2018-01-16, 23:05
Medlem
halvsvennes avatar
Klart du skall passa på att fynda! En virtuell FIAT token kan ju knappast sjunka eller bli värdelös! Köp också aktier i svenska bygg och Vindkraftsföretag

Själv spar jag i gammaldags grejer som silver guld och palladium. De enda token jag spar är Conder och Hudson Bay..
2018-01-16, 23:14
Medlem
Linguass avatar
Jo, det är enkelt att stoppa BitCoin...

När det kommer till USA och Wall Street så kan dom ännu trycka näst intill oändligt av sin fiat valuta. För dessa nytryckta pengar kan dom köpa upp större mängden BitCoin. Resultatet blir givetvis att kursen rusar uppåt. När folk ser detta så investerar dom för att "tjäna" pengar.

När politikerna i USA och lirarna på Wall Street känner att det är dags säljer dom alla sina BitCoin. Detta leder till att extremt ras som i sin tur får folk att sälja så fort dom kan. Så enkelt var det att föra över folkets pengar till de rikas fickor och samtidigt skada BitCoins (samt alla andra Cryptovalutors) rykte för all framtid. Inbilla er inte att BitCoin är något 'safe haven' för det är det inte...
2018-01-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Ägande och byte kan de såklart inte stoppa, däremot stannar det där. Att äga BTC handlar bara om köpa, spekulera och sälja. Likt en docka på hyllan man ser efter lite då och då.
Den fungerar inte som vanlig valuta tills dess att den går att handla med i daglig verksamhet, men där faller allt på att skatt och registrerade kassasystem måste uppfyllas enligt lag i de flesta tongivande länderna, vilket krypto i sin grund inte uppfyller och kommer därför bli klassad som olaglig. En världsbank behöver lägga på ett eget operativt lager på dagens teknik som kopplas ihop med varje persons vanliga bankkonto, även tillströmningen av valuta behöver regleras så det följer landets styrelement.

som sagt tekniken är spännande, men just nu är allt fast i en spekulationsbubbla som kan dra iväg åt vilket håll som helst. Ren och skär gambling.

Det finns kryptovalutor som håller på att utveckla just det du pratar om.

Man kan inte göra krypto olagligt för då måste de även förbjuda det jag gör nu "JFjfdsn5469659gjdsnvsdjgsdJJJdkgdfmkb4968439" . De måste förbjuda dig att köpa den strängen med bokstäver och siffror jag precis skapade inom parentesen. Om de ska förbjuda den så måste de förbjuda alla möjliga sorters koder etc etc etc.

Det är som att förbjuda handel helt och hållet. Enda de kan göra är att tvinga företagare att betala skatt i FIAT men då system byggs som direkt över en marknad förvandlar krypto till FIAT så är beskattningen inget problem. Har affären/ehandeln etc även en ticker som uppdaterar priser så är det inget problem med volatiliteten heller. Byggs det även decentraliserade marknadsplatser så är problemet löst.

Men det de kan göra är att helt förbjuda företagare att konvertera krypto till FIAT men då måste de följa varenda FIAT-transaktion som sker och ett sådant system vill väl ingen ha? I ett sådant system kommer dock en stor svart marknad växa fram av byteshandel samt handel med krypto. (Då man aldrig behöver konvertera krypto till FIAT på en svart marknad). Men som sagt vi får se. Får individen för mycket frihet så brukar de med makt agera med att införa mer våld och tvång så du kan få rätt.

Förövrigt håller jag med dig om spekulationsbubblan. Har själv lyckats göra en del pengar på den faktiskt.
2018-01-16, 23:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du får jättegärna läsa på om det här på deras hemsida.

https://golem.network/
Tackar för tipset, verkar intressant.
2018-01-16, 23:33
Medlem
SituationReports avatar
Jag tycker det är bra att kryptovalutor återgår till så låga värderingar som möjligt, eftersom det är transaktionerna vi vill åt, inte värdet i sig.

Nu har vi ju redan tagit hem vinsterna i BTC mfl och kan använda dessa pengar att köpa Ethereum och andra kryptovalutor som har mer reellt värde.

Jag kommer vänta tills det vänder upp innan jag vågar investera rakt av i kryptovalutor, eller inte alls. Vi är klara med spekulationsbubblan för den här gången. Jag väntar på att alla ska överge intresset så att vi kommer tillbaka till ruta ett igen och återupprepar, fast mer stabilt denna gång.

Men även om vi vill hålla det reella värdet på kryptoposter lågt, för transaktionskostnadernas skull, så är fortfarande frågan vilka alternativ som har bäst värdeutveckling över tid.

Ethereum är ju klart intressant då den är en världsomfattande superdator. Det kommer många wannabe varianter av Ethereum också. Vi vill ha snabba billiga transaktioner och lätt att växla fiat <-> krypto on demand.

