2018-01-17, 10:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Att undvika avtryck i sociala medier är inte i sig asocialt, utan logiskt för oss som tycker att det privata är privat. Hemundervisning är inte heller ett socialt misslyckande, utan en stödinsats från samhället. - Vad häller släktkontakt så finns väl alla varianter av släktingar.

Som jag förstått var båda föräldrarna uppskattade och fungerande på sina arbetsplatser och inte bara i fullgörande av arbetsuppgifter utan också socialt gentemot kollegorna.
Nä, jag vet att avtryck på sociala medier inte automatiskt betyder att man är social, jag spånar och vägde ihop flera delar, där de små avtrycken var en del. Jag värderar inte, jag försöker mest förstå varför saker blev som de blev. Något var ju uppenbart riktigt trasigt.
Citera
2018-01-17, 10:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankagrodan
Har inte läst igenom alla sidor. Men någon som vet om familjen hittades i samma rum? Eller hade polisen dragit för gardinerna överallt i huset?

Som jag förstått det så låg de i sina sängar?

Jag tror att det är familjen själv som dragit för gardinerna.
Citera
2018-01-17, 10:39
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
För någon dag sedan gick det att få fram en svartvit bild om man sökte på mammans namn, med båda efternamnen, ihoskrivet till ett ord. Nu hittar jag inte den bilden. Det kanske var en bild på henne då, som nu tagits bort?
Aha, så kanske det var. Kan vara anhöriga som rensat då.
Citera
2018-01-17, 10:41
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Och som vanligt är det en "familjetragedi" när en galen man utplånat hela sin familj - fy fan jag mår SÅ ILLA.
Wiki beskriver ordet familjetragedi följande "Familjetragedi är ett eufemistiskt uttryck för grova våldsbrott inom en familj. Det kan vara föräldrar som mördar den andra/varandra eller barnen, "

Vad är det du vänder dig emot med det ordet? Försöker inte vara dryg utan undrar verkligen.
Citera
2018-01-17, 10:46
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Är det bara jag som är intresserad utav dotterns Instagram? Hon har ju laddat upp en del bilder samt att hon har följare, hade varit intressant att se bilderna, man kanske kunde få en inblick i hur hon hade det om dagarna..
Det skulle kunna vara så att eftersom hon var isolerad från omvärlden, hade hon inga vänner i Lomma/Bjärred, kanske bara utomlands? Då vet inte instavännerna att hon är död. Inte än i alla fall.
Citera
2018-01-17, 10:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Även där har jag en källa som säger följande, han har ansökt om tjänsten men det behöver inte betyda så mycket mer än att han blivit uppmanad, antingen skulle en tjänst lysas ut (öronmärkt för han) eller så skapar man helt enkelt en professorstjänst då det är på den nivån han har sitt nästa trappa i sin karriärsstege. Jag tror inte någon av endera makarna hade problem på jobbet, staten betalar inte högsta lönerna, utan utmärks mer för att ge bra arbetsförhållanden och oftast är det omtänksamma chefer.

Det kan vara så att beskedet att mammans cancer kommit tillbaka/spritt sig fick de inpå Julledigheten. Det kan ha varit den utlösande faktorn?
Citera
2018-01-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigrinnan14
Men nej! Du är ju den enda med tillförlitlig info!!
Jag har en bra källa, jag flera andra som har bekräftat. Men det ligger i samma matskål som rena rama spekulationer, och därutöver en djäkla massa ovett när man beskriver det som jag är helt övertygad om att har hänt då man vet vilken insyn ens källa har
Citera
2018-01-17, 10:50
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Wiki beskriver ordet familjetragedi följande "Familjetragedi är ett eufemistiskt uttryck för grova våldsbrott inom en familj. Det kan vara föräldrar som mördar den andra/varandra eller barnen, "

Vad är det du vänder dig emot med det ordet? Försöker inte vara dryg utan undrar verkligen.
Här är en nyskriven text om ordet familjetragedi i samband med morden i Bjärred
https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/brottet-mord-behover-inga-forskonande-omskrivningar/
Citera
2018-01-17, 10:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Dessutom, har inte både tidningar och Skola angett att barnen var rejält sjuka, varför ältar vi misstänksamhet mot att de skulle vara sjuka när detta redan finns svart på vitt?

Visst ena dottern, yngsta var det väl? Hade fått diagnos sent, men likväl när man redan har en lärare som har hemundervisning så är det inte svårt att fatta beslut om att båda barnen ska få hemundervisning.

Sedan en annan viktig sak som inte framkommit i tråden:
De var givetvis inte "hemmasittare" som flera sagt att de var, eller liknat deras situation med, de var allvarligt sjuka. Jag vill påstå att i nästan alla sådana fall handlar hemundervisning om att sakta ge uppgifter som inte blir för mycket, men man har från skolans sida redan accepterat att man pausar deras skolgång i realiteten. Hemlärarens uppgift är oftast i dessa lägen mer en social kontaktperson med uppdrag att motivera eller påskynda återgång till skolgång i helklass eller med assistent men i skolans miljö.

Naturligtvis var de inte hemmasittare. De var svårt sjuka som du säger. Jag vet att jag använt uttrycket men jag har inte menat att det benämnde dem. Dock hamnar mig veterligt alla elever som är hemma under en längre tid under samma statistik, svårt sjuka eller ej.
Citera
2018-01-17, 11:00
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag lämnar också.
Blir kanske lite sporadiskt kollande bara.
Vem vet, julpyntet kanske kommer på tapeten igen. he he
Det är faktiskt väldigt intressant att höra alla dessa spekulationer, och hur
olika människor tänker olika.
Du är också en av dem som verkar vettiga, ja, man får väl kolla lite sporadiskt
och se om det fortsätter på sättet du beskriver här uppe, hmmmm...
Citera
2018-01-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Här är en nyskriven text om ordet familjetragedi i samband med morden i Bjärred
https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/brottet-mord-behover-inga-forskonande-omskrivningar/
Men den är från 10 januari! En vecka gammal ju.
Citera
2018-01-17, 11:03
Medlem
Citat:
Jag har en bra källa, jag flera andra som har bekräftat. Men det ligger i samma matskål som rena rama spekulationer, och därutöver en djäkla massa ovett när man beskriver det som jag är helt övertygad om att har hänt då man vet vilken insyn ens källa har
Fruktansvärt tråkigt, alla vill ha reda på vad som hänt och efterfrågar svar men tror inte på något som kommer upp (förutom media)...för de skriver ju sanningen 🙈
Varför inte bara ta in det, skeptisk kan man va men behöver inte vara oförskämd.
Tycker du enbart har skrivit bra inlägg 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in