2018-01-16, 21:09
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag har hållt på med krypto i 2 år. Har troligtvis tjänat mer på det den senaste månaden än du gjort under hela ditt liv på "investera" i aktier.

Haha, Jo tjena...

Så noll argument? Du står på fel sida av en brinnande bro. Ta dina "feta pengar" och var nöjd med din insats. Nu står du utanför ett brinnande hus och försöker sälja det till passerande.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersheriffen
De är faktiskt inte helt omöjligt, även om de vore jävligt sorgligt...
Ripple är ett solklart exempel på att människor inte bryr sig/förstår sig på decentraliserade finanssystem, annars hade man aldrig investerat i skiten.
"Ripple är ju ett framgångsrikt företag! jag tror de kan bli nästa Bitcoin!"

Klassiker också: "Den är JÄTTEBILLIG också! Den kostar bara 2 dollar, alltså kan den gå upp 160000000% och bli nya Bitcoin"
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Haha. Gillar att en krypto-anhängare kallar mig dum i huvudet. Känner mig fan som nivån under sosse. Eller så kanske du är där...

Ska du till Davos? Vem fan åker dit? Min förra arbetsplats nobbade skiten 9 år i rad.
Vem fan vill dit? Händer reella saker 200 gånger om dagen. Finns pengar att tjäna.

Så, berätta för mig i hur du varit på WEF. Du kan förankra det i Dalios tal förra året.
Ok om vi vänder på det i USAs/Japans sits med massiva statsskulder. Om vi nu även tar i aspekt att strävan efter en världsvaluta är klart förankrat på ett högre plan. Vad ska du försvara varför ens bry sig om sina åtaganden. Det är här cryptos kommer in system reset, som ses gjort utav någon mystisk främmande makt Det fanns inte allt är ett spel från början och det är dags att du lär dig spelreglerna i den nya världen. Du kanske borde lära dig lite symbolik istället för att stansa papper....
Medlem
Citat:
Vill du ha tips? Okej.

Investera i en valuta som har en stadig uppgående daglig trend. Hitta support och resistance-levels på den 1h och 4h. Lär dig allt om ichimoku trading och andra användbara tekniskt analytiska tekniker.

Swingtrejda den valutan du valt.

Skaffa ett Twitter-konto. Följ de 100 bästa på krypto på Twitter och håll koll på kontot hela tiden, så att om du missar att uppfatta att marknaden droppar så påminns du där.

Sälj på resistance, köp på support. Sälj till bitcoin när alts droppar.

Gör gratis-utbildningen på babypips.com om forex trading.

Lär dig sen hur man gör coin-research och förstå att värdet på coinet inte är intressant utan att du ska kolla på market cap och supply , roadmap, team bakom osv. osv.

Så ska du nog se att det går bra.
Tack för tipsen ska helt klart kolla upp dessa.
2018-01-16, 21:12
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Haha, Jo tjena...

Så noll argument? Du står på fel sida av en brinnande bro. Ta dina "feta pengar" och var nöjd med din insats. Nu står du utanför ett brinnande hus och försöker sälja det till passerande.

Försöker verkligen inte sälja av någonting. Det är en helt vanlig dipp som händer nu. Det har hänt, varje Januari, exakt den här tiden. EXAKT.

Du tror att jag är nån slentrian-person som bara slängt in några tusenlappar på Bitcoin när den låg på 20k utan att ha koll, men du har fel.

Det svider i dig att folk som jag tjänat mycket mer pengar än dig och du tror du missat tåget och det gör att du måste intala dig själv att allt är en "bubbla". Att jag kommer "står vid ett brinnande hus" osv.

Och det är okej. Det är okej.

Fortsätt intala dig själv att det du gör är på riktigt, medan det jag gör bara är tillfälligt. Du kommer ta med dig de orden till graven, tyvärr.
2018-01-16, 21:18
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Ok om vi vänder på det i USAs/Japans sits med massiva statsskulder. Om vi nu även tar i aspekt att strävan efter en världsvaluta är klart förankrat på ett högre plan. Vad ska du försvara varför ens bry sig om sina åtaganden. Det är här cryptos kommer in system reset, som ses gjort utav någon mystisk främmande makt Det fanns inte allt är ett spel från början och det är dags att du lär dig spelreglerna i den nya världen. Du kanske borde lära dig lite symbolik istället för att stansa papper....

Statsskuld? Du blandar in en FIAT-skuld när du tar position i blockchain-sidan.

USA har inga skulder i Bitcoins eller annat påhitt. Varför skulle dom, eller förmånstagare, vilja ändra på statspapper?

En skuld är f.ö inga problem så länge man betalar. Är nationalekonomi 101 att förstå att statsskuld är en skuld till de som äger obligationerna. Många gånger amerikanska institut i detta fall.

