2018-01-16, 16:18
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man kan inte trolla på deltid min vän, en gång troll alltid troll.

Då får man pröva ngt annat.

Svartvitt-tänkande? Borderline?

Hur dör 4 personer samtidigt bara sådär?
Citera
2018-01-16, 16:21
Medlem
Risken är stor att vi inte får veta så mycket mer, i slutänden. Stor sannolikhet att det låter ungefär så här: ”Av hänsyn till släktingarna så avslutar vi nu denna tragiskahistoria genom att lägga locket på”. Typ.

Sedan undrar jag... OM orsaken till den äldstas ME, skulle vara Gardasil, varför i helvete trycker man in det i nästa unge också, då?
Nä, känns sjukt märkligt i så fall.
Citera
2018-01-16, 16:23
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamourlucretia
Eller så kvävde han dem med en kudde. Nära tillhands till skillnad från ett gift som dessutom ska administreras på något sätt.

Jo. Men jag svarade på en direkt undran om gemensamt beslut att dö. Du kan också få rätt under förutsättning att endast en förälder tagit beslutet om hela familjens bortgång. Den frågeställning jag besvarade förutsåg att hela familjen tog beslutet. Ja. Hon kan ha kvävt dom med en kudde. Men då var det nog endast under förutsättningen att hon på något sätt kompenserade för sin sämre muskelstyrka med en bedövning av sina offer av något slag - exempelvis med gift eller sömnmedel.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-01-16 kl. 16:27.
Citera
2018-01-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Oj, men tagga ner, du vet i stort sett ingenting om denna familj, ändå sitter du här och anser att du har tolkningsföreträde

Jag vet följande:
1. Oskar var djupt deprimerad
2. Oskar var en fantastisk familjefar
3. Oskars döttrar var sjuka. Kronisk trötthet är ett helvete!
4. Oskar skulle bli professor och förberedde en viktig konferens innan tragedin
5. Oskar är ingen supermänniska. Det kan brista för vem som helst som lever under press
Citera
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Risken är stor att vi inte får veta så mycket mer, i slutänden. Stor sannolikhet att det låter ungefär så här: ”Av hänsyn till släktingarna så avslutar vi nu denna tragiskahistoria genom att lägga locket på”. Typ.

Sedan undrar jag... OM orsaken till den äldstas ME, skulle vara Gardasil, varför i helvete trycker man in det i nästa unge också, då?
Nä, känns sjukt märkligt i så fall.

Jag slänger in pengar på detta alternativ om oddsen fortfarande är höga!
Exakt så där kommer det låta. Och då är frågan varför man ens utreder, varför inte bara komma till platsen och konstatera att detta var ju tråkigt, sparar man oerhört mycket.
Polisen i Sverige borde säljas
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
I slutet av veckan räknar polisen med att komma med mer information och vissa detaljer kring fallet.

– Det är inte så att vi kan gå ut med alla detaljer, men vi hoppas i alla fall kunna ge övergripande information så människor får vetskap, säger Ewa-Gun Westford.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/forvanad-over-att-sa-manga-tror-sig-veta-vad-som-hant/

Något släpper dom på i slutet av veckan. Det lär inte bli mycket men man kan hoppas för spekulerandets skull och så man slipper fundera över vad fan som hände.
Citera
2018-01-16, 16:25
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Det blir väl ett försäkringsärende också, de har liv/olycksfallsförsäkringar som faller ut, och då blir det viktigt att veta vem som tog livet av vem.
Barnen hade ju hemundervisning. Om de då blev mördade under skoltid, kommer kommunens försäkringar att fall ut till efterlevande släktingar?
Citera
2018-01-16, 16:26
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Tänk er att ni är barn och blir mördade av en förälder
Skulle ni vilja att allmänheten fick reda på vad som hände ? Jag säger ja
Barnen bör få upprättelse de är oskyldiga och utsatta
Det håller jag fullständigt med om! Inte slätas över som ett barmhärtighetsmord och locket på, som många här önskar.
Citera
2018-01-16, 16:27
Medlem
Soterns avatar
Jag kan förstå att man har en viss återhållsamhet från myndigheternas sida när det gäller sådana här fall där utgången är självmord och ingen ändå kan åtalas.
Samtidigt är det viktigt att vi får reda på vem som gjorde vad för att inte fel person utpekas även om den nu är död.
Faktum är att någon i huset var en mördare (om vi bortser från det osannolika att alla begick självmord) och för att fria de oskyldiga postumt, borde man upplysa om vem det är. Kan ju inte vara så roligt för släkten att leva i ovisshet m deras dotter eller son var en mördare.
Citera
2018-01-16, 16:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Svartvitt-tänkande? Borderline?

Hur dör 4 personer samtidigt bara sådär?

Du får försöka snärja ngn annan stackare med det resonemanget. Jag sitter nöjd med min uppfattning. Vad vi behöver veta kommer komma fram tids nog.
Citera
2018-01-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Var hittar du den bilden. Jag har kollat igenom kusin L****a’s sida men där hittar jag ingen sådan bild.

Hennes syster som har den på sin sida, 2 tjejer i klänning på en äng en fin sommardag...
Citera
2018-01-16, 16:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higuita
Jo, det gör den faktiskt. Om hon dör först, så är han förmånstagare för henns livförsäkring. Sedan ärver hans anhöriga hans kvarlåtenskap, där alltså hennes utbetalda livförsäkring ingår. Förutsatt att han inte har mördat henne alltså.
Är han????

Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in