2018-01-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pHr33
Fick höra följande från person som bor i närområdet:
  • "Familjen" valde att begå självmord (oklart om barnen var med på beslutet, men iaf minst båda föräldrarna)
  • De lämnade ett brev efter sig
  • Barnen dog av sömntabletter
  • Frun hade dödlig bröstcancer
  • Mannen led av depression
  • Mannen hängde sig själv efter att försäkrat sig om att de övriga var färdiga

Har inget som pekar på att just dessa uppgifter är mer tillförlitliga än vilket annat skvaller som helst, men det är iaf rykten som går i närområdet och utanför denna tråd.

Låter väl rimligt.
Citera
2018-01-16, 10:05
Medlem
Blir mörkrädd av alla teorier kring hur och varför detta skett.. Som senast "Om pappan inte avbokade sitt evenemang stödjer det teorin om att mamma är mördaren..." blir så trött.
Senast redigerad av MrFantastico 2018-01-16 kl. 10:11.
Citera
2018-01-16, 10:06
Medlem
Att utredningen dröjer tycker jag anspelar på att det är oklart vem som utförde dådet. Att det t.ex inte efterlämnats en film där båda föräldrarna redogör för sin handling. Så omtänksamma som de sägs vara skulle de gjort det för att undvika spekulationer och för att deras föräldrar inte skulle anklaga varandras barn. Så varför är polisen inte 100% säker? Fanns det ingen film från båda? Fanns det en film från en av föräldrarna som påstod vad som hänt? Fanns det en film över huvudtaget? Om der bara är ett brev så behöver det verifieras på något sätt men varför misstror de det i så fall? Har pappan hittats hängd på ett sätt som utan tvivel säger att han gjort det själv? Ja, förresten, vet vi att det verkligen är han som hittats höngd eller någon annan - eller har någon överhuvudtaget hittats hängd? Tror iofs på de uppgifter som läckt ut här på FB. Om polisen går ut med information om vem som utfört dådet så saboterar det inte fortsatt utredning. Förrövaren/na är döda sa polisen redan efter några timmar. Egentligen är det viktigast att få veta "vem/vilka" för att bromsa spekulationerna och det borde inte ha tagit så lång tid som en vecka. Sen kan polisens tekniker utreda vilka substanser som finns i blodet etc, etc i säkerligen lång tid.
Citera
2018-01-16, 10:14
Medlem
Citat:
  • "Familjen" valde att begå självmord (oklart om barnen var med på beslutet, men iaf minst båda föräldrarna)

Har inget som pekar på att just dessa uppgifter är mer tillförlitliga än vilket annat skvaller som helst, men det är iaf rykten som går i närområdet och utanför denna tråd.

Känns som en trovärdigt teori. Jag tror dessutom att döttrarna hade någon svår, obotlig sjukdom.
Citera
2018-01-16, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är mycket som är märkligt med den boken. Förordet pendlar mellan att förklara för vuxna och för barn. Teckningarna är nästan infantila. Språket i själva dialogerna känns inte trovärdigt, särskilt inte med tanke på barnens ålder när han slutförde boken.

Man får intrycket av att OH är en besser och att han vill "tala till bönder på bönders vis" - de flesta barn vet inte vad "tala med kluven tunga" innebär. Det finns flera sådana exempel i "boken där språket överhuvudtaget inte matchar med syftet.

I förordet skriver han "förr eller senare, i mitt fall blev det förr" - att kalla 5 år för "förr" tycker jag känns oerhört malplacerat.

Vi vill höra din teori! Kom igen. Tråden har redan spårat för längesen.

Så kan det vara, han kanske hade ihjäl dom för att dom inte gillade boken. !!
Så måste det ju vara.
Den teorin är inte sämre än många andra
Citera
2018-01-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Varför tror ni att pappan nyligen ansökte om befordran till professor ifall nu hela familjen var döende och deprimerad?

Att nå den allra högsta nivån inom den akademiska karriären borde vara det sista man tänker på i ett sånt läge.

Pappan hann aldrig få det positiva beskedet och barnen hann aldrig få komma tillbaka till skolan, vilket var planen.
Pappan och barnen hade saker inplanerade för detta året, men det hann aldrig få bli av.
Av det media kommit ut med så kan man se en röd tråd och det är att barnens och pappans liv begränsades, barnen skulle vara borta från skolan och pappan tvingades försumma sitt jobb.
Senast redigerad av manot 2018-01-16 kl. 10:18.
Citera
2018-01-16, 10:23
Medlem
Citat:

Ja det är den teorin som verkar stämma mest, men jag kan inte förstå hur man som förälder kan avsluta sina barns liv. Man måste ändå va väldigt sjuk att ens kunna tänka den tanken.
De verkar ju ,enligt många som känner dom, varit väldigt vänliga och varma personer och troligtvis är de väl de mot sin familj med då?

