Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Jo, tack jag vet🙈 blev felstavat där.
För att sammanfatta hela, vilket framgår ur mays3ms fup.
Ahm3d jazz sköt mot ahmed jawad
Ahmed jawad ville döda ahmed jazz
Av misatag sköts ahmed obaid (16åringen) då han var likadant klädd som ahmed jazz.
Ahmed jazz var även i närheten av mordet vilket stärker misstankarna att fel mam togs. Ahmed jazz är samma man som tog bilden på ahmez obaid när han låg död.
Momme, vän till maysem, samt vän till ahmed jawad skulle förmedla till maysem att ahmed jawad ville få ahmed jazz klippt. Maysem skulle vara den som skulle lura ut ahmed jazz eftersom han kände honom. Istället för att få blod på sitt samvete, sade han till ahmed jazz att fly, då folk var ute efter honom. Ahmed jazz fick storhetsvansinne o skulle skydda sig själv och frågade runt vem som är ute efter han. Snacket kom ut, att maysem berättat att folk är ute efter honom.
Momme skulle därför lura ut maysem, hans bästa vän, för att han förstört planen med att döda ahmed jazz. Sagt och gjort, lurades han ut. Skott tog i honom men även i västen, vilket gjorde att han inte dog.
Det var uppenbart att momme satte dit honom då han sade vänta jag kmr, lämnade bilen och han blev skjuten 2sek senare. Något från momme hörde han aldrig mer.
Dagen efter skjutningen mot meysam sköts ahmed jazz till döds och uppdraget var avklarat.
Däremot hade dem misslyckats döda meysam. Som nu började tala med polisen. Meysam fick polisskydd och försvann. Kvar var lillebroshan dodo som dem kunde komma åt. Utöver detta tog meysem emot 100k, mot att ändra sin story. Han fick aldrig dem resterande 100k. Den man kunde komma åt istället för maysem vart dodo. För säkerhetsskull, sköts dodo ii huvudet, nägot man inte gjort med maysem. Skulle dodo ha skottsäkerväst skulle d mot huvudet döda honom. Samma misstag skulle ej upprepas.
Tack även om (ursäkta mig) har lite svårt att hålla isär alla namn pga det för mig som vanlig svennebanan är så lika på nåt konstigt sätt. Men äntligen förstår jag hur allt går ihop sig.
Dum fråga kanske men varför i hela helvetet har inte polisen bättre koll på gängen? Och deras rivalitet mm.
Har du något mer att komma med så läser jag gärna. Han den där Mecky tex, han verkar ju överleva allt och glida smidigt mellan gängen? Finns någon info/sammanfattning om den figuren?
Något annat som kan vara relevant för en oinsatt att läsa? Länka gärna isf.
Stort tack!