Ny bild på pappan som jag ej tror postats tidigare:
http://forumbilder.se/H5LEK/os-he
Bara skummat igenom tråden lite snabbt.
Tycker det känns som han och/eller mamman lider av munchhausen by proxy, med tanke på att alla som påstår sig känna honom vagt, eller känner någon i hans i närhet känner till sjukdomsbilden inom familjen. Det känns definitivt onormalt att berätta om sin hemska familjesituation för allt och alla!
Sympatierna och medlidandet har säkert fungerat som tändvätska för honom. Tänk på att munchhausen mer påminner om mytomani än hypokondri. Man får en "kick" av medlidandet.
Jag är mycket väl bekant med den här psykiska störningen då jag har en person i släkten som lider utav det. Hens familj har fullständigt imploderat till 100% p.g.a detta och barnen i familjen är för närvarande sjukskrivna från skolan, djupt deprimerade samt självmordsbenägna.
Så nu för tiden är de dessutom fullproppade med diverse piller som gör dem ännu enklare att kontrollera. I hemmet är dessutom den sjukskrivne föräldern ständigt hemma och vakar över de "sjuka" barnen.
Till följd av sjukdomarna/defekterna har de i princip aldrig haft någon form av socialt umgänge eller varit delaktiga i fritidsaktiviteter. De har blivit extremt introverta och tystlåtna till följd av detta. De för oftast inte ens sin egen talan.
Nu för tiden är barnen inte ens med på släktmiddagarna, de är hemma med den andre föräldern.
Hen pratar om det här så fort chansen ges. I normala fall vill man ju inte lämna ut känslig information om sin familj/sina barn till vem som helst, men den här personen tar upp det exakt hela tiden. När hen har träffat personer i min närhet (flickvänner, kompisar) för första gången så har barnens sjukdomsbild/defekter tagits upp som samtalsämne direkt.
Det är riktigt jävla läskigt kan jag säga, får en klump i magen varje gång hen börjar prata om det.
Vet att munchhausen by proxy tagits upp tidigare i tråden, men jag tror inte folk förstår hur fruktansvärt jävla illa det kan skada en familj.
Tycker familjernas situationer verkar likna varandra, därför jag tog upp det här.