska staten kommer också få stå i skottgluggen.

Man kommer köra på en mer välformulerad trumpiansk retorik och kavla ut sina budskap på sociala medier och i alternativmedia. Ett gäng smarta kampanjer och en fullskalig konfrontation med etablissemanget kommer leda till att gammelmedia blir tvungna att fokusera på dem.

Anledningen till varför man väljer att lansera partiet så tätt inpå valet är att man under de månaderna kommer kunna utöva ett konstant tryck och därigenom stjäla rampljuset från de andra. Tänk Trump under primärvalen.

Tro mig, ni kommer inte bli besvikna.

1. Varför läste jag inte nåt om judisk makt?
2. Eller nånting om Wallenbergarna och Bonniers?

Så länge som de politiska partierna bara vevar runt i symptomen och aldrig går till roten för det onda så betyder en lyckad kampanj i sociala medier ingenting för det svenska folkets överlevnad.
Citera
2018-01-15, 23:37
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
1. Varför läste jag inte nåt om judisk makt?
2. Eller nånting om Wallenbergarna och Bonniers?

Så länge som de politiska partierna bara vevar runt i symptomen och aldrig går till roten för det onda så betyder en lyckad kampanj i sociala medier ingenting för det svenska folkets överlevnad.

Precis. Antingen så saknar personerna bakom AfS den överblick och det helhetsgrepp som behövs för att slå sig fri, eller så är de oärliga och gör hellre karriär som politiker än utmanar (den verkliga) makten. Entusiasterna kommer att ursäkta partiets otillräckliga politik med att det handlar om taktik, istället för Åkessons hemliga plan kommer det att talas om Kasselstrands hemliga plan osv. Allting kommer att vevas igång igen, nya initiativ, parlamentariska eller utomparlamentariska som inte går till botten med saker och ting, ny mellanmjölk, nytt hopp, en procedur som förmodligen skulle kunna upprepa sig hur många gånger som helst medan de som styr över oss fortsätter ånga på in i framtiden med sina agendor.
Citera
2018-01-16, 00:08
Medlem
Citat:
Det verkar råda en hel del oklarheter här i tråden, varför jag känner mig nödgad att berätta hur saker och ting faktiskt ligger till.

Ja, AfS kommer att ställa upp inför valet i år. Man har ännu inte officiellt lanserat partiet, vilket har fått vissa att helt felaktigt tro att man antingen tigs ihjäl av median eller fullständigt misslyckats med att marknadsföra sig. Detta stämmer givetvis inte. Oroa er inte, lanseringen kommer snart.

Det ideologiska fundamentet kommer att utgöras av en nationell och konservativ grundsyn med en frihetlig ådra. Det blir inte bara vass kritik visavi massinvandringen, utan etablissemanget och den socialdemokratiska staten kommer också få stå i skottgluggen.

Man kommer köra på en mer välformulerad trumpiansk retorik och kavla ut sina budskap på sociala medier och i alternativmedia. Ett gäng smarta kampanjer och en fullskalig konfrontation med etablissemanget kommer leda till att gammelmedia blir tvungna att fokusera på dem.

Anledningen till varför man väljer att lansera partiet så tätt inpå valet är att man under de månaderna kommer kunna utöva ett konstant tryck och därigenom stjäla rampljuset från de andra. Tänk Trump under primärvalen.

AFS har mitt fulla stöd om det du skriver stämmer. Jag har passivt stött Kasselstrand sen år tillbaka och det är nog dags att stödja aktivt.
Citera
2018-01-16, 01:27
Medlem
Alfheims avatar
Citat:

Det låter som ett hopkok från SD, MED och möjligen en gnutta NMR. Alltså den nationella och konservativa grundsynen från SD, den frihetliga ådran från Medborgerlig Samling och en lightversion av återvandringen från Nordiska Motståndsrörelsen.

