Dagen innan julafton hände en liknande dipp, vad jag minns så gick priset på certifikatet Bitcoin XBTE ner från 600 till ungefär 420, några dagar sedan hade det återhämtat sig.
Det enda jag kan göra är att spekulera och vad jag tror händer just nu är att det är lite januariyra, många människor känner sig fattiga efter en dyr jul och nyårsfirande. De är i behov av sina pengar och är rädda för att förlora mer och därför säljer för att rädda sin investering. Att aktier dyker i januari är inte ovanligt historiskt sett.
Jag tror dock att innan januari är slut så kommer bitcoin att ha återhämtat sig.
Brukar gå ner runt 30% varje gång Kina förbjuder Bitcoin. Att många är fattiga i Januari kan nog också spela in. Har man kapital liggande så kan strax innan löning vara en bra tidsperiod att gå in i kryptovalutor med starka fundament. Dock ska kan man inte utesluta att det blir en betydligt djupare korrektion, man kan liksom aldrig veta med krypto. Lite av tjusningen imo.
Nu ska jag villigt erkänna att jag inte vet allt för mycket om IT-bubblan, men folk verkar tro att Bitcoin och andra kryptovalutor bara är vanliga datafiler och att inga företag står bakom dem.
Många av de företagen som står bakom många av de kryptovalutorna skapar just nu framtidens företag med Civic tillexempel som har en decentraliserad global Identifieringsvariant som används på flygplatser världen över.
Andra företag som Golem har utvecklat en teknik att rendera filmer som kommer förändra filmbranschen för alltid.
Allt bygger på blockchain-technologi som till och med den mest härdade Bitcoin-motståndaren kan nicka och hålla med om att det är framtiden.
Tänker inte hålla nån utbildning om det här, men även ur IT-Bubblan kom företag som Apple, Microsoft som förändrade framtiden och hur vi lever och interagerar idag.
Det märks att du inte har koll på IT-bubblan. Vi som var med då ser likheterna med kryptobubblan.
Apple och Microsoft grundades för övrigt på 70-talet...
Dagen innan julafton hände en liknande dipp, vad jag minns så gick priset på certifikatet Bitcoin XBTE ner från 600 till ungefär 420, några dagar sedan hade det återhämtat sig.
Det enda jag kan göra är att spekulera och vad jag tror händer just nu är att det är lite januariyra, många människor känner sig fattiga efter en dyr jul och nyårsfirande. De är i behov av sina pengar och är rädda för att förlora mer och därför säljer för att rädda sin investering. Att aktier dyker i januari är inte ovanligt historiskt sett.
Jag tror dock att innan januari är slut så kommer bitcoin att ha återhämtat sig.
Nej, bitcoins blockkedja är för ineffektiv. Andra kryptovalutor, som faktiskt fungerar utan överföringsavgifter på 200 jävla spänn, har redan bevisat detta (bl.a. genom att andra annan blockstorlek). Mycket tyder på att Bitcoin böjar dö ut till förmån för annan valuta, men kan ha fel. Ingen vet med säkerhet än
Nej, du vet inte vad du pratar om. Ett land kan inte "Vägra acceptera handel med Bitcoin". Det är decentraliserat.
Den svarta marknaden går aldrig att reglera. Men köp av allting annat går att reglera och kommer dessvärre sannolikt att regleras. Vilket land kommer att bryta handelsförbindelserna om handel med bitcoin förbjuds?
Jag skulle inte våga satsa en spänn i bitcoin som det ser ut idag. Man kan bli rik, men jag skulle inte köpa bitcoin.
Det är som med allt annat som gäller förutsägelser om framtiden: ingen vet, inte ens "experterna". Allt är bara spekulation, inget annat. Så tumregeln blir därför: om du bestämmer dig för att köpa, köp inte för mer pengar än du klarar av att förlora.
Jag skulle sätta en köporder någonstans mellan 7000-8000 $
Det enda vettiga någon har sagt i denna tråden hittills. Blir så jävla trött på självutnämnda experter, lyssna på folk som har hållt på med det här i åratals istället för några trendkänsliga personer (det var dessa som var hipsters för några år sedan).
Senast redigerad av joeykiller 2018-01-17 kl. 13:45.