2018-01-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du kan ju välja att döma människor efter deras livsgärning eller i deras värsta stunder. Det handlar ju mest om hur man ser på andra människor och hur lätt man har att fokusera på det sista.

Något som borde vara självklart för var och en i tråden som har funderat på detta, är att det är högst sannolikt att flickorna bett föräldrarna om hjälp. Detta är i grunden helt olikt övriga Filicid med utvidgade suicid vi har sett i historien bakåt, inte ens om vi går till förra sekelskiftet. Vad gäller motivbilden.

Frågan är om vi någonsin får offentlighet om innehållet i deras kvarlämnade budskap?
Jag tror inte det är en lång sekvens där de berömmer skola, kommun och landsting...
Personligen har jag svårt att döma föräldrarna, jag har mer oförstånd kring hur det blev såhär, det är nog frågorna jag själv gärna ser att åtminstone de närstående får svar på.

Att låta en 14- och 11-åring bestämma om de ska fortsätta leva eller inte, om vi ska tro på att de bönat och bett om dödshjälp. Det går också över mitt förstånd. Vet de ens vad ngt sådan innebär?
Jag skulle aldrig döda mina barn pga sjukdom. OM de nu varit så sjuka att döden var enda alternativet så ställer jag mig frågandes till varför skolundervisning ens då bedrivits.

Eller har de blivit inbillade att de är bärare av en sjukdom värre än ngn någonsin skådat och indragna med visioner om ett liv i skräck med en ständig smärta som är värre än att brinna upp levandes?

Tycker inget kan rättfärdiga att ta ngn annans liv. Allt är inte alltid logiskt så är det.
Men statistisk sätt tror jag det är ngn av föräldrarna som fått en psykos. Tagit livet av alla, kanske förstått vad som hänt i efterhand, och sedan tagit sitt eget liv.
Citera
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Klippet verkar onekligen föreställa A H ... och är inspelad i dödsvillan?

De verkar ha haft bibelstudier i källaren?

Om familjen var troende så kan det ge en förklaring till varför man valde denna väg, en genuin tro på Gud och ett liv efter detta kan, tillsammans med tärande sjukdomar, vara vad som gav dem modet.

Jag tycker inte det ser ut som villan där det tragiska hände. Detta ser ut som en vit trävilla. Familjens villa är av "brunt" tegel. Trädgården ser ganska öppen ut i filmen, jag får uppfattningen att familjens villa är väldigt insynsskyddad. Jag tror inte att det är inspelat i familjens villa. Däremot kan det ändå vara Agn*s H i filmen.
Citera
Medlem
Citat:

Om familjen var troende så kan det ge en förklaring till varför man valde denna väg, en genuin tro på Gud och ett liv efter detta kan, tillsammans med tärande sjukdomar, vara vad som gav dem modet.

Tycker inte alls att det liknar dödsvillan eller det området som den villar ligger i.

Dessutom är entre dörren blå och utsidan vit, det var bruna nyanser i dödsvillan. Skulle gissa på att det är filmat på helt annan ort.
Citera
2018-01-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vem är det? Det är inte rätt villa eftersom villan är av tegel och inte vit som den här.

Jag vet inte vem det är. Kanske Oskars mamma?

Ytterdörren i filmen är blå så filmen kan inte vara inspelad hemma hos Agnes.
Citera
2018-01-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Så långt jag är med så ser allt kring barnen ut att ha beslutats mellan skola och föräldrar.
Inget soc och ingen vård inblandade, skola och föräldrar har i samråd samverkat kring barnen och skolan har gått efter det som föräldrarna uppgett och som föräldrarna informerat om.

Rektor gick ut med att läkarintyg fanns INNAN beslutet. Dvs vården var inkopplad!

