2018-01-16, 17:47
Avslutad
Jag har läst igenom tråden en hel del. Står fast att det är någon utifrån som mördat familjen.
Det finns många familjer som lider av sjukdomar mm. Har barn som är sjuka men inte vill de dö för det. Det ska mycket till innan man vill dö. En naturlig mänsklig instinkt är att överleva att tro att allt kommer lösa sig. Att en intelligent man som Oscar verkade vara skulle mördat familjen som han älskar: det är långsökt och mycket ovanligt. Tror inte ett smack på den teorin och jag hoppas polisen gör sitt jobb och är uppmärksam och även har med den teorin om att någon utifrån kan ha uträttat det här dådet.
Kronisk trötthet av vaccine då? Som många andra barn= Flickor gardasil= Eller svininfluensavaccine. De skulle jag gärna vilja veta.
Sedan Oscars stora kunskap och intelligens. teorier om Vat samt CJEU. Mycket är korrupt och han kansek skrev och forskade på något han fått nys om och förstått.
hru var hans inställning mot vacciner tex? Läkemedeslbranchen mördar folk i världen som flugor som är emot deras forskningspåståenden. Människor som har ett inflytande av något slag. och EU och företagen vad finns där att koppla ihop Oscar med?
Det finns säkert något annat spm ligger bakom. tror inte på en familjetradegi!
Var han trogen? Finns många frågor.
Citera
2018-01-16, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, enligt polisen är det mord och en i familjen är gärningsperson. Så vi bör nog räkna med att barnen dödats och även en förälder. Så visst är det mord och ingenting annat.

Källa?
Citera
2018-01-16, 17:50
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Jag vet följande:
1. Oskar var djupt deprimerad
2. Oskar var en fantastisk familjefar
3. Oskars döttrar var sjuka. Kronisk trötthet är ett helvete!
4. Oskar skulle bli professor och förberedde en viktig konferens innan tragedin
5. Oskar är ingen supermänniska. Det kan brista för vem som helst som lever under press
Nummer 2 har du ingen aning om.
Nummer 3 vet du inte heller, de kanske inte var sjuka i egentlig mening.
Citera
2018-01-16, 17:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Källa?
Finns massor i tråden. Polisen har sagt att man inte letar efter någon utomstående GM.
Citera
2018-01-16, 17:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Källa?

Läs mitt tidigare inlägg och plöj lite mediauppgifter, polisens presstalespersons uppgifter och direktcitat av den samma.
Att förlita sig helt på en tråd är kanske inte det bästa i källväg kan jag tycka. Och polisen bör gå ut snarast med mer information så det blir lite lugnare med spekulationerna. Däremot kommer det förmodligen inte hjälpa direkt för alla som bara älskar att ha sina egna teorier.
Citera
2018-01-16, 17:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higuita
Självklart kan jag inte veta om de har satt in någon annan som förmånstagare. Jag gav ett exempel på varför det är viktigt ur försäkringshänseende att utreda vem som hade dött först. Du kommenterade att de saknade bröstarvingar och att det därför inte var viktigt att utreda vem som hade dött först. Då förutsatte ju du också att det inte fanns något annat än ett genrellt förmånstagarförordnande.
Med andra ord så babblar du i nattmössan och inser att fokuset för utredningen är knappast livförsäkringar utan vad som faktiskt hänt.
Citera
2018-01-16, 17:53
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Källa?

Står i Aftonbladets senaste artikel
Citera
2018-01-16, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej, vill absolut inte se mera av den. Frågar dig som sett den och säkert vet: upprepar flickan "a girl has no name" på fler ställen i filmen och i vilka sammanhang?

Jamen, om Jocke o Jonna säger nått coolt på youtube, så springer alla ungar och härmar det.
När jag va liten så sa Arnold Schwarsenegger Hasta La Vista, Baby.... och sen ville alla säga så när man skildes från nån.

Det behöver inte betyda nået.
Citera
2018-01-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är även väldigt orimligt att föräldrarna i samförstånd skulle ha diskuterat och kommit överens om ett kollektivt själv-/massmord. Om en partner tar upp att den vill dö och ta barnen med sig i döden är den naturliga reaktionen att den andre blir upprörd, arg och förfärad. Inte att den håller med och tänker ut en plan.
Orimligt men inte omöjligt. Massjälvmorden/massakern i Jonestown är ett exempel. En del blev mördade men andra tog sitt, och sina barns, liv.
Citera
2018-01-16, 17:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Hur vet du det? I hans ögon var döden en befrielse, ett slut på lidandet, ett slut på ångesten, ett slut på smärtan...
Jag instämmer i att det kan ha varit fokus för den föräldern som är ansvarig för de andras död ..däremot att inte "vem som helst" skulle döda sina barn och/eller sin partner ...

Citat:
Om en människa drabbas av motgång efter motgång...vem vet vad man skulle kunna vara kapabel till för att befria sig själv och sin familj från lidande..Vem vet??
Lätt att döma, eller hur?
Mmmm ... jag undrar vem som kan veta det .... Eller vem som kan veta tankegången hos suicidpersoner ...

Lätt att döma eller hur?

Steget från att ta sitt eget liv till att släcka andra är väldigt långt -- också hos "vem som helst" som är suicid...
Citera
2018-01-16, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns massor i tråden. Polisen har sagt att man inte letar efter någon utomstående GM.
Misstanke om...
Arbetar utifrån att...

Inget av ovanstående är synonymt med att man VET.
Citera
2018-01-16, 17:56
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Jag har läst igenom tråden en hel del. Står fast att det är någon utifrån som mördat familjen.
Det finns många familjer som lider av sjukdomar mm. Har barn som är sjuka men inte vill de dö för det. Det ska mycket till innan man vill dö. En naturlig mänsklig instinkt är att överleva att tro att allt kommer lösa sig. Att en intelligent man som Oscar verkade vara skulle mördat familjen som han älskar: det är långsökt och mycket ovanligt. Tror inte ett smack på den teorin och jag hoppas polisen gör sitt jobb och är uppmärksam och även har med den teorin om att någon utifrån kan ha uträttat det här dådet.
Kronisk trötthet av vaccine då? Som många andra barn= Flickor gardasil= Eller svininfluensavaccine. De skulle jag gärna vilja veta.
Sedan Oscars stora kunskap och intelligens. teorier om Vat samt CJEU. Mycket är korrupt och han kansek skrev och forskade på något han fått nys om och förstått.
hru var hans inställning mot vacciner tex? Läkemedeslbranchen mördar folk i världen som flugor som är emot deras forskningspåståenden. Människor som har ett inflytande av något slag. och EU och företagen vad finns där att koppla ihop Oscar med?
Det finns säkert något annat spm ligger bakom. tror inte på en familjetradegi!
Var han trogen? Finns många frågor.

Det bästa inlägget i hela tråden!! Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in