2018-01-17, 07:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Likväl vore det inte en sjukdom att barmhärtighetsmörda för, det är helt uteslutet. Om det handlat om progressiv sjukdom med säker död med smärta till slutet, så vore det mer begripligt att kanske bemöta sitt barns önskemål om dödshjälp. Även om det i princip aldrig händer.

Anna-Karin85 menar att hon träffat barnen och borde då kunna ge mer info. Hon beskriver barnen som "svårt sjuka" om än med oklar diagnos.

Dock tycker jag man ska hålla det för öppet att de som påstår sig ha känt familjen kanske inte alls gjorde det så bra som de trodde.
Det är väl ingen som känner någon annan så bra som de tror. Inget konstigt med det.
Citera
2018-01-17, 07:58
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Med tanke på vad alla skriver här inne, så förstår jag mycket väl att man inte kan lita på någonting.
Folk här inne kastar ju verkligen ur sig precis vad som helst.
Du själv har ju laddat på med ett par fantastiska teorier... ha ha ha !!
Du behöver verkligen inte tro på vad just jag skriver, vilket du heller inte gör.
Kör på med din egen teori... det blir nog bra skall du se.
Du är välkommen hit till avdelning 9.....
Du passar in perfekt, bland alla andra fåglar, som lommar omkring här.

Jag är helt inne på din teori. Jag tror att det är så det har gått till.
Citera
2018-01-17, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack för information som du delgett oss i tråden. De ger iaf mig en ganska god förklaring till det ofattbara. Håller med att i detta fall är det en familjetragedi.

Blir nästan rädd när man läser vissa (många teorier) Hur lyckas man vända på vad som sagts eller skrivits till precis vad som helst. Läser man tråden med "nyktra" ögon så har en hel del framkommit men vissa är övertygade om att det måste vara värre än så. Precis som denna händelse inte är tragisk nog utan den skall göras ännu mer grotesk med snaskiga personligheter och detaljer.

Det blir lätt så när folk hela tiden har "säkra källor" som många gånger inte stämmer.
En annan sak är att (precis som du skriver) det MÅSTE vara en helsjuk historia annars tror
en del inte på den.
Det måste vara Incest, våld inom familjen, missbruk, mentalt sjuka människor, för annars följer man inte statistiken, och då tror man inte på det.
Nån gång ibland så råkar faktiskt en helt vanlig familj ut för tragiska saker.
Tro det eller ej, men det kan hända.
Citera
2018-01-17, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pr4nkst4r
fick ett PM m en bild, vet dock inte om den är bekräftad? Men fattar ej varför folk inte verkar vilja att den ska komma ut här i tråden?

Ut med den.
Hon har varit som en skugga.....
Citera
2018-01-17, 08:22
Medlem
MorT2s avatar
Bilden på mamman bör bekräftas innan den läggs ut här. Det är redan ett flertal personer som blivit uthängda som mördade/mördare pga spekulationer from hell.

Avvakta med bilden.
Citera
2018-01-17, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,

Kan du redovisa för vilka sjukdomar som är så pass allvarliga att man väljer denna utväg?

Jag har sagt det förr och säger det igen, jag finner det väldigt osannolikt att 75% av familjen skulle lida av sådana hemska sjukdomar att enda utvägen är att ta alla av daga.

Jag anser att sannolikheten att det är något annat som drivit detta är betydligt större, men jag kan självklart ha fel.
Citera
2018-01-17, 08:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad du tycker är inte intressant utan docentens ord är liksom grunden vad som gäller för hemundervisning. Det återstår att se helt enkelt och jag tror huvuden kommer rulla i detta fallet för det finns ingen logik i att låta ett barn hemundervisas i flera år utan att visa upp att man försökt med alla medel att dottern ska återvända till skolan. Det är kostsamt och inget som görs för att du råkar tycka det.

Nix, inte än vad jag sett. Mest felaktigheter och kan vara så eller jag tror det osv.
Det är varken docentens eller dina ord som är intressanta utan vad Skollagen säger. Det behövs ingen fastställd diagnos utan det förhåller sig de facto som den postare du citerar beskriver då det gäller barns behov kontra undervisning/anpassning.
Citera
2018-01-17, 08:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du. Har. Inte. Adekvat. Information.
Du sätter dig på lite väl höga hästar utan att ha minsta lilla info.
Nå, ingnorerar dig för mitt blodtrycks skull. Fixar inte såna som du.
Precis som jag skrev. Det är Skollagen som är rådande. Inte docenten, moosky eller ngn annan i detta fallet.
Citera
2018-01-17, 08:58
Medlem
Ursäkta om jag missat inlägget, men jag undrar om användaren "scheele" - som igår på kvällen vid 21-22 meddelade att hen fick mer detaljerad info i ett pm - postat något inlägg med ny info? Har fösökt kolla genom tråden men inte hittat något.
Citera
2018-01-17, 09:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
fp