Angående den yngre dottern:
"Vid ett nytt möte i mitten av augusti hade ännu inget läkarintyg visats upp, men enligt föräldrarna pågick en utredning.
Ett sådant kom senare.
– Jag fick ett intyg innan beslutet, säger skolans rektor Margareta Strand Karlsson." https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
Citera
Medlem
Deras kusin heter ju Linnea. Väldigt enkelt att kolla upp. Tjejen som är med i videon heter ju Martina Hedin. Hur i helvete kan det vara samma tjej? Idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jag tycker inte det ser ut som villan där det tragiska hände. Detta ser ut som en vit trävilla. Familjens villa är av "brunt" tegel. Trädgården ser ganska öppen ut i filmen, jag får uppfattningen att familjens villa är väldigt insynsskyddad. Jag tror inte att det är inspelat i familjens villa. Däremot kan det ändå vara Agn*s H i filmen.

Ah, ok ... då kanske det religiösa spåret inte håller. "Mamman" som laddat upp klippet är vän med en L* H* (samma efternamn som Agnes).
Citera
Medlem
Många teorier och diagnoser är det, precis som om det på något sätt skulle förminska allvaret i mördarens handlingar, som en förklaring eller ett rättfärdigande till att mörda barn.

Ingen som har tänkt tanken att;
Pappa dödade bara för att han var trött på sitt sketna liv och han orkade inte hålla skenet uppe längre

Jag har mycket svårt att tro att båda barnen själva ville dö, tror inte att de ens blev tillfrågade.

Tror knappast på att mamman var döende eller i slutskedet av sitt liv

Jag tror att pappa planerat och genomfört detta ensam.

Om det hade varit ett gemensamt beslut så har jag mycket svårt att tro att man skulle välja att dö ensam i sin säng. Systrarna har levt tillsammans ganska enskilt, utan jämnårigs sällskap i hemmet
och delat samma smärta, sjukdom mm. Dessa töser hade säker valt att somna in tillsammans - nära varandra. Bara vad jag tror.
Barnen har garanterat inte fått information om att de kommer att dö i sin sängar och att de inte kommer att vakna mer efter att de somnat den sista kvällen.

Vad eventuellt mamma och pappa bestämt i samråd är hur och när barnen ska dö.
Fega jävla satar/sate är det och ingenting annat, det är inte ett dugg synd om dom, ty detta är gjort av ten egoism och ingenting annat.
De enda det är synd om i sammanhanget är barnen och efterlevande familj, vänner.
Citera
2018-01-16, 21:26
Medlem
Citat:

Nä frågan är om Agnes skulle konfirmeras i vår? Hur orkade hon de studierna?
Citera
2018-01-16, 21:27
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ytterdörren i filmen är blå. Dörren i Bjärred är väl brun?!

Ja, jag noterade det också. Men kan det vara inspelat på två platser?

Kolla huset mittemot över trädgården?
Citera
2018-01-16, 21:27
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SooFree
Jag tycker att flickan i videon är väldigt lik en något äldre version (med skägg) av flickan som har Instagramkontot.

Tycker också att trappan i videon och på Instagrambilden ser ut att kunna vara liknande?

Tror dock inte det är rätt A med tanke på att filmen ser ut att vara inspelad i november?!

Är så kanske hon inte var sååååå sjuk trots allt ändå? Vem hade kunnat tro det....

(Om det nu är hon på video verkar vara oklart)
Senast redigerad av mastarn 2018-01-16 kl. 21:32.
Citera
2018-01-16, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det blir nog bra, men det är inte vad föräldrarna gjorde, skönt att du har koll. Innehöll veckobrevet på jobbet varningar om Fentanylspetsade knarkurbollar på lokala pundarcafét ? :-)

kokosbollar på fentanyl....
*speachless*
Nej inget sådant. Jag är nog snarare speachless över hur man kan ha ihjäl sina egna barn. Snarare än fantasifulla metoder att administrera ett läkemedel omärkbart så att du ska begripa hur enkelt det är.

Om de haft tillgång till många plåster så hade det räckt att klistra på barnen ett par stycken i sömnen. Det renderar i andningsuppehåll så fort plasmakoncentrationen är maxad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in