Citat:
Ursprungligen postat av
HanMedHornen
Du menar alltså att du, genom att ha kolla på youtube-videor om ta, kan säga att bitcoin faller 35% varje januari? Skulle enkelt kunna bli multimiljonär på den tesen om den stämde även i framtiden.
Du är dock så jävla korkad att du använder historien för att spå morgonedagen. Litar du på dig själv så kommer du ha rätt till dess att du har fel. Hoppas du kan se hur en uppgång på 10000% kallar för en nedgång på 95% för att återgå till ett vägt värde. Men kanske bara gäller uppåt?
Genom att kolla på youtube videos? Vad pratar du om. Gör du ingen teknisk analys när du investerar i dina aktier? Kollar inte du tillbaka i tiden hur det ser ut? Hur tillexempel det såg ut exakt samma månad ett år tidigare?
Gör du inte ens den analysen när du investerar börjar jag bli orolig för dig.
Har du ens tradat eller gjort några investeringar överhuvudtaget? Aldrig hört talas om market cycles? History repeats itself? Self fulfilling levels? Fibonacci retracements?
Du imponerar.
Självklart kan ingenting vara 100% säkert, därför man kallar det high probability trading.
En av dina aktier kan släppa en stor skandal imorgon och den störtdyker och du är fattig antar jag.
Detta eftersom du ligger på låga vinstmarginaler och knappt känner till teknisk analys, så jag räknar med att du inte heller har stop losses.