2018-01-16, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Fast vilka "svagare grunder" menar du då? Ska man göra en orosanmälan alla gånger någon hamnar i kris om denne är förälder? När en närstående dör? Får ett cancerbesked? Gör du en orosanmälan varje gång ett barn blir sjukt, även om du inte känner någon oro att det inte rör sig om föräldrar som inte kan ta hand om sina barn? Och vad hade soc kunnat göra då? Det fanns med all sannolikhet redan stöttning.

Jag tror verkligen inte att någon inblandad hade kunnat förutse detta.
Nu uttalade sig som sagt rektorn om en "familj i kris", berörande även barnen, det är ett ganska starkt uttalande och mer rimligt skäl att misstänka att barnen kan fara illa än det är anmärkningsvärt att barnen fick hemundervisning.
Citera
2018-01-16, 18:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför sitter O och skickar in ansökan om professur när han borde vara helt fokuserad på konferensen?

Korkat.

Man ansöker långt i förväg, längre än vad du antyder med din ignoranta fråga.
Citera
2018-01-16, 18:59
Medlem
De verkar inte ha haft nån närmare kontakt (iaf telefon) med släkt och ev. vänner, då det var chefen som slog larm. Då hade det gått en hel dag den 9/1 och de hade säkert dött innan (hur lång tid innan är frågan)

Har man någorlunda daglig telefonkontakt anar man oråd om det går nåt dygn, iaf jag - är nog en sån som alltid tror det värsta..
Citera
2018-01-16, 19:00
Medlem
Tror mer på att det var mamman som inte mådde bra, vilket var det som OH oroade sig för och diskuterade med sin kollega om skrev minnesorden. Brist på julprydnader behöver inte betyda att man är med i en sekt, kan vara ett tecken på att man helt enkelt inte bryr sig för att man inte mår bra. Scientologin som någon nämnde här har nog inget med saken att göra. Psykisk ohälsa hanteras med deras egna metoder och är inte alls tabu. Däremot är de helt emot psykofarmaka. En så otroligt tragisk historia som man verkligen vill förstå. Hoppas att vi får svar så småningom.
Citera
2018-01-16, 19:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Väldigt intressant. Ryktet har ju gått i tråden om att mamman haft cancer innan? Har det bekräftats än? Finns ju stor risk att flickorna tagit vaccinet.

Ja, mamman har haft cancer. Det har dock dessvärre ingen betydelse längre. Hon har blivit mördad. Av helt andra skäl......
Citera
2018-01-16, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De verkar inte ha haft nån närmare kontakt (iaf telefon) med släkt och ev. vänner, då det var chefen som slog larm. Då hade det gått en hel dag den 9/1 och de hade säkert dött innan (hur lång tid innan är frågan)

Har man någorlunda daglig telefonkontakt anar man oråd om det går nåt dygn, iaf jag - är nog en sån som alltid tror det värsta..
Det är fullt tänkbart att OH hade bestämt att höras med chefen redan dagen eller kvällen innan konferensen för att stämma av. Misstanken hos chefen, att något var fel, kan alltså ha uppstått redan innan dagen OH uteblev.
Senast redigerad av Dekorima 2018-01-16 kl. 19:26.
Citera
2018-01-16, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Du har noll koll på verkligheten ser jag. Att Oskars och Hannes kollegor beskriver dem som snälla, trevliga och ödmjuka betyder ingenting. Historien vimlar av mördare och våldtäktsmän som beskrivs som helt underbara människor av omgivningen, och ingen misstänker någonting av vad som händer inom hemmets väggar, eller vad de gör i lönndom.

Teorin är vidrig och äcklig ur barnens synvinkel.
Nja, vi vet fortfarande ju inte med säkerhet vem som mördade vem eller om barnen ville dö för att slippa lida. Om du inte tål att höra om en teori som min, borde du nog låta bli att besöka Flashback.
Citera
2018-01-16, 19:15
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
https://www.youtube.com/watch?v=IUSAiP0Rqb8

Den här dokumentären om vaccinskadade flickor i Danmark talar för sig! Jag tror definitivt Gardasil kan ha triggat igång en eventuell ME. Det är du som är korkad! Går inte att förklara något för någon som inte begriper!

Jag har hela tiden haft den "känslan" att det här mord/självmordet har någon form av "budskap" emot / för något. Vi får se när vi får svaret.
Citera
2018-01-16, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Mycket bra inlägg
Stackars barn

Missförstå mej inte nu !!
Självklart får man INTE mörda några barn.!
ALLA barn har rätt att leva !
Så snälla... inget argt tillbaka.
En fråga.
Hur länge skall man plåga sitt sjuka barn som inte går att bota, utan som bara blir sjukare och sjukare.
När ingen annan hjälp finns att få, och barnet bara ligger och gråter/skriker av smärta o ångest.
Detta kommer periodvis, och blir bara värre och värre.
Hur länge skall en förälder stå hjälplös och titta på ?
Barnet kommer plågas av detta så länge hen lever.
Är det ett humant sätt att leva för ett barn.?
Detta är en hypotetisk fråga.
Och nej, jag vill INTE att man dödar barn.
Citera
2018-01-16, 19:16
Medlem
Finns det någon möjlighet till en sammanställning av de PM som cirkulerat så att var och en kan få ta del av dessa?
Citera
2018-01-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pHr33
Fick höra följande från person som bor i närområdet:
  • "Familjen" valde att begå självmord (oklart om barnen var med på beslutet, men iaf minst båda föräldrarna)
  • De lämnade ett brev efter sig
  • Barnen dog av sömntabletter
  • Frun hade dödlig bröstcancer
  • Mannen led av depression
  • Mannen hängde sig själv efter att försäkrat sig om att de övriga var färdiga

Har inget som pekar på att just dessa uppgifter är mer tillförlitliga än vilket annat skvaller som helst, men det är iaf rykten som går i närområdet och utanför denna tråd.
Det är iaf det jag har spekulerat om exakt, så antingen har de läst tråden eller så kan det ju vara så att det är det som är det som hände.
Jämför med detta inlägg:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-16, 19:17
Medlem
cece123s avatar
Apropå hemskolning..
https://www.dn.se/nyheter/varlden/grannarna-anade-ingenting-i-huset-hittades-13-undernarda-barn/
Detta fall skedde i Usa. 13 barn ur samma familj blev hemskolade av sina föräldrar,omgivningen tyckte att föräldrarna var trevliga och normala...
Föräldrarna verkade omtänksamma
Barnen syntes nästan aldrig till av grannarna...
Isolerade, ingen närmare kontakt med släkten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in