Ripple låter intressant, men vid närmare studie så har bankerna för stor kontroll och dessutom är alla transaktioner fullt trackade, vilket gör dem totalt icke-anonyma. Något som de flesta med intresse för krypto förmodligen avskyr, om det inte ger fördelar.

Monero är totalt anonymt men används bara av kriminella och kommer få hetta på sig.
Senast redigerad av SituationReport 2018-01-16 kl. 23:40.
2018-01-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Jag tycker det är bra att kryptovalutor återgår till så låga värderingar som möjligt, eftersom det är transaktionerna vi vill åt, inte värdet i sig.

Nu har vi ju redan tagit hem vinsterna i BTC mfl och kan använda dessa pengar att köpa Ethereum och andra kryptovalutor som har mer reellt värde.

Jag kommer vänta tills det vänder upp innan jag vågar investera rakt av i kryptovalutor, eller inte alls. Vi är klara med spekulationsbubblan för den här gången. Jag väntar på att alla ska överge intresset så att vi kommer tillbaka till ruta ett igen och återupprepar, fast mer stabilt denna gång.

Men även om vi vill hålla det reella värdet på kryptoposter lågt, för transaktionskostnadernas skull, så är fortfarande frågan vilka alternativ som har bäst värdeutveckling över tid.

Ethereum är ju klart intressant då den är en världsomfattande superdator. Det kommer många wannabe varianter av Ethereum också. Vi vill ha snabba billiga transaktioner och lätt att växla fiat <-> krypto on demand.

Ripple låter intressant, men vid närmare studie så har bankerna för stor kontroll och dessutom är alla transaktioner fullt trackade, vilket gör dem totalt icke-anonyma. Något som de flesta med intresse för krypto förmodligen avskyr, om det inte ger fördelar.

Precis. Riktigt tragiskt hur pris-fixerade alla har blivit. Resultatet är en ohälsosam ökning i värde och att vissa (många) kryptovalutor som är helt värdelösa har fått många miljoner inpumpande. Jag är glad att det äntligen sker en rejäl korrigering. Hoppas den går ner ännu mer.

Håller med om att ethereum är den som är mest intressant (och som jag också investerat i). Otroligt koncept, faktiskt produkt, många utvecklare och en bra och realistik roadmap framför sig.
2018-01-16, 23:52
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Det finns kryptovalutor som håller på att utveckla just det du pratar om.

Man kan inte göra krypto olagligt för då måste de även förbjuda det jag gör nu "JFjfdsn5469659gjdsnvsdjgsdJJJdkgdfmkb4968439" . De måste förbjuda dig att köpa den strängen med bokstäver och siffror jag precis skapade inom parentesen. Om de ska förbjuda den så måste de förbjuda alla möjliga sorters koder etc etc etc.

Anta din sträng byggs ut lite längre och på formatet base64, tittar man på koden i sig själv så är den harmlös och krypterat till den nivån att man bara tror det är kod som ligger där.
Men när man kör innehållet via sin bläddare eller förhandviosning så inser du att det är barnporr som strängen visar.

Lagen ser inte binärt utan går på den stora bilden, vad datan uteslutande skulle används till.
Är avsikten uppenbar och otvetydig så faller du på det utan tvekan. Sen går det inte jaga och hålla borta kryptovalutor då de varken luktar eller syns.
Däremot finns det en avskräckande faktor som jag tror är avgörande, skulle du åka på en husrannsakan och de hittar en ledger liggande så kan de beslagta innehållet utan att du kan göra något åt det (finns många som försökt få tillbaka polisens drogbeslag utan större framgång...).
Så risken är att det blir en dyr affär.. vanliga kontanter ligger däremot säkra.

Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Det är som att förbjuda handel helt och hållet. Enda de kan göra är att tvinga företagare att betala skatt i FIAT men då system byggs som direkt över en marknad förvandlar krypto till FIAT så är beskattningen inget problem. Har affären/ehandeln etc även en ticker som uppdaterar priser så är det inget problem med volatiliteten heller. Byggs det även decentraliserade marknadsplatser så är problemet löst.

Men det de kan göra är att helt förbjuda företagare att konvertera krypto till FIAT men då måste de följa varenda FIAT-transaktion som sker och ett sådant system vill väl ingen ha? I ett sådant system kommer dock en stor svart marknad växa fram av byteshandel samt handel med krypto. (Då man aldrig behöver konvertera krypto till FIAT på en svart marknad). Men som sagt vi får se. Får individen för mycket frihet så brukar de med makt agera med att införa mer våld och tvång så du kan få rätt.

Förövrigt håller jag med dig om spekulationsbubblan. Har själv lyckats göra en del pengar på den faktiskt.