Vad gäller återvandringen så vill det till att AfS presenterar konkreta förslag som garanterat ger effekt. Både SD och MED förespråkar ju återvandring men talar i ganska vaga termer om hur en sådan skulle kunna uppmuntras. Båda partierna verkar undvika att fokusera på frågan av rädsla för att rasiststämplas och stöta bort mainstreamväljarna. Vi behöver inte ett sådant till.
Citera
2018-01-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Det låter som ett hopkok från SD, MED och möjligen en gnutta NMR. Alltså den nationella och konservativa grundsynen från SD, den frihetliga ådran från Medborgerlig Samling och en lightversion av återvandringen från Nordiska Motståndsrörelsen.

Vad gäller återvandringen så vill det till att AfS presenterar konkreta förslag som garanterat ger effekt. Både SD och MED förespråkar ju återvandring men talar i ganska vaga termer om hur en sådan skulle kunna uppmuntras. Båda partierna verkar undvika att fokusera på frågan av rädsla för att rasiststämplas och stöta bort mainstreamväljarna. Vi behöver inte ett sådant till.

Återvandringspolitik ska förstås ha sin utgångspunkt i dom diasporagrupper som funnits längst i Sverige - men vägrat assimilering. Alltså judar och zigenare.

Judarna har fått sitt förlovade hemland Israel - de flesta judar är förhållandevis väl anpassade förutom att de är rejält överrepresenterade i ekonomisk brottslighet. Vill Israel ha tillbaka sin diaspora i Sverige?

Skämt åt sido. Förutom repatriering måste judefrågan och Wallenberg/Bonniers beröras och en åtgärdsplan presenteras. Annars betraktar jag AfS som ett onödigt politiskt parti.
Citera
2018-01-17, 14:10
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Ang. judefrågan skulle jag vara nöjd med om de skulle kopiera Viktor Orbán, dvs kritisera någon globalistjid a la Soros. Att vara öppen emot mosaiska trosbekännare är nog ingen röstmagnet i dagens Sverige. Kanske om fyra år.

Men en repatriering av alla invasorer som har kommit hit de senaste 40 åren är ju ett måste. Om de inte har med denna punkt i partiprogrammet kan de ju packa ihop direkt.
Citera
2018-01-25, 12:37
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

Har hört liknade beskrivning.

En fågel viskade i örat häromdagen att lanseringen nu är mycket nära och att lanseringen kommer ske på ett minst sagt väldigt lämpligt tillfälle.

Ska bli intressant att följa detta 😎
Citera
2018-01-25, 13:04
Medlem
Jag själv samt hela sjuklövern fröjdar oss över att SD ser ut att få ökad konkurrens om väljarna.
Citera
2018-01-25, 13:13
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/uteslutna-sdu-politiker-startar-nytt-parti

Inte en dag för sent. Ska bli intressant att se vilken nationalistisk profil partiet väljer och hur hårt ut man kommer gå i debatterna.
Alla korthåriga, vattenkammade 20plus unga män ? Med repatriering på programmet har vi nog ett till 10-15%-parti efter valet..
Citera
2018-01-25, 14:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Men varför är de så tysta om det i kokta grodan? De talar bara om SD där. Mentalt är de fortfarande Sverigedemokrater.
Citera
2018-01-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men varför är de så tysta om det i kokta grodan? De talar bara om SD där. Mentalt är de fortfarande Sverigedemokrater.
Det är fortfarande gammel SDare som jag är. Det är inte emot SD som de är mot M och S men mot partiledningen. Om jag vore dom skulle jag försöka gå med och påverka SD istället för att starta ett nytt parti.
Citera
2018-01-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är fortfarande gammel SDare som jag är. Det är inte emot SD som de är mot M och S men mot partiledningen. Om jag vore dom skulle jag försöka gå med och påverka SD istället för att starta ett nytt parti.
Hur skulle det gå till? De har ju blivit uteslutna ur partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in