2018-01-16, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ju vara precis tvärtom, man har julpyntat och ordnat för att man vill ge barnen en sista fin jul, samt att man vill vänta till efter julhelgen för andra anhörigas skull.
Det låter väll som en rimlig tanke.
Familjen började spåna ordentligt runt jul, syns på stan i mellandagarna, kollar på cancergalan på TV, känslorna börjar flöda, mamma o pappa bestämmer sig, spelar in den där ev videon.
Sen hittas dom döda...
Citera
2018-01-16, 07:49
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
...
I ett mejl till Expressen beskriver kollegan mannen som lugn, trevlig, social, duktig och noggrann:
”Hans enda svaghet yrkesmässigt de senaste åren var att han prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra”.

Det där kan också vara det sista tecknet på en djup depression - som i sig tveklöst kan vara grundad på en konkret oro över sjuka barn, men när man har en djup depression så tar man till allt man har som genererar minst följdfrågor och ingen skulle ifrågasätta honom i hans läge då döttrarnas problem var känd hos arbetsgivaren.

Jag vill inte ha reda på vad som hänt för att gotta mig eller för att tillfredsställa någon nyfikenhet.
Jag vill helst att det skall komma fram varför så att man skall bli bättre på att fånga upp en kris av den magnituden som varit i syfte för att kunna hjälpa (och stoppa) tidigare.

Övrig kringdiskussion och konspirationsteorier tycker jag man kan diskutera i relevant avdelning i stället för här för man måste acceptera att man trampar på väldigt många tår när man drar till med den ena rövarhistorien efter den andra om totala falsarier. Det är en hel barnfamilj som har försvunnit och det finns många anhöriga, kollegor, kamrater och nära stående som säkerligen mår väldigt dåligt av att läsa hur någon anklagar familjen för rena lögner och fantasisaker.

Man kan visa vördnad fast man resonerar, tycker jag i alla fall.
Citera
2018-01-16, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Just det där har jag också funderat över.
Om karriär och akademiska studier är enormt viktigt för någon, kanske hela tillvaron faller samman om ens barn aldrig kan nå tid. Då blir varken ens eget liv eller ens avkommas liv värt något.
Då är allt meningslöst och utan framtid eller syfte. Livet för en själv med sjuk "misslyckad" avkomma är inte värt att fortsätta. Då avslutar man hela familjens " meningslösa" existens.

Ett helt sjukt tankesätt naturligtvis. Men kan detta funnits med i bilden??

Håller med dej, ett väldigt sjukt tankesätt.
Citera
2018-01-16, 07:54
Bannlyst
Citat:
Är barnen ihjälslagna?
Varifrån kommer den uppgiften?

Precis.
Något nytt som nån har hittat på, förståss
Citera
2018-01-16, 07:56
Medlem
Den här tråden är verkligen en sorglig historia på flera sätt. Först och främst naturligtvis att en hel familj är borta. Men tragiskt är också alla virrpannor, strålkärringar och foliehattar som brer ut sig och gissar vilt kring händelseförloppet. Det är sånt som gör att många tappar intresset för FB. Tack till er som för fram fakta även om det inte finns mycket att gå på än och ni inte är så många.
Citera
2018-01-16, 07:58
Bannlyst
Citat:
Det går ganska bra ihop med att man inte vill att anhöriga runtomkring skall koppla speciella dagar till händelsen.

Precis som många väntar med att avliva hunden till efter jul för att barnen inte skall behöva vara ledsna på julen och slippa förknippa julen med att hunden avlivades.

Precis som föräldrar väntar till efter storhelger/födelsedag etc med att meddela barnen att de skall skiljas osv..

Inget konstigt alls med andra ord.

När mor o far väl hade bestämt sig, så tror jag att dom hade full koll på när, och hur dom ville göra det här,
Citera
2018-01-16, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag håller med dig om att det är så jag tolkat uppgifterna om pappans person. Han verkar för sund och logisk för vansinnigheter med misslyckat elitistiskt tankesätt om hans avkomma inte blev perfekt.

Alla föräldrar tycker sina barn är perfekta, i förälderns ögon.
Man har inte ihjäl sina barn för att dom inte presterar.
Citera
2018-01-16, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
De flesta om inte absoluta majoriteten av riktiga svenskar anser nog att helgerna slutar efter nyår. Ingen bryr sig längre om trettonhelgen. Men visst man kan säga att de lade på lite extra tid för de anhöriga så att de inte skulle kunna associera detta med nyår.

