Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Som en liten kuriosa kan jag nevna at jag har varit om bord på ubåten Nautulius och jag har even dykt med Nautulius.
Kul! (Men jag tror inte att bokstavskombinationen blir impad.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Undrar när skräckfilmen om detta kommer.?
Mycket snart! Det här stoffet kan inte filmmogulerna hålla sig ifrån! Jag tycker att Mads Mikkelsen kan spela Madsen och Alicia Vikander Kim! Och så vill jag ha ett slut där han inte är skyldig... Jag kanske kan skriva manuset själv?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Men snälla nån. Du måste väl fatta att det PM gjort skiljer sig rätt jävla kraftigt ifrån någon form av 'standardmord'? Att någon knivas i fyllan eller dylikt är en sak. Nu snackar vi mord, sexualsadism/tortyr, styckning. Självklart ser rättssamhället (och varje friskt tänkande människa) på det med största allvar och förfäran. PM är en djupt störd, livsfarlig jävel. Han kommer naturligtvis att sitta inne under majoriteten av sitt återstående liv. Du kan gråta hur mycket du vill över den saken och förbanna omvärlden som inte förstår PM på det sätt du gör, som inte inser att allt är ett missförstånd, en olycklig händelse till stor del triggad av den dumma, naiva och slampiga KW själv...bla bla. Det hjälps inte. Du är en mördar-groupie, och er lott är att befinna er i minoritet och framkalla avsky från er omgivning. Gilla läget eller sök psykologhjälp.
Ärligt talat, så tror jag att en person som "knivas på fyllan" i mycket högre utsträckning kommer att ställa till med mer elände innan hans liv är slut. Faktiskt. Och inte heller uträtta något nyttigt för samhället däremellan...
Citat:
Ursprungligen postat av
Overmind
Jag tror han ströp ihjäl henne och går igång på det så kuken hans var redo. Sen våldtog han hennes lik. Sen skar han av henne huvudet och resten av kroppen....
Nej, någon våldtäkt hade icke ägt rum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
Vet inte hur det är i Danmark, men här får de ju lön i fängelset. Den kan de ju ta, även om det är lite så blir det ju en del på en sisådär 35-40 år.
Lönen är dock bara några kronor om dagen, som de får när de arbetar i fängelsefabriken, och den kan de sedan köpa godis och tidningar och sådant för i kiosken. Detta är den lilla kostnaden, den stora kostnaden är personaltätheten man måste ha i ett nordiskt fängelse där fångarna inte bara hålls inlåsta utan får röra sig fritt i gemensamhetsutrymmena under dagen. Samt att tanken är att de ska aktiveras, och att umgänge med kriminalvårdarna ska vara en del av behandlingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Fast jag tycker att det hör till ämnet, eftersom du tycker att offret i just detta fall är mindre värd en smärtfri död/en död utan sexuell tortyr än ett annat potentiellt offer. Men om du verkligen är intresserad av att diskutera ämnet vidare kan vi gärna ta det i PM. Jag är uppriktigt intresserad av hur ett resonemang som ämnar att rättfärdiga en sådan värdering kan se ut.
Ja, nu sitter du där vid din dator och killgissar igen. Har du själv varit involverad i BDSM? Har du vänner och bekanta som är det? Har du någon som helst reell inblick i hur BDSM funkar i det verkliga livet, utanför dina fördomar och förutfattade meningar? Jag har ett par kvinnliga vänner och bekanta som är aktiva inom BDSM-scenen här i min stad. Ingen av dem har tvingats till det, ingen av dem har, såvitt jag vet, historia av ha blivit sexuellt utnyttjade eller dylikt. En av dem är t.ex. en väldigt framgångsrik affärskvinna. De gör det heller inte tillsammans med en partner som "haft intresset först" utan de har själva upptäckt att de har dessa önskemål och de flesta av dem (mina vänner och bekanta som är aktiva) är singlar. Du har helt rätt i att porr reproducerar kvinnoförtryck och bara fokuserar på manlig tillfredsställelse (feministisk porr är undantaget). Jag kan tillägga att jag själv inte är aktiv inom BDSM men har väl ett par preferenser i sängkammaren som går åt det hållet, om än inte så "extremt" som man kan tänka sig att BDSM är. Och hör och häpna, det är saker jag som tonåring i flickrummet märkte att jag tyckte om genom att utforska fantasier. Det är INTE något som min partner bett mig om.
Nu vet jag inte vad du menar med "sexuella avarter"? Om du talar om sexuellt våld och förtryck håller både jag och statistiken med om att maktrelationen ser ut som du beskriver i majoriteten av fallen. Men BDSM är inte lika med sexuellt våld. Det baserar på samma principer som samtyckande vaniljsex fast med andra aktiviteter. Och i vissa fall utan "pressen" som många kvinnor i parrelationer kan känna att tillfredsställa sin partner på sätt som de själva inte är bekväma med, men det är en annan diskussion

Jag hinner inte nu, men vill bara säga att jag inte "killgissar" någonting. Jag är nämligen tjej!