Att ge sitt barn sömntabletter eller annat. Hur kan man ens göra det utan att bryta ihop när man fått för sig att göra det?
Jag menar barnen måste ju märkt på sina föräldrar att nåt va riktigt skumt.

För inte kan de varit så kalla att de kunnat dölja att det var sista gången de såg sina barn i livet?

Usch. Detta är hemskt.
Jag vet att depressioner kan göra en galen i tankarna men detta är verkligen något som måste va oerhört ovanligt även med tanke på värsta depressionen.

Jag förstår inte hur man kan göra så.
Men än en gång. Tur man inte förstår för då hade man vart i samma sits som GM.

Tragiskt. Fruktansvärt tragiskt öde.
Citera
2018-01-16, 10:29
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Det är öht inga egna teorier utan ett raljerande över att folk kommer med just sådana där galna teorier. Du har problem med läsförståelsen uppenbarligen. Läs ordagrant hela inlägget så fattar du. Kanske.
Oj, hur är det med läsförståelsen själv? Läs mina inlägg igen så förstår du förhoppningsvis. 400ben skrev ett långt inlägg i natt med sin teori om vad som hänt - helt utan substans - handlade om hur mordet skulle gått till, om hur de först skämtat om att begå självmord, förgiftningar och allt möjligt.
Det är inga speciellt galna teorier som framkommit i tråden.
Citera
2018-01-16, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det vore så att föräldrarna i fallet i Bjärred lyckades framkalla symtom hos döttrarna så borde dom väl vara nöjda och inte ta död på sej/dom.

Precis !
Dom kunde ju låta barnen ha dött i sina "sjukdomar" och sen levt vidare med stålande karriärer.
Citera
2018-01-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Att utredningen dröjer tycker jag anspelar på att det är oklart vem som utförde dådet. Att det t.ex inte efterlämnats en film där båda föräldrarna redogör för sin handling. Så omtänksamma som de sägs vara skulle de gjort det för att undvika spekulationer och för att deras föräldrar inte skulle anklaga varandras barn. Så varför är polisen inte 100% säker? Fanns det ingen film från båda? Fanns det en film från en av föräldrarna som påstod vad som hänt? Fanns det en film över huvudtaget? Om der bara är ett brev så behöver det verifieras på något sätt men varför misstror de det i så fall? Har pappan hittats hängd på ett sätt som utan tvivel säger att han gjort det själv? Ja, förresten, vet vi att det verkligen är han som hittats höngd eller någon annan - eller har någon överhuvudtaget hittats hängd? Tror iofs på de uppgifter som läckt ut här på FB. Om polisen går ut med information om vem som utfört dådet så saboterar det inte fortsatt utredning. Förrövaren/na är döda sa polisen redan efter några timmar. Egentligen är det viktigast att få veta "vem/vilka" för att bromsa spekulationerna och det borde inte ha tagit så lång tid som en vecka. Sen kan polisens tekniker utreda vilka substanser som finns i blodet etc, etc i säkerligen lång tid.
Polisen kanske vet men inte gått ut med det av samma anledning du skriver.
Kanske meddelat de anhöriga och/eller även hittat meddelande direkt till anhöriga.
Citera
2018-01-16, 10:32
Medlem
Men seriöst. Sida upp o sida ner om huruvida man julpyntar eller inte i en depression. Min egen morsa med av djup depression när jag var barn. Låg i en säng med fördragna gardiner. Varken åt eller duschade. Lagade inte mat, gick inte utanför dörren. Blev tom fläckvis flintskallig pga att hon bara låg. Men nog tog hon fram lådor med julpynt till advent. Sen att hon inte fick upp sakerna utan att jag i min äldre syster ställde fram stakar o tomtar vet inga utomstående nånting om .... förbipasserande såg att det var julpyntat iaf.

Och vad är det med folk här inne som inte verkar förstå sig på att googla? Vad är ME? Vad är...GOOGLA för fan!!!!
Citera
2018-01-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManOfHonor
Känns som en trovärdigt teori. Jag tror dessutom att döttrarna hade någon svår, obotlig sjukdom.

Ja av allt att döma så led flickorna av en svår sjukdom. Men vi vet inte alls vad det kan ha varit. Det har talats om ME, vaccinationsskada, Borrelia och AT. Men troligen fick de aldrig någon diagnos. De led av kronisk trötthet, men vad som orsakade denna visste man inte.
Det troligaste, eftersom båda flickorna tycks ha drabbats i ungefär samma ålder är att det hade genetiska orsaker. Det finns tydligen ett fåtal personer i Sverige som lider av genetiska sjukdomar som man inte har någon diagnos på. Det enda man vet är att det måste ha genetiska orsaker.
Enligt någon här på tråden, som hade haft kontakt med familjen, var det uppenbart när man såg flickorna att de inte var normala. Antagligen var det något i deras beteende som var avvikande. Det kan mycket väl vara så att sjukdomen var progressiv och att familjen märkte att döttrarna blev allt sämre. Bara det måste ha varit oerhört jobbigt för hela familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in