2. Mamman intar samma beredning oralt, avlider av oklar anledning, dock hittar kriminaltekniker spår som tyder på att modern har dött av annan dödsorsak än barnen

Öh? Källa på det?
Citera
2018-01-17, 09:17
Medlem
Om vi antar att Scheele fått korrekt information, Dvs att båda föräldrarna har tagit ett gemensamt beslut att döda sina barn och sig själva. Då är det två(!) sinnessjuka människor som är mördare. Sannolikt? Två som är omtyckta och trevliga på jobbet. Två med bra ekonomi och jobb. Två som sägs prioritera sina barn framför framför jobbet. Något känns verkligen ologiskt och fel om de tar död på hela sin familj.
Vad var de egentligen rädda för? Oavsett hur sjuka mina barn vore så skulle jag söka över hela världen efter bot. Jag skulle kräva att de utreddes på sjukhus i månader eller mer och att de fick stanna kvar där. Sedan kontakta läkare efter läkare... Jag skulle lägga ned all tid i världen till det och inte grubbla så mycket i barnens skolgång. Alla som haft sjuka barnbarn vet hur mycket mor- och farföräldrar lider med sina barn och barnbarn och hur de engagerar sig. Flickornas morföräldrar bor väl bara en timmes bilfärd bort? De borde åkt skytteltrafik till sin dotter och hennes barn. Grannarna skulle sett dem och fler besökare som besökt dem eller bott hos dem långa tider. Man ringer inte bara till sina obotligt sjuka barnbarn man åker dit och hjälper till att avlasta sina barn. OH och HB verkar ju komma från bra uppväxt och har säkert normala föräldrar.
Om en familj med svårdefinierad sjukdom isolerar sig, kräver att barnen inte får komma till skolan, så är det inte normalt. Föräldrar brukar göra allt för att barnen, hur sjuka de än är, skall få leva normala liv och t.ex gå i skolan. Barn med t.ex narkolepsi går i skolan och får förståelse för att de ibland måste gå till ett vilorum där. Nej, de här barnen var inte dödligt sjuka. De var uppgivna och trötta. Det stora problemet i den här familjen har inte varit sjuka barn utan en kamp för att dölja något. Därför har de själva valt att isolerat sig från omvärlden. Fortfarande tycker jag det verkar omöjligt, unikt, att båda föräldrarna varit lika sinnessjuka.
Citera
2018-01-17, 09:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Om vi antar att Scheele fått korrekt information, Dvs att båda föräldrarna har tagit ett gemensamt beslut att döda sina barn och sig själva. Då är det två(!) sinnessjuka människor som är mördare. Sannolikt? Två som är omtyckta och trevliga på jobbet. Två med bra ekonomi och jobb. Två som sägs prioritera sina barn framför framför jobbet. Något känns verkligen ologiskt och fel om de tar död på hela sin familj.
Vad var de egentligen rädda för? Oavsett hur sjuka mina barn vore så skulle jag söka över hela världen efter bot. Jag skulle kräva att de utreddes på sjukhus i månader eller mer och att de fick stanna kvar där. Sedan kontakta läkare efter läkare... Jag skulle lägga ned all tid i världen till det och inte grubbla så mycket i barnens skolgång. Alla som haft sjuka barnbarn vet hur mycket mor- och farföräldrar lider med sina barn och barnbarn och hur de engagerar sig. Flickornas morföräldrar bor väl bara en timmes bilfärd bort? De borde åkt skytteltrafik till sin dotter och hennes barn. Grannarna skulle sett dem och fler besökare som besökt dem eller bott hos dem långa tider. Man ringer inte bara till sina obotligt sjuka barnbarn man åker dit och hjälper till att avlasta sina barn. OH och HB verkar ju komma från bra uppväxt och har säkert normala föräldrar.
Om en familj med svårdefinierad sjukdom isolerar sig, kräver att barnen inte får komma till skolan, så är det inte normalt. Föräldrar brukar göra allt för att barnen, hur sjuka de än är, skall få leva normala liv och t.ex gå i skolan. Barn med t.ex narkolepsi går i skolan och får förståelse för att de ibland måste gå till ett vilorum där. Nej, de här barnen var inte dödligt sjuka. De var uppgivna och trötta. Det stora problemet i den här familjen har inte varit sjuka barn utan en kamp för att dölja något. Därför har de själva valt att isolerat sig från omvärlden. Fortfarande tycker jag det verkar omöjligt, unikt, att båda föräldrarna varit lika sinnessjuka.

Vad vet du vad föräldrarna gjort eller inte gjort? Du kommer med påståenden utan belägg dessutom har du mage att skuldbelägga morföräldrarna, fy fan vad lågt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in