2018-01-17, 13:23
Bannlyst
Riktiga luffare i Malmö, knäpper varandra för 100g cannabis. Brudar som målar upp sig likt prinsessor på sociala medier men fattigdomen och luffigheten lyser igenom.

Så vad var motivet i det här fallet? En femma kola?
Citera
2018-01-17, 13:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Kollade bara snabbt upp Om*r Gomorra då han var 24år. Dock så fyller han 25 den 18 januari!
Hur räknar man då, står han som 24år, eller räknar dem han redan som 25år?

Edit: alltså om nån är häktad i denna situationen!!
Polisen har absolut registrerat honom med rätt ålder för de registrerar honom via personnumret och inte åldern. Men, media kan antingen ha fått en ungefär siffra, eller så har polisen "avrundat" uppåt eftersom det är så nära en födelsedag. Bara spekulationer från min sida, men det skulle kunna vara han i så fall.
Citera
2018-01-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Polisen har absolut registrerat honom med rätt ålder för de registrerar honom via personnumret och inte åldern. Men, media kan antingen ha fått en ungefär siffra, eller så har polisen "avrundat" uppåt eftersom det är så nära en födelsedag. Bara spekulationer från min sida, men det skulle kunna vara han i så fall.

Kanske blivit pressad av M*kky att göra detta då M*y tog pengarna och lurade han.
O andra sidan så var ju M*y och Om*rs familjer nära varandra. Så kanske långsökt att de skulle vara han.
Citera
2018-01-17, 14:00
Medlem
Citat:
Kanske blivit pressad av M*kky att göra detta då M*y tog pengarna och lurade han.
O andra sidan så var ju M*y och Om*rs familjer nära varandra. Så kanske långsökt att de skulle vara han.

Helt klart en möjlig teori. Tror inte familjebanden skulle hindra något sånt. Dom säljer ju varandra för en cigg och lite kaffepengar..
Citera
2018-01-17, 14:03
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Har du läst FUPen för mordförsöket på M*ysem? Han är ju tydlig med att han fattar att Om*r fått pengar av M*kky för att förmedla till M*ysem att M*kky var villig att betala 200k om M*ysem skulle ta tillbaka vittnesmål kring M*kky. Så, att M*ysem och Om*r skulle stå nära varandra ser jag nog som rätt tveksamt, i alla fall vid det tillfället. Att M*kky är beredd att betala 200k till M*ysem indikerar ju väldigt tydligt att M*kky är inblandad, för övrigt.
Citera
2018-01-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentninja
Hur gamla är Amir och hans bror Fahkry?
Hittade bilder på den sistnämnda på fejjan. Förlåt, men det set ju ut som att han inte ens fått hår på pungen än.

En annan fråga till dig minay, du verkar vara från Malmö. Är inte Malmö SKITLITET? Hur fan lever dessa killar? Jag menar, om man har ett pris på sitt huvud, varför är man ens vara kvar i landet? Oddsen är ju 0 för överlevnad.
Alla tror dem är odödliga och får storhetsvansinne.
"Vem vågar klippa mig, tömmer en kalle i han, har skyddsväst, tänker nte gömma mig" blablabla.

Malmö brukar jag jämföra som ett ikea varuhus. Endå ganska stort, men tyvärr inte så pass stort för att gömma sig.
Citera
2018-01-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Ali €l Hussein väl?
Mohammed elhussein heter han.. may berättar i fup att ett syskon till honom (mgm) har haft en konflikt med dodo (bo) ang. Narkotika
Citera
2018-01-17, 14:11
Medlem
Citat:
Lite osäker på vad du menar, menar du att jag stavat fel eller?
Nej, han menar att den misstänkta gärningsmannen heter så. Däremot har han skrivit fel. Han hetet mohammed al hussein
Citera
2018-01-17, 14:19
Medlem
Den anhållne 25-åringen misstänks för medhjälp till mordet på en 21-åring som skedde på Per Albin Hanssons väg under söndagskvällen. Mannen misstänks ha beställt offrets taxi till mordplatsen.

Enligt Sydsvenskans uppgifter har polisen lokaliserat taxibilen som körde offret och tagit reda på vilket nummer som användes för att beställa körningen.

Numret ledde till en 25-årig Malmöbo*som umgåtts med offret först på senare tid. 25-åringen är själv straffad sedan tidigare, bland annat för försök till utpressning, grovt bedrägeri och förberedelse till stöld.

Alltså, ärligt talat?
Förstår inte. Lär dem sig inte av sitt misstag? När A dog borde dem lämna malmö. Men nej dem såg det som en engångs grej, och engång är för mkt.

May blev ditlurad av sin vän och blev skjuten. Och dem trodde: nä, nu är detta slut. För hur stor sannolikhet är det att flera i familjen skjuts gång på gång (bortsett fr albanbröderna bajraman(?))

Och nu, hoppas tredje gången gilt blir tredje broshan DITLURAD OCH MÖRDAD?
Citera
2018-01-17, 14:28
Medlem
Borde där inte finnas ett häktningsbeslut redan idag om han icke försätta på fri fot ? Jag menar, han greps i söndags så det är fjärde dagen idag
Citera
2018-01-17, 14:30
Medlem
Citat:
Har du läst FUPen för mordförsöket på M*ysem? Han är ju tydlig med att han fattar att Om*r fått pengar av M*kky för att förmedla till M*ysem att M*kky var villig att betala 200k om M*ysem skulle ta tillbaka vittnesmål kring M*kky. Så, att M*ysem och Om*r skulle stå nära varandra ser jag nog som rätt tveksamt, i alla fall vid det tillfället. Att M*kky är beredd att betala 200k till M*ysem indikerar ju väldigt tydligt att M*kky är inblandad, för övrigt.

Ja men M*y ändrade inte historian och stack med minst 100 000. Om de var M*kkys pengar så svider det ju. Sen kanske Om*r sagt "fixat". Men så sitter m*y med 100 lax i Irak. Medan M*kky blivit lurad på dem pengarna.
Om jag inte missförstått allt.
Känns mer som det är H*ssein eller vad han hette.
Citera
2018-01-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Borde där inte finnas ett häktningsbeslut redan idag om han icke försätta på fri fot ? Jag menar, han greps i söndags så det är fjärde dagen idag

Greps han redan första natten?? 😯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in