Läs på innan du bevisar dig oduglig.
2018-01-16, 21:21
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Försöker verkligen inte sälja av någonting. Det är en helt vanlig dipp som händer nu. Det har hänt, varje Januari, exakt den här tiden. EXAKT.

Du tror att jag är nån slentrian-person som bara slängt in några tusenlappar på Bitcoin när den låg på 20k utan att ha koll, men du har fel.

Det svider i dig att folk som jag tjänat mycket mer pengar än dig och du tror du missat tåget och det gör att du måste intala dig själv att allt är en "bubbla". Att jag kommer "står vid ett brinnande hus" osv.

Och det är okej. Det är okej.

Fortsätt intala dig själv att det du gör är på riktigt, medan det jag gör bara är tillfälligt. Du kommer ta med dig de orden till graven, tyvärr.

"Helt vanlig dip"?

Det finns ingen vanlig dip.

Du köper någonting som inte backas av någonting. Du är en sucker då det inte finns ett framtida värde.

Se detta som en headset upp istället för att låsa sig vid att det du ser är elegant och felfritt. Alla vill vi ha en riskfri avkastning, men att argumentera utan underbyggd fakta är så jävla korkat att jag tycker synd om dig.
2018-01-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jag köper endast bitcoin för att investera i andra coins

Detta.
2018-01-16, 21:26
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
"Helt vanlig dip"?

Det finns ingen vanlig dip.

Du köper någonting som inte backas av någonting. Du är en sucker då det inte finns ett framtida värde.

Se detta som en headset upp istället för att låsa sig vid att det du ser är elegant och felfritt. Alla vill vi ha en riskfri avkastning, men att argumentera utan underbyggd fakta är så jävla korkat att jag tycker synd om dig.

Ur teknisk analys-vinkel, så är det en 35% dipp som hänt varje Januari 14-16, mellan åren 2014-2018. Så för mig är det "en helt vanlig dipp"

Jag förstår att risken med krypto är stor, men jag skulle hellre skjuta mig själv än att lägga ner så himla mycket tid jag gjort på det är för en 50% vinstmarginal som du har.

Det du verkar helt glömma bort är att du också har en risk. Slår vad om att du säkert förlora massa pengar efter att köpt fingerprint-aktien, säkert H&M också.

Säkert massa andra också.
2018-01-16, 21:30
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ur teknisk analys-vinkel, så är det en 35% dipp som hänt varje Januari 14-16, mellan åren 2014-2018. Så för mig är det "en helt vanlig dipp"

Jag förstår att risken med krypto är stor, men jag skulle hellre skjuta mig själv än att lägga ner så himla mycket tid jag gjort på det är för en 50% vinstmarginal som du har.

Det du verkar helt glömma bort är att du också har en risk. Slår vad om att du säkert förlora massa pengar efter att köpt fingerprint-aktien, säkert H&M också.

"Du är en sucker då det inte finns ett framtida värde"

Vet du ens vad som definierar ett värde? Tillgång och efterfrågan.

Tillgången på Bitcoin är begränsad och den är uppbyggd på en deflationsmodel. Efterfrågan kan du ju själv lista ut? Coinbase får över 50k nya användare varje dag som vill investera i Bitcoin.
2018-01-16, 21:30
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:

Du menar alltså att du, genom att ha kolla på youtube-videor om ta, kan säga att bitcoin faller 35% varje januari? Skulle enkelt kunna bli multimiljonär på den tesen om den stämde även i framtiden.

Du är dock så jävla korkad att du använder historien för att spå morgonedagen. Litar du på dig själv så kommer du ha rätt till dess att du har fel. Hoppas du kan se hur en uppgång på 10000% kallar för en nedgång på 95% för att återgå till ett vägt värde. Men kanske bara gäller uppåt?
2018-01-16, 21:35
Bannlyst
Citat:
Statsskuld? Du blandar in en FIAT-skuld när du tar position i blockchain-sidan.

USA har inga skulder i Bitcoins eller annat påhitt. Varför skulle dom, eller förmånstagare, vilja ändra på statspapper?

En skuld är f.ö inga problem så länge man betalar. Är nationalekonomi 101 att förstå att statsskuld är en skuld till de som äger obligationerna. Många gånger amerikanska institut i detta fall.

Läs på innan du bevisar dig oduglig.
Finns egentligen inget att förklara för dig då vi pratar på olika plan, när jag refererar till cryptos uppfinnande så var det självklart inte för staten USA att behålla sin makt. Allt var tvärtom ditt får en värld en valuta ett övergripande system Ethereum med applikationer inom systemet ex Bitcoin. Vi går emot en värld där tredjepart är borta oavsett men kontrollen över systemet behålls via Ethereum. Vi får återkomma till den här diskussionen i slutet på 2018, så ser vi vem som hade rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in