Tror inte konvertera skatt till FIAT är praktiskt hanterbart, du kan gå 100% plus, ta ut halva summan och nolltaxera samtidigt som din vinst används till olaglig verksamhet.
Har du ingen insyn i transaktionerna kommer du aldrig åt pengatvätt vilket är milstolpe 1, skatterna är sekundära i sammanhanget går göra mjukvarumässigt som kapital reduktion och fördelning till respektive statsmakt, läste nått om försök till det, på så sätt skulle systemet självregleras, men skulle kräva nån typ av land-relation för omfördelningen, sen gäller det lita på utgivaren, dra 30% och skicka 20% till landet.. det skulle få många handelsplatser att dreggla.

Nä måste köras internt av centralbanken själv för att ge legitimitet.
Dock skapar det bara en frikopplad instans av nuvarande valutor, kommer iof bli populär om de integreras i vardagen och på sikt äta upp FIAT valutan som handelsvara, men tror ingen här investerar för 20år i tanken.. så kan lämna det spåret.

10.050 innan den studsade upp.. nära där, taket verkar snabbt tappa fart.
1h till så börjar fritt fall..
2018-01-16, 23:59
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Som amatör i krypto håller jag med. Alla skriker och det är inte kul med en kraftig nedgång. Jag ser dock det på sikt. Köpte sent i december och får lida nu, stoppade in mer på 470 cert och hoppas den stiger. Då gör man +-0 fortare och kan sälja det jag satte in först utan större förlust. De som inte kan köpa in får vänta tills trender stiger helt enkelt. Jag kommer sälja av den del % i inköp jag gått back när jag plussar och behålla resterande. Lägga dem på något annat. ETH är kul men känner det är fel att att lägga bitcoin uttaget där. Kanske om den sjunker rejält, annars satsar jag dessa "gambler" pengar på cannabis aktier. Känns också som risk men inte lika farligt som krypto. Jag håller hårt i andra valutor förutom BTC cert. Som alla vet, satsa bara det ni kan förlora om ni går in sent crypto eller andra saker som ger snabba cash.
Senast redigerad av movsd 2018-01-17 kl. 00:01.
2018-01-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Lagen ser inte binärt utan går på den stora bilden, vad datan uteslutande skulle används till.
Är avsikten uppenbar och otvetydig så faller du på det utan tvekan. Sen går det inte jaga och hålla borta kryptovalutor då de varken luktar eller syns.
Däremot finns det en avskräckande faktor som jag tror är avgörande, skulle du åka på en husrannsakan och de hittar en ledger liggande så kan de beslagta innehållet utan att du kan göra något åt det (finns många som försökt få tillbaka polisens drogbeslag utan större framgång...).
Så risken är att det blir en dyr affär.. vanliga kontanter ligger däremot säkra.

Hur ska dem kunna beslagta något innehåll på en Ledger? Pressa tillverkaren till att få ut en privat nyckel? Låter inte som något möjligt scenario.
2018-01-17, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Jo, det är enkelt att stoppa BitCoin...

När det kommer till USA och Wall Street så kan dom ännu trycka näst intill oändligt av sin fiat valuta. För dessa nytryckta pengar kan dom köpa upp större mängden BitCoin. Resultatet blir givetvis att kursen rusar uppåt. När folk ser detta så investerar dom för att "tjäna" pengar.

När politikerna i USA och lirarna på Wall Street känner att det är dags säljer dom alla sina BitCoin. Detta leder till att extremt ras som i sin tur får folk att sälja så fort dom kan. Så enkelt var det att föra över folkets pengar till de rikas fickor och samtidigt skada BitCoins (samt alla andra Cryptovalutors) rykte för all framtid. Inbilla er inte att BitCoin är något 'safe haven' för det är det inte...
Exakt! Dumpa några hundra futures kontrakt i marknaden, GLD style. Alltså allt är riggat, den jävla maffian har för mycket kontroll.
2018-01-17, 00:14
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
Hur ska dem kunna beslagta något innehåll på en Ledger? Pressa tillverkaren till att få ut en privat nyckel? Låter inte som något möjligt scenario.
Sitter du på ett usbminne med din wallet och den blir tagen är du rökt om du inte har den på papper. De kommer inte åt kontot, inte du heller. Lägg allt i minnet, men en hash är jobbigt för många.
2018-01-17, 00:17
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Exakt! Dumpa några hundra futures kontrakt i marknaden, GLD style. Alltså allt är riggat, den jävla maffian har för mycket kontroll.

Lösningen är precis vad krypto är bra för, att gå snabbt in, göra transaktionen och sen snabbt ut. Låt FED och Judarna handla med sig själva, det skiter vi i.

Det är samma som vi gör med aktier, guld och futures för att undvika bli manipulerade. Ta alltid hem vinsten så fort som möjligt och sen invänta nästa chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in