2018-01-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Delge gärna det du fått veta.
Nej, det får räcka nu, blir inga fler detaljer i forumet. Fråga Dekorima om detaljer i fortsättningen.
Citera
2018-01-16, 21:06
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag tror det är ”rätt” Agnes eftersom filmen är inspelad med hennes kusin och en äldre släkting till dem har delat den.

Om det inte är ”rätt” Agnes så har de två Agnes i samma ålder i familjen.

Är det AH på filmen?

Håller med om likheter med trappan, räcket och när man ser utsidan altanen och växthusdelen liknar huset.

Kan det vara inspelat inifrån familjens hus och flickornas rum i källaren ? Bibelorden?
Citera
2018-01-16, 21:07
Medlem
Klippet verkar onekligen föreställa A H ... och är inspelad i dödsvillan?

De verkar ha haft bibelstudier i källaren?

Om familjen var troende så kan det ge en förklaring till varför man valde denna väg, en genuin tro på Gud och ett liv efter detta kan, tillsammans med tärande sjukdomar, vara vad som gav dem modet.
Citera
2018-01-16, 21:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Den äldre kvinnan som har lagt ut videon på sin sida heter heter M*******a H***n

Vem är det? Det är inte rätt villa eftersom villan är av tegel och inte vit som den här.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-16 kl. 21:11.
Citera
2018-01-16, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Återigen så ligger din läsförståelse på en nivå jag har svårt att hantera.

Det är inte drogernas potens jag har pratat om, det är huruvida det går att administrera dessa utan att flickorna måste ha fattat.

Börjar det bli jobbigt nu, när någon råkar kunna mer än du? Nu är det så att jag har barn. Det hade överhuvudtaget inte varit svårt att byta ut "huvudvärkstabletten" mot något betydligt värre. Självfallet otänkbart för en normal förälder att göra något sådant, men själva "administreringen" är inga problem. Barn litar på sina föräldrar. "Oj du fick fel tablett, här ta den här istället". Skrämmande tanke.

När det gäller exemplet med Fentanyl så är det bara att klippa några plåster i småbitar och göra lite kokosbollar. Det är överhuvudtaget inget problem att "administrera" detta.
Citera
2018-01-16, 21:12
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Hjälp mig gärna att förstå; hur kan föräldrarna vara "oerhört snälla och omtänksamma" som tar livet av sina barn. Vilket är det jag antar har hänt. Det är nämligen för mig helt obegripligt. =/
Eller missförstår jag?

Det finns elaka mördare åsså finns det snälla och omtänksamma. Det är dom i den senare kategorin som en del här vill framhålla.......
Citera
2018-01-16, 21:13
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten

Bibelstudier för en 14 åring har iallafall tidigare i sverige varit vanligt, konfirmation etc.
Citera
2018-01-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlayerGirl1994
Hjälp mig gärna att förstå; hur kan föräldrarna vara "oerhört snälla och omtänksamma" som tar livet av sina barn. Vilket är det jag antar har hänt. Det är nämligen för mig helt obegripligt. =/
Eller missförstår jag?
Du kan ju välja att döma människor efter deras livsgärning eller i deras värsta stunder. Det handlar ju mest om hur man ser på andra människor och hur lätt man har att fokusera på det sista.

Något som borde vara självklart för var och en i tråden som har funderat på detta, är att det är högst sannolikt att flickorna bett föräldrarna om hjälp. Detta är i grunden helt olikt övriga Filicid med utvidgade suicid vi har sett i historien bakåt, inte ens om vi går till förra sekelskiftet. Vad gäller motivbilden.

Frågan är om vi någonsin får offentlighet om innehållet i deras kvarlämnade budskap?
Jag tror inte det är en lång sekvens där de berömmer skola, kommun och landsting...
Personligen har jag svårt att döma föräldrarna, jag har mer oförstånd kring hur det blev såhär, det är nog frågorna jag själv gärna ser att åtminstone de närstående får svar på.
Citera
2018-01-16, 21:16
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Klippet verkar onekligen föreställa A H ... och är inspelad i dödsvillan?

Om familjen var troende så kan det ge en förklaring till varför man valde denna väg, en genuin tro på Gud och ett liv efter detta kan, tillsammans med tärande sjukdomar, vara vad som gav dem modet.

Innebörden av bibelcitaten på väggen
Jeremia 31. To forgive is to forget

Handlar om att gud är befriaren av folket från slaveriet
http://www.patheos.com/blogs/jimerwin/2015/12/17/to-forgive-is-to-forget/
Citera
2018-01-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Bibelstudier för en 14 åring har iallafall tidigare i sverige varit vanligt, konfirmation etc.

Jo visst, det är ju runt den åldern (15) som man konfirmerar sig. Men det som står där, med ett stort kors och en vers ur Bibeln verkar vara mer åt "aktivt troende" än "konfirmerar mig för presenterna". De flesta jag känner som konfirmerat sig hade bibelstudier i kyrkans olika fastigheter, inte hemma, och framför allt inte på det sättet.
Citera
2018-01-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Börjar det bli jobbigt nu, när någon råkar kunna mer än du? Nu är det så att jag har barn. Det hade överhuvudtaget inte varit svårt att byta ut "huvudvärkstabletten" mot något betydligt värre. Självfallet otänkbart för en normal förälder att göra något sådant, men själva "administreringen" är inga problem. Barn litar på sina föräldrar. "Oj du fick fel tablett, här ta den här istället". Skrämmande tanke.

När det gäller exemplet med Fentanyl så är det bara att klippa några plåster i småbitar och göra lite kokosbollar. Det är överhuvudtaget inget problem att "administrera" detta.
Det blir nog bra, men det är inte vad föräldrarna gjorde, skönt att du har koll. Innehöll veckobrevet på jobbet varningar om Fentanylspetsade knarkurbollar på lokala pundarcafét ? :-)

kokosbollar på fentanyl....
*speachless*
Citera
2018-01-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Är det AH på filmen?

Håller med om likheter med trappan, räcket och när man ser utsidan altanen och växthusdelen liknar huset.

Kan det vara inspelat inifrån familjens hus och flickornas rum i källaren ? Bibelorden?

Ytterdörren i filmen är blå. Dörren i Bjärred är väl brun?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in