Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Var väl ett rån i någon juvelerarbutik tidigare i veckan, även det Norrtälje.
Är det våra vänner som börjar leta sig utåt för att hitta nya offer eller har Norrtälje fått en alldeles egen packe pack.
Tredje rånet på lika många år (mot samma butik). Har för mig det åtminstone varit minst ett rånförsök mot en annan juvelerare i området för max ett par år sedan också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surnisse
Förra året utfördes flera butiksrån i trakten med maskerade knivbeväpnade gärningsmän.
Polisen tror att det är förmågor med lokal anknytning.
14/4 Ö&B Norrtälje
19/10 Coop Nära Norrtälje
10/11 Hemmakväll Norrtälje
20/11 Coop Hallstavik
Rånet på Ö&B blev bara ett försök då kassörskan inte förstod vad GM sade och GM blev nervös och sprang därifrån.
Kanske kan det vara samma gökar som varit i farten igen ?
Var även ett misslyckat inbrott mot Lidl för bara några veckor sedan. Och Flygis blev smash n' grabbade för några år sedan när de byggde om.
Citat:
Ursprungligen postat av
bfj
Hmm känns som det är något som inte stämmer, kan inte sätta fingret på vad det är dock.
Om det nu skulle vara vara ett rån och en gm skulle tas fram så skulle jag gissa på en pundare eller psyksjuk person eller bara en personlig vendetta.
Känns inte rationellt att råna en affär som ligger i ett öde affärsområde som knappt går runt. Nuvarande person har ju enbart drivit butiken i några månader och har redan rea om utförsäljning då butiken upphör, trots detta tror jag det inte finns mycket cash att hämta i denna butik.
Instämmer att det är mycket märkligt. Vistats i området då och då i jobbet och det har helt klart blivit stökigare på bara nåt år. Tycker som dig att det är ett otroligt märkligt rån då detta är en liten butik med liten omsättning, kombinerat med fattiga januari månad. Spekulationerna som kommer fram i byskvallret ger inte särskilt mycket att önska. Har spekulerats i om det är personligt betingat iom. bundna händer och knivskärning, men det bör tas med en hink salt. Vill även förtydliga att det är grannbutiken skokanonen som stänger igen och säljer ut (Nightmare har rea/rabatter/utförsäljning året om typ)