2018-01-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Nåt stämmer inte med kollegors och chefens uttalande om den godemedarbetare och forskaren OH
För inte ringer arbetsplatsen Polisen när hen inte dyker upp?...

Tänker att arbetskamraterna känner sig säkra på att han inte mördat familjen i affekt eller på ett brutalt sätt? Att de tror att morden? och självmorden? blivit en "logisk" eller på något sätt begriplig följd av att familjemedlemmarna mått otroligt dåligt. Känns knepigt att understryka en persons positiva sidor om man samtidigt trodde att han var en mördare "i vanlig mening".
Citera
2018-01-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Många av de sidorna du läser på är köpta av företag som har en historia av att hypnotisera personer, det kan vara så att de tar sig in i hjärnan på dig när du läser o riskerna med mediciner.

Shit, du är desto mer korkad. Nu lämnar jag tråden! Det här forumet är intressant förvisso men detta är på en alltför låg nivå. Adjö!

Må familjen vila i frid. Och hoppas samhället blir bättre på att "känna igen" de osynliga sjukdomarna!
Allt patologiskt visar inte sig via biomarkörer som kan mätas i blod eller vävnad. Vissa sjukdomar förblir osynliga för den som inte begriper.
Citera
2018-01-16, 18:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nåt stämmer inte med kollegors och chefens uttalande om den godemedarbetare och forskaren OH

OH är en han om det förbigått dig.

Sedan var det ju så att han inte kom till en konferens han höll i. När chefen försökte nå först honom och sedan frun utan att få något svar, då anades det oråd och det förstår jag verkligen.
Citera
2018-01-16, 18:46
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
https://www.youtube.com/watch?v=IUSAiP0Rqb8

Den här dokumentären om vaccinskadade flickor i Danmark talar för sig! Jag tror definitivt Gardasil kan ha triggat igång en eventuell ME. Det är du som är korkad! Går inte att förklara något för någon som inte begriper!

Haha, jag föredrar att läsa riktiga studier som de jag faktiskt skickade dig men, även fast du påstod dig vara läkare, kanske du inte klarar av att förstå vad som står där?
Youtube-dokumentärer är inte direkt kända för att vara vetenskapligt baserade 😂
Citera
2018-01-16, 18:47
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Ja Oskars och Hannas kollegor beskrev ju dem som snälla, trevliga och ödmjuka. Varför är teorin vidrig och äcklig när vi inte ens vet vad som skett i huset eller om barnen blivit mördade?

Väx upp.
Du har noll koll på verkligheten ser jag. Att Oskars och Hannes kollegor beskriver dem som snälla, trevliga och ödmjuka betyder ingenting. Historien vimlar av mördare och våldtäktsmän som beskrivs som helt underbara människor av omgivningen, och ingen misstänker någonting av vad som händer inom hemmets väggar, eller vad de gör i lönndom.

Teorin är vidrig och äcklig ur barnens synvinkel.
Citera
2018-01-16, 18:47
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:

Var det inte någon från arbetsplatsen som åkte ut först? Denna kan ju redan då sett nåt dingla från taklampan.

Polisen åker sedan ut och slår omedelbart in ett fönster, rimligen inte utan orsak.
Citera
2018-01-16, 18:48
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Shit, du är desto mer korkad. Nu lämnar jag tråden! Det här forumet är intressant förvisso men detta är på en alltför låg nivå. Adjö!

Må familjen vila i frid. Och hoppas samhället blir bättre på att "känna igen" de osynliga sjukdomarna!
Allt patologiskt visar inte sig via biomarkörer som kan mätas i blod eller vävnad. Vissa sjukdomar förblir osynliga för den som inte begriper.
Det är du som är hypnotiserad av antimedicinföretag. De sidorna du läser på är andra läkemedelsbolag som kör marknadsföring by proxy
Citera
2018-01-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nej men nu ska det ju göras orosanmälan på betydligt svagare grunder än "tror att föräldrarna dödar barnen". Vad sedan socialen eventuell kan göra är upp till deras bedömning efter eventuell utredning.

Fast vilka "svagare grunder" menar du då? Ska man göra en orosanmälan alla gånger någon hamnar i kris om denne är förälder? När en närstående dör? Får ett cancerbesked? Gör du en orosanmälan varje gång ett barn blir sjukt, även om du inte känner någon oro att det rör sig om föräldrar som inte kan ta hand om sina barn? Och vad hade soc kunnat göra då? Det fanns med all sannolikhet redan stöttning.

Jag tror verkligen inte att någon inblandad hade kunnat förutse detta.
Citera
2018-01-16, 18:53
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=IUSAiP0Rqb8

Den här dokumentären om vaccinskadade flickor i Danmark talar för sig! Jag tror definitivt Gardasil kan ha triggat igång en eventuell ME. Det är du som är korkad! Går inte att förklara något för någon som inte begriper!

Väldigt intressant. Ryktet har ju gått i tråden om att mamman haft cancer innan? Har det bekräftats än? Finns ju stor risk att flickorna tagit vaccinet.
Citera
2018-01-16, 18:54
Bannlyst
Citat:

Kom igen nu... du kan väll kolla upp innan!
Kl 08 skulle OH vara på jobbet och hålla i en konferens med en kollega.
Men han dök inte upp, och det var mycket ovanligt.
Kollegor och hans chef sökte honom hela dagen.
Ringde, sms, ringde hans fru, mfl
Inget svar !
Runt kl 16 / 17 så ringer chefen till polisen och ber dom eftersöka en hel familj.
Chefen var mycket orolig, då han visste hur fruktansvärt OH och hans familj hade det.
Polisen åker då dit....osv osv.
Bekräftat av chefen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Var det inte någon från arbetsplatsen som åkte ut först? Denna kan ju redan då sett nåt dingla från taklampan.

Polisen åker sedan ut och slår omedelbart in ett fönster, rimligen inte utan orsak.

Hade för mig samma och här står det:
Man hade varit på plats, men inte fått någon kontakt. Vi åker inte dit bara för att man inte dyker upp på jobbet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oR6Kx7/stor-polisinsats-utanfor-lund
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork

Enligt uppgift tidigare i tråden så var ju fönstren täckta, alt. persienner nerdragna.

Tveksamt om patrullen på plats såg något heller direkt. Vid misstanke om brott (och/eller) fara i dröjsmål är det helt normalt att ta sig in exempelvis fönstervägen, istället för att vänta i 1,5h på låssmed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in