2018-01-16, 20:55
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Det finns ingen substans i Bitcoin bara för dom var först. Det kommer en fördel i nästa generation som slår ut den gamla. Jämför med mobiler och kamror. Se hur det gick för Nokia och Kodak. Skillnaden är att det går mycket snabbare för en endast digital produkt utan substans bakom.

Däremot så är Ryssland pågång med en egen kryptovaluta för att komma runt västvärldens bojkott. Där kommer det finnas vilja och substans bakom.

Ja, en centraliserad valuta framtagen av en stat kommer säkert ta över alla andra decentraliserade valutor. Visst, visst vi säger så.
2018-01-16, 20:56
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ok. Vad kan jag använda golem till om jag köper det? Har det någon annan funktion än investering?
https://coinmarketcap.com/currencies/golem-network-tokens/

Du får jättegärna läsa på om det här på deras hemsida.

https://golem.network/
2018-01-16, 20:57
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Har du problem med läsförståelsen? Du verkar haka upp dig på Bitcoin. Det finns en hel del företag som har egna tokens som har ett bättre värde än dina trötta HM-aktier.

Kolla på företag som Civic eller golem som gör technologilösningar som kommer förändra världen för alltid.

Nej. Har inga som helst problem. Berätta varför teknologin är framtiden. Kan tänka mig börja dela ut "telepatisk strutglass" om ni satsar på den också boys.
2018-01-16, 20:57
Medlem
Citat:
Wow, och du kallar dig cryptoking? Du ger folk som på riktigt tradar med crypto väldigt dåligt rykte.

Mitt namn har inget med mina kompetens att göra , absolut är jag en rookie därför ställer jag rookie frågor ?? Anledningen bakom namnet är att mitt driv kommer göra mig till en cryptoking , så istället för att skriva spydiga kommentarer ge mig tips istället ?
2018-01-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Beror såklart på summan din mupp.
Vilken bank växlar om mina fantasi-miljoner á 19 miljoner till SEK på 15 sekunder?

Svar: det finns ingen.

Motbevisa mig gärna mr. retard.

Är väl bara att använda valfri exchange med fiat par, typ Bitstamp.
Sen köra SEPA överföring till bankkontot.
Men skatteverket kommer ju garanterat blandas in vid såna summor...
2018-01-16, 21:00
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Nej. Har inga som helst problem. Berätta varför teknologin är framtiden. Kan tänka mig börja dela ut "telepatisk strutglass" om ni satsar på den också boys.

Mitt jobb är inte att utbilda dig, din arroganta dåre. Du borde läsa på lite, innan du uttalar dig. Det är jättenobelt att motsätta sig förändringar och vara tradionell, men någonstans övergår din envishet till att framstå som dumhet.

Finns väldigt många tokens och kryptovalutor som har avsevärt större användningsområde än dina låtsatsvärdepapper som du gjort ynka 50% vinst på de senaste 6 åren.
2018-01-16, 21:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du får jättegärna läsa på om det här på deras hemsida.

https://golem.network/
Tackar! Precis vad jag var ute efter. Ett rimligt användningsområde för datakraften. Här finns ju en reell funktion.
2018-01-16, 21:01
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Gör det du, ett tips gå in på Ethereum Alliances hemsida finns klart och tydligt vilka företag som öppet stödjer deras Enterprise. Jp Morgan, Intel, Microsoft, Santander, MasterCard och flera hundra därtill men jag är dum i huvudet, tillåt mig le åt dig....Ethereum ska till Davos i år ska du?

Haha. Gillar att en krypto-anhängare kallar mig dum i huvudet. Känner mig fan som nivån under sosse. Eller så kanske du är där...

Ska du till Davos? Vem fan åker dit? Min förra arbetsplats nobbade skiten 9 år i rad.
Vem fan vill dit? Händer reella saker 200 gånger om dagen. Finns pengar att tjäna.

Så, berätta för mig i hur du varit på WEF. Du kan förankra det i Dalios tal förra året.
2018-01-16, 21:04
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Mitt jobb är inte att utbilda dig, din arroganta dåre. Du borde läsa på lite, innan du uttalar dig. Det är jättenobelt att motsätta sig förändringar och vara tradionell, men någonstans övergår din envishet till att framstå som dumhet.

Finns väldigt många tokens och kryptovalutor som har avsevärt större användningsområde än dina låtsatsvärdepapper som du gjort ynka 50% vinst på de senaste 6 åren.

Arroganta dåre... Låt mig garva.

Du har ingen koll på vad du investerar dina pengar i. Det gör dig tekniskt sett till en riktig idiot.

Vem fan bryr sig om vinst? Kontinuerlig vinst är ett helt annat område.

Hade du gått in för 5 år sen, så hade jag gratulerat dig till en bra peng. Nu försvarar du något som är back 40%, orginalinvesterarna har sålt. Investmentbanken att endast vill investera i transaktions-området.

Men visst. Jag är en arrogant dåre.
2018-01-16, 21:05
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Mitt namn har inget med mina kompetens att göra , absolut är jag en rookie därför ställer jag rookie frågor ?? Anledningen bakom namnet är att mitt driv kommer göra mig till en cryptoking , så istället för att skriva spydiga kommentarer ge mig tips istället ?

Vill du ha tips? Okej.

Investera i en valuta som har en stadig uppgående daglig trend. Hitta support och resistance-levels på den 1h och 4h. Lär dig allt om ichimoku trading och andra användbara tekniskt analytiska tekniker.

Swingtrejda den valutan du valt.

Skaffa ett Twitter-konto. Följ de 100 bästa på krypto på Twitter och håll koll på kontot hela tiden, så att om du missar att uppfatta att marknaden droppar så påminns du där.

Sälj på resistance, köp på support. Sälj till bitcoin när alts droppar.

Gör gratis-utbildningen på babypips.com om forex trading.

Lär dig sen hur man gör coin-research och förstå att värdet på coinet inte är intressant utan att du ska kolla på market cap och supply , roadmap, team bakom osv. osv.

Så ska du nog se att det går bra.
2018-01-16, 21:06
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
Arroganta dåre... Låt mig garva.

Du har ingen koll på vad du investerar dina pengar i. Det gör dig tekniskt sett till en riktig idiot.

Vem fan bryr sig om vinst? Kontinuerlig vinst är ett helt annat område.

Hade du gått in för 5 år sen, så hade jag gratulerat dig till en bra peng. Nu försvarar du något som är back 40%, orginalinvesterarna har sålt. Investmentbanken att endast vill investera i transaktions-området.

Men visst. Jag är en arrogant dåre.

Jag har hållt på med krypto i 2 år. Har troligtvis tjänat mer på det den senaste månaden än du gjort under hela ditt liv på "investera" i aktier.
2018-01-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ja, en centraliserad valuta framtagen av en stat kommer säkert ta över alla andra decentraliserade valutor. Visst, visst vi säger så.

De är faktiskt inte helt omöjligt, även om de vore jävligt sorgligt...
Ripple är ett solklart exempel på att människor inte bryr sig/förstår sig på decentraliserade finanssystem, annars hade man aldrig investerat i skiten.
"Ripple är ju ett framgångsrikt företag! jag tror de kan bli nästa Bitcoin!"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in