2018-01-15, 22:14
Medlem
Megastyliss avatar
DO NOT chase MISINFO.
SHOW the WORLD the TRUTH.
OPEN THEIR EYES.
DON'T LET POTUS SUFFER FROM THE SOROS/LOSER BOTS THAT CONTINUALLY FLOOD.

CU
Citera
2018-01-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megastylis
Ett dussintal prinsar i Saudi har blivit fängslande, räcker inte det som en början? MSN kan inte låta bli att skriva om det, men annat undviker man då msn är insyltad...

Ett lysande exempel! I Saudiarabien gick dom omedelbart ut med att prinsarna fängslats. Hade dom förts i hemlighet till fängelser så kan jag garantera att övriga kungligheter och militärer lojala dessa hade i rädsla agerat om en misstänkt statskupp.

Och skulle man massarrestera politiker och finansmän i USA kan jag garantera att det skulle nämnts i media inom högst 24 timmar.
Citera
2018-01-15, 22:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ett dussintal prinsar i Saudi har blivit fängslande, räcker inte det som en början? MSN kan inte låta bli att skriva om det, men annat undviker man då msn är insyltad...

Det handlar väl om väsentligt fler än så, och enligt uppgift har de börjat släppas i takt med att de betalat "lösensummor" för sin frigivels.
Det verkar handlat om vanlig "hederlig" kidnappning/utpressning helt enkelt.

Saudi security forces rounded up some 200 princes, ministers and business leaders and converted the Ritz-Carlton into a luxurious prison for them in early November in what Riyadh said was a crackdown on corruption.
...
Two sons of Saudi Arabia’s late King Abdullah have been released from detention at Riyadh’s Ritz-Carlton hotel, days after nearly two dozen other detainees in the kingdom’s two-month-old anti-corruption campaign were also freed. ... after they reached financial settlements with the government

https://www.reuters.com/article/us-saudi-corruption/two-saudi-princes-released-from-detention-in-anti-corruption-probe-source-idUSKBN1EM1L4

I november beslutade Saudiarabiens kronprins Mohammed Bin Salman att häkta omkring 200 prinsar och affärsmän, anklagade för korruption.
....
Prins Miteb bin Abdullah är en av dem som har släppts efter att han betalat mer än 1 miljard dollar, omkring 8,1 miljarder kronor, för sin frigivning.

https://www.di.se/nyheter/preems-agare-kvar-pa-hotellet/

Saudi prince Al-Waleed was moved from Ritz Carlton hotel where he was being held and placed in prison 'after refusing to pay Riyadh authorities $6 BILLION'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5270223/Saudi-prince-imprisoned-refusing-pay-Riyadh-6BN.html#ixzz54I4zKows
Citera
2018-01-16, 00:18
Medlem
Citat:
Folow: #QAnon then you know

Följer ”B”. Sen några till.. B:et är aktiv och lägger upp allt
Citera
2018-01-16, 01:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Isåfall är frågan , vem drar i alla trådar.
Vem har intresse av att destabilisera USA, jag sätte en tjuga på Ryssland.

Är det inte lite fantasilöst att ständigt köra med Ryssland? Indikationer? Bevis?

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Vid en viss tidpunkt är systemet och dess agenter så sjukt och korrupt att det inte går att hitta anledningen till händelser i motivet hos andra. Kina tjänar väl också på ett destabiliserat USA, varför framförs dom aldrig som misstänkta?

De har väl inte samma naturresurser som Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det handlar väl om väsentligt fler än så, och enligt uppgift har de börjat släppas i takt med att de betalat "lösensummor" för sin frigivels.
Det verkar handlat om vanlig "hederlig" kidnappning/utpressning helt enkelt.

Saudi security forces rounded up some 200 princes, ministers and business leaders and converted the Ritz-Carlton into a luxurious prison for them in early November in what Riyadh said was a crackdown on corruption.
...
Two sons of Saudi Arabia’s late King Abdullah have been released from detention at Riyadh’s Ritz-Carlton hotel, days after nearly two dozen other detainees in the kingdom’s two-month-old anti-corruption campaign were also freed. ... after they reached financial settlements with the government

https://www.reuters.com/article/us-saudi-corruption/two-saudi-princes-released-from-detention-in-anti-corruption-probe-source-idUSKBN1EM1L4

I november beslutade Saudiarabiens kronprins Mohammed Bin Salman att häkta omkring 200 prinsar och affärsmän, anklagade för korruption.
....
Prins Miteb bin Abdullah är en av dem som har släppts efter att han betalat mer än 1 miljard dollar, omkring 8,1 miljarder kronor, för sin frigivning.

https://www.di.se/nyheter/preems-agare-kvar-pa-hotellet/

Saudi prince Al-Waleed was moved from Ritz Carlton hotel where he was being held and placed in prison 'after refusing to pay Riyadh authorities $6 BILLION'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-5270223/Saudi-prince-imprisoned-refusing-pay-Riyadh-6BN.html#ixzz54I4zKows

Det är alltså inte borgen och inte konfiskering (återbetalning) av "mutor"?

