2018-01-16, 21:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Du menar alltså att du, genom att ha kolla på youtube-videor om ta, kan säga att bitcoin faller 35% varje januari? Skulle enkelt kunna bli multimiljonär på den tesen om den stämde även i framtiden.

Du är dock så jävla korkad att du använder historien för att spå morgonedagen. Litar du på dig själv så kommer du ha rätt till dess att du har fel. Hoppas du kan se hur en uppgång på 10000% kallar för en nedgång på 95% för att återgå till ett vägt värde. Men kanske bara gäller uppåt?

Genom att kolla på youtube videos? Vad pratar du om. Gör du ingen teknisk analys när du investerar i dina aktier? Kollar inte du tillbaka i tiden hur det ser ut? Hur tillexempel det såg ut exakt samma månad ett år tidigare?

Gör du inte ens den analysen när du investerar börjar jag bli orolig för dig.

Har du ens tradat eller gjort några investeringar överhuvudtaget? Aldrig hört talas om market cycles? History repeats itself? Self fulfilling levels? Fibonacci retracements?

Du imponerar.

Självklart kan ingenting vara 100% säkert, därför man kallar det high probability trading.

En av dina aktier kan släppa en stor skandal imorgon och den störtdyker och du är fattig antar jag.

Detta eftersom du ligger på låga vinstmarginaler och knappt känner till teknisk analys, så jag räknar med att du inte heller har stop losses.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-01-16 kl. 21:40.
2018-01-16, 21:39
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
"Helt vanlig dip"?

Det finns ingen vanlig dip.

Du köper någonting som inte backas av någonting. Du är en sucker då det inte finns ett framtida värde.

Se detta som en headset upp istället för att låsa sig vid att det du ser är elegant och felfritt. Alla vill vi ha en riskfri avkastning, men att argumentera utan underbyggd fakta är så jävla korkat att jag tycker synd om dig.

Vad backas en Fiat valuta upp av?
2018-01-16, 21:42
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Finns egentligen inget att förklara för dig då vi pratar på olika plan, när jag refererar till cryptos uppfinnande så var det självklart inte för staten USA att behålla sin makt. Allt var tvärtom ditt får en värld en valuta ett övergripande system Ethereum med applikationer inom systemet ex Bitcoin. Vi går emot en värld där tredjepart är borta oavsett men kontrollen över systemet behålls via Ethereum. Vi får återkomma till den här diskussionen i slutet på 2018, så ser vi vem som hade rätt.

Seriöst. En värld, en valuta? Född i farstun? Det är därför FIAT-systemet finns.
Växelkurserna speglar nationers och valutorna ekonomiska tillstånd.
2018-01-16, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Som rubriken lyder ganska bra rea på btc nu , kommer den falla ner ännu mer eller ska man fynda nu innan den går upp igen ?
Zooma ut och se vart åt det barkar.
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Genom att kolla på youtube videos? Vad pratar du om. Gör du ingen teknisk analys när du investerar i dina aktier? Kollar inte du tillbaka i tiden hur det ser ut? Hur tillexempel det såg ut exakt samma månad ett år tidigare?

Gör du inte ens den analysen när du investerar börjar jag bli orolig för dig.

Har du ens tradat eller gjort några investeringar överhuvudtaget? Aldrig hört talas om market cycles? History repeats itself? Self fulfilling levels? Fibonacci retracements?

Du imponerar.

Självklart kan ingenting vara 100% säkert, därför man kallar det high probability trading.

En av dina aktier kan släppa en stor skandal imorgon och den störtdyker och du är fattig antar jag.

Detta eftersom du ligger på låga vinstmarginaler och knappt känner till teknisk analys, så jag räknar med att du inte heller har stop losses.

Har suttit framför en Bloomberg-terminal i många år. Så visst har jag handlat.

Ingen bryr sig om TA i den riktiga världen. Du har kanske lärt dig det på bitcoinforumet.

Hugh probability trading? Pfft. Den difinitionen finns när du besitter inside-info.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Seriöst. En värld, en valuta? Född i farstun? Det är därför FIAT-systemet finns.
Växelkurserna speglar nationers och valutorna ekonomiska tillstånd.

Det är det som är problemet.
2018-01-16, 21:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Har suttit framför en Bloomberg-terminal i många år. Så visst har jag handlat.

Ingen bryr sig om TA i den riktiga världen. Du har kanske lärt dig det på bitcoinforumet.

Hugh probability trading? Pfft. Den difinitionen finns när du besitter inside-info.

"Okej". Min metod att tjäna pengar fungerar bättre än din. Låt oss stanna där.
2018-01-16, 21:47
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Vad backas en Fiat valuta upp av?

En hel ekonomis ekonomiska välstånd. Betalningsförmåga, värdighet.

Obligationer och dess ränta sätts därefter. Men det visst du förmodligen om du läst 5 poäng nationalekonomi
2018-01-16, 21:51
Medlem
JustZlatans avatar
Fynda på 11.000 dollar? Fyndar gör man när det är billigt.
2018-01-16, 21:51
Medlem
frdks avatar
Älskar hur vissa analyserar krypto som om det fanns ett reellt värde.

Än mer hylleriskt blir det när 95% inte har en suck om vad de köper in sig på. Har slutat handla om teknik, just nu startas det mer och mer valutor för varje minut som alla är i grunden kopior och drivs från nån tonårings garderob.

Vi som var med om IT kraschen känner igen allt som det vore igår och vet hur det kommer sluta. Starta en hemsida så strömmar miljoner in i risk kapital, aktien stiger och accellererar uppåt när fler ser chansen att hoppa på båten
2018-01-16, 21:56
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det är det som är problemet.

Jasså? Och den teknik du bollar är det nya?

Guld skulle man kunna använda istället exempelvis. Man framställer x/år.
2018-01-16, 21:56
Medlem
Centauris avatar
Skiten kraschar. Vette fan var vi kommer att hamna. 7000 usd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in