Eller så sket dom fullständigt i vad andra tycker.
Dom gjorde ju inte det här för andras skull, utan för sin egen.
Om man nu har bestämt sig tillsammans för att utföra det här, så skiter man väll i om det är tretton helg eller inte.
Om det hade varit sommar kunde det låtit såhär......
- Kom igen, vi har ihjäl oss på fredag.
- Nej, det går inte, det är midsommarafton, och jag vill inte förstöra för farmor.
Vi får göra det på söndag istället.

Allvarligt, dom anpassade väll inte in ett självmord efter ett jävla jul-schema.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badpojken1245
Den här tråden är verkligen en sorglig historia på flera sätt. Först och främst naturligtvis att en hel familj är borta. Men tragiskt är också alla virrpannor, strålkärringar och foliehattar som brer ut sig och gissar vilt kring händelseförloppet. Det är sånt som gör att många tappar intresset för FB. Tack till er som för fram fakta även om det inte finns mycket att gå på än och ni inte är så många.

Bra inlägg. Om nån skulle få för sig att göra nåt liknande så lär tråden avskräcka personen. Att bli analyserad så in i bomben skrämmer.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Wendi Scott dömdes 16 november 2007 i Maryland, USA, för att under tre års tid ha förgiftat sin dotter med magnesium för att framkalla symtom för leukemi.

Om det vore så att föräldrarna i fallet i Bjärred lyckades framkalla symtom hos döttrarna så borde dom väl vara nöjda och inte ta död på sej/dom.
Citera
2018-01-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Det där kan också vara det sista tecknet på en djup depression - som i sig tveklöst kan vara grundad på en konkret oro över sjuka barn, men när man har en djup depression så tar man till allt man har som genererar minst följdfrågor och ingen skulle ifrågasätta honom i hans läge då döttrarnas problem var känd hos arbetsgivaren.

Jag vill inte ha reda på vad som hänt för att gotta mig eller för att tillfredsställa någon nyfikenhet.
Jag vill helst att det skall komma fram varför så att man skall bli bättre på att fånga upp en kris av den magnituden som varit i syfte för att kunna hjälpa (och stoppa) tidigare.

Övrig kringdiskussion och konspirationsteorier tycker jag man kan diskutera i relevant avdelning i stället för här för man måste acceptera att man trampar på väldigt många tår när man drar till med den ena rövarhistorien efter den andra om totala falsarier. Det är en hel barnfamilj som har försvunnit och det finns många anhöriga, kollegor, kamrater och nära stående som säkerligen mår väldigt dåligt av att läsa hur någon anklagar familjen för rena lögner och fantasisaker.

Man kan visa vördnad fast man resonerar, tycker jag i alla fall.

Det var väl den beröringsskräcken som ledde fram till allt det här?
Citera
2018-01-16, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eller så sket dom fullständigt i vad andra tycker.
Dom gjorde ju inte det här för andras skull, utan för sin egen.
Om man nu har bestämt sig tillsammans för att utföra det här, så skiter man väll i om det är tretton helg eller inte.
Om det hade varit sommar kunde det låtit såhär......
- Kom igen, vi har ihjäl oss på fredag.
- Nej, det går inte, det är midsommarafton, och jag vill inte förstöra för farmor.
Vi får göra det på söndag istället.

Allvarligt, dom anpassade väll inte in ett självmord efter ett jävla jul-schema.

Du har inte så mycket erfarenhet kring psykisk ohälsa och hur en del självmordsbenägna tänker.

Det är tvärtom ganska vanligt att man anpassar självmordet till kalendern. Man förstår inte att allting tar slut, in i det sista är man en social varelse.

Det här beteendet ska man utnyttja när man jobbar med deprimerade och självmordsbenägna. Skapa sociala bindningar och överenskommelser. Det är svårare att genomföra självmordet då. Har själv träffat en patient som skulle ta livet av sig på måndan, jaså på måndag, varför inte idag? Jo för jag ska hjälpa grannen ta ner ett träd på söndan. Och då blir ju han ledsen om jag är död då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in