Har bröderna Podesta synts till på sistone?
Citera
2018-01-16, 01:19
Medlem
[quote=RudyardKipling|62925991]Är det inte lite fantasilöst att ständigt köra med Ryssland? Indikationer? Bevis?

Ja, nu litar du kanske inte på detta men jag provar så här.
Det har i varje fall varit tal om rysk påverkan i amerikanska valet och Brexit

https://kryptera.se/must-arsoversikt-2016-ryska-paverkansoperationer/

Jag vet att många inte litar på msm så jag vet inte vilka kanaler ni litar på.
Fox News, Breitbart, Fria Tider , RT eller?
Citera
2018-01-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Har bröderna Podesta synts till på sistone?

I dagarna har Chelsea Clinton setts kvittra det kryptiska meddelandet "FlyEaglesFly. På annat håll har Bill Clinton förnekat att Haiti-donationer använts till dotterns påkostade bröllop. Där pustade Svenska Postkodlotteriet ut rejält. Och de senaste dagarna har John Podesta gett livstecken ifrån sig på Twitter.

Nu hör det till saken att alla kan sitta inspärrade nånstans. Nån annan kan kvittra i deras ställen. Eller så kände de ett behov av att ge ljud ifrån sig samtidigt. Vad vet jag?
Citera
2018-01-16, 01:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
I dagarna har Chelsea Clinton setts kvittra det kryptiska meddelandet "FlyEaglesFly. På annat håll har Bill Clinton förnekat att Haiti-donationer använts till dotterns påkostade bröllop. Där pustade Svenska Postkodlotteriet ut rejält. Och de senaste dagarna har John Podesta gett livstecken ifrån sig på Twitter.

Nu hör det till saken att alla kan sitta inspärrade nånstans. Nån annan kan kvittra i deras ställen. Eller så kände de ett behov av att ge ljud ifrån sig samtidigt. Vad vet jag?

Jag såg att BushwickBill länkade till dotterns twitter om "FlyEaglesFly". Några tankar om varför hon skulle twittra något sådant? Kan hon också vara "omhändertagen" och det är ett sätt att visa det?

Precis som du skriver kan uttalanden på sociala medier och intervjuer i tidningarna utföras av andra än dem själva.
Citera
2018-01-16, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag såg att BushwickBill länkade till dotterns twitter om "FlyEaglesFly". Några tankar om varför hon skulle twittra något sådant? Kan hon också vara "omhändertagen" och det är ett sätt att visa det?

Precis som du skriver kan uttalanden på sociala medier och intervjuer i tidningarna utföras av andra än dem själva.

Q har tydligt skrivit nåt "FlyEaglesFly" men just nu kanske jag mest uppfattar Chelsea Clintons tweet som en uppmaning till alla anhängare att fly fältet?

Kan det vara så illa??
Citera
2018-01-16, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Q har tydligt skrivit nåt "FlyEaglesFly" men just nu kanske jag mest uppfattar Chelsea Clintons tweet som en uppmaning till alla anhängare att fly fältet?

Kan det vara så illa??

tror inte man skall dra för stora växlar på den tweeten, det är ett amerikanskt fotbollslag (den amerikanska varianten) som heter philadelphia flyers som clintons är involverade i och de spelade precis
Citera
2018-01-16, 03:04
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Isåfall är frågan , vem drar i alla trådar.
Vem har intresse av att destabilisera USA, jag sätte en tjuga på Ryssland.

Citat:
I'll bet 100 on FED! They don't have cover for its debt, they haven' cover for anything, zero, zip...
George Soros. Vem annars?
Citera
2018-01-16, 05:51
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
tror inte man skall dra för stora växlar på den tweeten, det är ett amerikanskt fotbollslag (den amerikanska varianten) som heter philadelphia flyers som clintons är involverade i och de spelade precis

Philadelphia Eagles heter fotbollslaget och de spelade slutspelsmatch lördag eftermiddag(eastcoast time). Förmodligen håller CC på Eagles och de var underdogs hemma mot Atlanta. Eagles vann 15-10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in